Gå til innhold

Kan en 11-åring se Stranger Things?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun liker i alle fall å lese Marg og Bein-bøker og se Pretty Little Liars. Er Stranger Things verre? 

Anonymkode: 596ef...686

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nope

Anonymkode: 0fa8f...14d

Skrevet

Synes ikke at det er en serie for en på 11.

• Liker 5
Skrevet

En normalt moden 11 åring ja. 

• Liker 2
Skrevet

kommer helt ann på hvor voksen barnet er.
men, generelt sett vil jeg si nei.
serien kan være ganske ...... intens til tider.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser Stranger Things as we speak og jeg syntes vel ikke den er noe for en 11åring. En veldig moden 11 åring kanskje.

• Liker 4
Skrevet

Ja. HaddeELSKET det i den alderen!

Da jeg leste frøken detektiv i andre klasse leste noen Albert Åberg. 

Tenker du får se an ungen.

• Liker 1
Skrevet

Ikke min 11-åring. 

Mye er greit nok, spesialeffekter og monstre er greit nok, men sesong 1 har en tøff handling for en 11-årig gutt med livlig fantasi. Jeg skal ikke spoiler, men alt det som foregår med Will, og hans familie er veldig sårt spilt og i fokus. Det svir litt som mor til en gutt på denne alderen å se hva wills mor går gjennom. Og jeg tror min sønn vil leve seg tilsvarende inn i andre siden. 

Hadde det vært mer ren action og horror, men blandet inn i et sånt drama med disse hovedpersonene... Nei. Ikke min. 

Se den først alene og gjør vurdering som passer ditt barn. 11-åringer varierer. 

Anonymkode: df2f6...416

• Liker 1
Skrevet

Har ikke serien 16 år grense?  Tenker det er en grunn til det.

Skrevet

Jeg synes ikke den passer for den jevne elleve-åring. 

Anonymkode: 598ec...2d3

Skrevet

Uansett, gjentar meg selv fordi det er et viktig poeng:

Se den selv, TS. Det er best om du som kjenner din 11-åring gjør det opp egen mening. 

Skrevet

Det er litt for ungt syns jeg, tror ikke en 11-åring forstår alt heller så ville ventet noen år :)

Skrevet

Serien handler jo om barn i denne alderen - jeg hadde ELSKET dette selv som 11-åring. 

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på, så her må du nok ta avgjørelsen utifra hvordan akkurat din 11-åring er. Da jeg var 11 hadde jeg gladelig sett Stranger Things. Jeg pleide å se skrekkfilmer sammen med ei venninne da vi var små så jeg hadde nok glatt sett Stranger Things også hvis den hadde eksistert på den tida :) Da jeg var 12-13 år satt jeg klistret til Twin Peaks.
Hovedsaken er at 11-åringen er litt tykkhudet og samtidig er inneforstått med at det er fantasi og filmeffekter. Det er du som vet best hva som er greit for deg og din 11-åring.

Anonymkode: d4198...d7c

• Liker 1
Skrevet

Det står jo veldig tydelig at den ikke er anbefalt for barn. Jeg hadde ikke latt min 11 åring se den. 

Anonymkode: be067...1aa

Skrevet
7 minutter siden, Antoinette skrev:

Serien handler jo om barn i denne alderen - jeg hadde ELSKET dette selv som 11-åring. 

Det er forskjell på unger og det at det handler om unger i den alderen er jo rimelig banalt argument :)

Rosemary's baby handler om en baby, men passer neppe for alle av den grunn. 

Sier ikke at du ikke tar feil at du hadde kosa deg med denne som 11-åring. Sikkert mange som hadde gjort, spesielt jenter. Men endel er ikke like modne. Derfor synes jeg det er best at foreldrene vet hva de lar barna se.

• Liker 1
Skrevet

For tjue år siden hadde det ikke vært et spørsmål engang, men nå skal jo barn og unge skjermes mot det meste.

Anonymkode: 0ba81...f87

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For tjue år siden hadde det ikke vært et spørsmål engang, men nå skal jo barn og unge skjermes mot det meste.

Handlingen i sesong 1 har likhetstrekk med Poltergeist. 

Den hadde 11 års aldersgrense, ikke sant? 

Det var ikke alltid tøffere før. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Handlingen i sesong 1 har likhetstrekk med Poltergeist. 

Er du sprø??

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For tjue år siden satt jeg som niåring og så på Ondskapens Hotell. Og herrefred så redd jeg var! Spesielt av hun i badekaret. Mamma var ikke akkurat blid når hun fant ut det :fnise: 

Er greit å skjermes mot noen ting også. Dessuten er det en del temaer i serien som barn ikke nødvendigvis forstår uansett. Som når de er på fest og drikker, skal ha sex for første gang osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...