AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #1 Skrevet 1. november 2017 Hun liker i alle fall å lese Marg og Bein-bøker og se Pretty Little Liars. Er Stranger Things verre? Anonymkode: 596ef...686
Forundret.. Skrevet 1. november 2017 #3 Skrevet 1. november 2017 Synes ikke at det er en serie for en på 11. 5
herremann Skrevet 1. november 2017 #5 Skrevet 1. november 2017 kommer helt ann på hvor voksen barnet er. men, generelt sett vil jeg si nei. serien kan være ganske ...... intens til tider. 2
Sirah Skrevet 1. november 2017 #6 Skrevet 1. november 2017 Jeg ser Stranger Things as we speak og jeg syntes vel ikke den er noe for en 11åring. En veldig moden 11 åring kanskje. 4
Perle Skrevet 1. november 2017 #7 Skrevet 1. november 2017 Ja. HaddeELSKET det i den alderen! Da jeg leste frøken detektiv i andre klasse leste noen Albert Åberg. Tenker du får se an ungen. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #8 Skrevet 1. november 2017 Ikke min 11-åring. Mye er greit nok, spesialeffekter og monstre er greit nok, men sesong 1 har en tøff handling for en 11-årig gutt med livlig fantasi. Jeg skal ikke spoiler, men alt det som foregår med Will, og hans familie er veldig sårt spilt og i fokus. Det svir litt som mor til en gutt på denne alderen å se hva wills mor går gjennom. Og jeg tror min sønn vil leve seg tilsvarende inn i andre siden. Hadde det vært mer ren action og horror, men blandet inn i et sånt drama med disse hovedpersonene... Nei. Ikke min. Se den først alene og gjør vurdering som passer ditt barn. 11-åringer varierer. Anonymkode: df2f6...416 1
Djungelvrål Skrevet 1. november 2017 #9 Skrevet 1. november 2017 Har ikke serien 16 år grense? Tenker det er en grunn til det.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #10 Skrevet 1. november 2017 Jeg synes ikke den passer for den jevne elleve-åring. Anonymkode: 598ec...2d3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #11 Skrevet 1. november 2017 Uansett, gjentar meg selv fordi det er et viktig poeng: Se den selv, TS. Det er best om du som kjenner din 11-åring gjør det opp egen mening. Anonymkode: df2f6...416
Gjest Alexis Skrevet 1. november 2017 #12 Skrevet 1. november 2017 Det er litt for ungt syns jeg, tror ikke en 11-åring forstår alt heller så ville ventet noen år
Antoinette Skrevet 1. november 2017 #13 Skrevet 1. november 2017 Serien handler jo om barn i denne alderen - jeg hadde ELSKET dette selv som 11-åring. 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #14 Skrevet 1. november 2017 Kommer an på, så her må du nok ta avgjørelsen utifra hvordan akkurat din 11-åring er. Da jeg var 11 hadde jeg gladelig sett Stranger Things. Jeg pleide å se skrekkfilmer sammen med ei venninne da vi var små så jeg hadde nok glatt sett Stranger Things også hvis den hadde eksistert på den tida Da jeg var 12-13 år satt jeg klistret til Twin Peaks. Hovedsaken er at 11-åringen er litt tykkhudet og samtidig er inneforstått med at det er fantasi og filmeffekter. Det er du som vet best hva som er greit for deg og din 11-åring. Anonymkode: d4198...d7c 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #15 Skrevet 1. november 2017 Det står jo veldig tydelig at den ikke er anbefalt for barn. Jeg hadde ikke latt min 11 åring se den. Anonymkode: be067...1aa
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #16 Skrevet 1. november 2017 7 minutter siden, Antoinette skrev: Serien handler jo om barn i denne alderen - jeg hadde ELSKET dette selv som 11-åring. Det er forskjell på unger og det at det handler om unger i den alderen er jo rimelig banalt argument Rosemary's baby handler om en baby, men passer neppe for alle av den grunn. Sier ikke at du ikke tar feil at du hadde kosa deg med denne som 11-åring. Sikkert mange som hadde gjort, spesielt jenter. Men endel er ikke like modne. Derfor synes jeg det er best at foreldrene vet hva de lar barna se. Anonymkode: df2f6...416 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #17 Skrevet 1. november 2017 For tjue år siden hadde det ikke vært et spørsmål engang, men nå skal jo barn og unge skjermes mot det meste. Anonymkode: 0ba81...f87 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #18 Skrevet 1. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For tjue år siden hadde det ikke vært et spørsmål engang, men nå skal jo barn og unge skjermes mot det meste. Anonymkode: 0ba81...f87 Handlingen i sesong 1 har likhetstrekk med Poltergeist. Den hadde 11 års aldersgrense, ikke sant? Det var ikke alltid tøffere før. Anonymkode: df2f6...416
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #19 Skrevet 1. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Handlingen i sesong 1 har likhetstrekk med Poltergeist. Er du sprø?? Anonymkode: 0ba81...f87 1
Gjest Alexis Skrevet 1. november 2017 #20 Skrevet 1. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For tjue år siden hadde det ikke vært et spørsmål engang, men nå skal jo barn og unge skjermes mot det meste. Anonymkode: 0ba81...f87 For tjue år siden satt jeg som niåring og så på Ondskapens Hotell. Og herrefred så redd jeg var! Spesielt av hun i badekaret. Mamma var ikke akkurat blid når hun fant ut det Er greit å skjermes mot noen ting også. Dessuten er det en del temaer i serien som barn ikke nødvendigvis forstår uansett. Som når de er på fest og drikker, skal ha sex for første gang osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå