AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #1 Skrevet 1. november 2017 Noen som har erfaringer fra folkehøgskoler som har med idrett og reising å gjøre? Hvilken anbefales? Har sett spesielt på 3 folkehøgskoler: Sunnfjord, Hurdal verk og Molde, noen som har erfaringer fra disse? Hadde det vært mulig å si noe om hvor mange timer som ble brukt til ulike fag osv. Får man mye fritid på folkehøgskole? Anonymkode: 85f9c...062
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #2 Skrevet 1. november 2017 Jeg har gått på Sunnfjord fhs, men det er ca 20 år siden. Trivelig skole, internat med for det meste dobbeltrom og dusj/do på gangen. Mulig de har oppgradert (det vil det i tilfelle være behov for...). Kristen fhs, men kun morgensamling på 15 min som kan sies å ha noe "budskap" der. Ellers frivillig. Ikke lov med alkohol, men det ordner man likevel. Lørdagsundervisning, kun søndager fri. Ca 100 elever. Har egen gymsal, ellers en del trening i Førdehuset (hall) med lokale lag. God på volleyball og friluftsliv. Utenlandsreise for noen linjer. God spredning av elever fra hele landet. Anonymkode: de170...0ce
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #3 Skrevet 1. november 2017 Jeg lurer også på hvordan alkoholbruken er på disse skolene. Jeg vil ikke dra på en folkehøgskole hvor det er drikking hver helg, og et stort drikkepress. Men en gang i blant hadde ikke vært et problem. Anonymkode: 85f9c...062
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #4 Skrevet 1. november 2017 Jeg gikk på en folkehøgskole der det ikke var lov med alkohol på skolen, det ble overholdt, og det var alltid noen igjen på skolen i helgene. Så det var ikke noe problem med drikkepress. Skolen var i Orkdal, så vi tok turen inn til Trondheim innimellom når vi ville feste. Kan være en fordel med skoler som ligger litt grisgrendt til 😉 Anonymkode: 1c72a...1c5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 En ting kan jeg love deg og det er at det er MYE fritid på folkehøgskoler! Jeg gikk på folkehøyskole i fjor, men ikke innenfor idrett eller noen av de nevnte idrettene. En ukedag for oss var: 07:50 - 08:20: Frokost 08:30-09:00: Morgensamling 09:10-13:30 eller fra 09:10 - 15:30 (avhengig av ukedag): Undervisning på de ulike fagfeltene. Noen dager hadde vi obligatoriske skole på kvelden også, men det var svært sjeldent. Vi hadde skole på lørdager, men fri en lørdag i månenden. Søndager var for det meste fri dager. Du har fritid i fra du er ferdig på skolen til du legger deg. Men det avhenger jo selvsagt i fra fagfelt til fagfelt, og skole til skole! Anonymkode: 5f316...3af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå