Gå til innhold

Utdanne meg til psykolog når jeg selv sliter psykisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om dette? Har i mange år slitt veldig psykisk, men kunne ikke tenke meg annen jobb enn psykolog. 

Anonymkode: 30a23...1cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at du burde vente til du er 30+

Anonymkode: 7ba00...cef

• Liker 1
Skrevet

Det avhenger jo av hvordan og i hvilken grad. Ikke alle er egnet på grunn av psykiske problemer, men ikke alle er uegnet heller. 

Anonymkode: 7f042...e85

• Liker 7
Skrevet

Du har i mange år slitt veldig psykisk? Å så skal du hjelpe andre som kan ha enda værre bagasje enn du har, evt problemer som trigger dine problemer så du til slutt sitter der å griner sammen med pasienten? 

Anonymkode: c3da1...ff1

• Liker 1
Skrevet

Det dessverre for oss pasienter en del av behandlerne som er blitt behandler pga egne problemer og interesse i fagfeltet pga av det. Men det er selvfølgelig ikke en fordel å ha behandlere som er psykisk ustabile selv. 

Anonymkode: 03579...aa9

• Liker 11
Skrevet

"Slitt psykisk" kan være så mangt. Har du "litt angst" eller har du en schizofreni-diagnose? Det er stor forskjell på funksjonsnivå og hvor egnet man kan være. 

Om du vil jobbe med psykisk helse er det mange andre utdanninger du kan ta som ikke nødvendigvis fører til en behandlerrolle. Husk, det er krevende å holde ditt eget hode på plass når du bare jobber med syke mennesker.

Anonymkode: 21b34...615

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det dessverre for oss pasienter en del av behandlerne som er blitt behandler pga egne problemer og interesse i fagfeltet pga av det. Men det er selvfølgelig ikke en fordel å ha behandlere som er psykisk ustabile selv. 

Anonymkode: 03579...aa9

Spurte ts om psykisk ustabile, eller er du kun ute etter å rakke ned på psykologer?

Anonymkode: ead5d...658

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Slitt psykisk" kan være så mangt. Har du "litt angst" eller har du en schizofreni-diagnose? Det er stor forskjell på funksjonsnivå og hvor egnet man kan være. 

Om du vil jobbe med psykisk helse er det mange andre utdanninger du kan ta som ikke nødvendigvis fører til en behandlerrolle. Husk, det er krevende å holde ditt eget hode på plass når du bare jobber med syke mennesker.

Anonymkode: 21b34...615

"I mange år slitt veldig psykisk" 

da vil jeg tro at det er mer enn bare "litt angst" 

Anonymkode: c3da1...ff1

• Liker 2
Skrevet

Nei!

altfor mange som sliter psykisk som utdanner seg i lignende yrker, mange har  mer enn nok med seg selv. Urovekkende mange som jobber innenfor psykisk helse som blir innlagt med intox på somatisk avd, skummelt.

Selvhjelp først!

Anonymkode: fd2a0...237

• Liker 8
Skrevet

Å jobbe dom psykolog krever en stabil psyke, det er en enormt belastende jobb!! Så om du kan bli frisk og fungerende kan du bli psykolog, men å håndtere en slik jobb samtidig som man er psykisk syk er nok nært sagt umulig. Stort studielån for liten vinning. Bli frisk over tid først i alle fall. 

Utdanningen krever også at man må godkjennes i praksis, og som psykisk syk kan nok det være vanskelig å få til

Anonymkode: 4f8ec...53a

• Liker 2
Skrevet

Hva tenker dere om dette? Har i mange år slitt veldig psykisk, men kunne ikke tenke meg annen jobb enn psykolog. 

Anonymkode: 30a23...1cf

Det blir stoppet. Du får ikke fullført utdannelse med egne psykiske vansker. Du skal være skikket for jobben. Du får ingen godkjenning som helsepersonel om du får fullført utdannelsen.

Anonymkode: fb732...f9d

• Liker 1
Skrevet

Skrekkelig dårlig ide, ikke sikkert du kommer deg gjennom utdanningen heller, når du må fokusere  på andre enn deg selv. 

Anonymkode: 984b8...5df

• Liker 1
Skrevet

Du skal ha VELDIG høyt snitt for å komme inn på profesjonsstudie i psykologi. Tror du skal sjekke ut dette først.

• Liker 1
Skrevet

Traff faktisk min tidligere psykolog da jeg var innlagt på en psykiatrisk klinikk. Og h*n var der ikke i forbindelse med jobb, for å si det slik...  

Anonymkode: ad225...8d8

• Liker 1
Skrevet

Tenker at du burde vente til du er 30+

Anonymkode: 7ba00...cef

Hva har alder med saken å gjøre og hvorfor akkurat 30+?

Anonymkode: 45f91...a73

• Liker 1
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Det blir stoppet. Du får ikke fullført utdannelse med egne psykiske vansker. Du skal være skikket for jobben. Du får ingen godkjenning som helsepersonel om du får fullført utdannelsen.

Slutt å spre feilinformasjon.

Anonymkode: bdf0c...2a5

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:

Jeg måtte bare le av denne. Se helt bort fra et så useriøst innlegg.

Anonymkode: 45f91...a73

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker du av erfaring?

Anonymkode: 9c8d2...979

• Liker 2
Skrevet

Denne tråden oppsummerer vel hvorfor man ikke skal stille slike spørsmål på et internettforum. Mye synsing og fordømmelser her, og det basert på en bakgrunn dere overhodet ikke har kjennskap til. 

Anonymkode: 7f042...e85

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Traff faktisk min tidligere psykolog da jeg var innlagt på en psykiatrisk klinikk. Og h*n var der ikke i forbindelse med jobb, for å si det slik...  

Anonymkode: ad225...8d8

Off for en ubehagelig og vanskelig situasjon for dere begge! Ts jeg anbefaler å ikke bli psykolog. Hva med psyk sykepleier?

Anonymkode: 88ac1...d05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...