Gå til innhold

Mannen min kaller meg stygge ting

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

normale mennesker snakker slikt til hverandre jo når de er sint . er helt vanlig å banne og bruke stygge ord når man blir provosert og påvirket

som om du ikke banner når du blir sint...herregud

Anonymkode: a3d54...173

Nei de gjør ikke det. Ganske stor forskjell på å si faen fordi du glemte noe eller slo stortoa i dørkarmen kontra å kalle noen fittekjerring og andre stygge ting. Hva med å kunne kontrollere sinnet sitt? Ingenting er mer sexy enn menn som har stålkontroll på egne følelser. Det er maskulinitet på topp, ikke det å kalle noen det ene og det andre. 

Anonymkode: 5a677...33b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blandt de aller fleste nordmenn ? Beklager, men jeg er født og oppvokst i Oslo og jeg har alltid bannet og er kanskje litt mere hardfør da. Men å si at nordmenn ikke er stygge i munnen? Har du vært i Nord Norge? Lol

Anonymkode: 598b1...7ce

• Liker 1
Skrevet

Kan noen vennligst realitetsorientere denne personen fra sine hallusinasjoner? 

Anonymkode: 5a677...33b

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blandt de aller fleste nordmenn ? Beklager, men jeg er født og oppvokst i Oslo og jeg har alltid bannet og er kanskje litt mere hardfør da. Men å si at nordmenn ikke er stygge i munnen? Har du vært i Nord Norge? Lol

Jeg har vokst opp i nordnorge og visse kallenavn som hæstkuk og andre ting kan gjerne brukes humoristisk. Men både jeg og alle vennene mine fikk som barn kjeft om vi kalte andre barn fitte eller hore eller andre ting. Kan ikke erindre at voksne som var sinte eller krangla kalte hverandre fitte og hore under krangler

• Liker 6
Skrevet
På 1.11.2017 den 18.35, AnonymBruker skrev:

Det høres ikke ut som han har tenkt å gi seg, så her ville jeg faktisk svart tilbake med samme mynt. Ikke foran barna selvfølgelig, men når dere er alene.  Så får du tenke hvordan du kan ta igjen på han, så han forstår at man faktisk ikke kan snakke til andre mennesker sånn. Angripe manndommen hans kanskje? Rakke ned på ting han ikke får til, osv. Det er ikke en veldig pedagogisk måte å ordne det på kanskje, men det er veldig viktig at han slutter å snakke sånn til deg.  Hvis han ikke gir seg ville jeg faktisk gått fra ham. 

Anonymkode: 390a5...601

Å nedverdige seg til å komme ned på det samme lavmålet er et kjempedumt råd etter min mening. Det bør en holde seg for god til. Enten barnet hører det eller ikke. En skal leve med seg selv og den personen en er også. Jeg er ikke helt enig med deg der. Da er det bedre å gå slik du skriver, og ikke leve i forhold med mennesker som behandler hverandre på en slik måte. Det hører ikke hjemme blant folk som egentlig skal være glad i hverandre og være gode mot hverandre.

Anonymkode: 27de4...c18

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ser ikke helt problemet her. det er vanlig å krangle litt innimellom i lange forhold

fitte, drittkjerring ? dette er ingen ord som han bruker imot deg for å komme under huden din. hadde du hatt dårlig selvtillit ang små pupper, stor nese eller noe og han hadde brukt dette mot deg så hadde  det vært noe helt annet. fitt og drittkjerring er ord menn bruker nesten hver dag

slyutt å vær så hårsår

Det høres ut som du også burde revurdere forholdene dine... Det er ikke ord som er vanlige å bruke i forhold nei.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jeg har vokst opp i nordnorge og visse kallenavn som hæstkuk og andre ting kan gjerne brukes humoristisk. Men både jeg og alle vennene mine fikk som barn kjeft om vi kalte andre barn fitte eller hore eller andre ting. Kan ikke erindre at voksne som var sinte eller krangla kalte hverandre fitte og hore under krangler

Du har helt sikkert rett i det, men det er jo forskjell på folk. Jeg banner , jeg liker å banne , jeg er veloppdradd fra møblert hjem Osv. Men møter jeg en person som klarer å trykke på de rette knappene så kan det komme mange stygge gloser. Husk at man prøver å forsvare seg i en krangel , stå opp for seg selv om msn føler seg angrepet . Det er klart at å bli kalt fitte Osv ikke er noe som er øverst på ønskelisten . Men det finnes verre mere ondskapsfulle ting å bli kalt enn det. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som du også burde revurdere forholdene dine... Det er ikke ord som er vanlige å bruke i forhold nei.

Kanskje ikke i dine forhold, du er heldig da som har et kranglefritt forhold og værste dere kaller hverandre er tufs eller tulling. Men alle forhold er individuelle. Kan hende du møter en person en gang som trykker på de knappene. Men å  være belærende eller nedlatende å si at det ikke er vanlig i forhold er snevert av deg. 

• Liker 1
Skrevet
På 1.11.2017 den 19.29, AnonymBruker skrev:

Hva er det du gjør når han kaller deg disse tingene? Noen ganger er man jo faktisk en drittkjerring

Anonymkode: b57bc...ddb

Seriøst? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

uffa ja , han kalte meg fitte, fy slemme mannen

helt latterlig hvor hårsår dere høns er . alle bruker fitte, drittkjerring/mann hver dag. det er vanlig å banne. slutt å moraliser ts sin mann når dere gjør akkurat det samme. det er helt vanlig å krangle i et forhold og om man ikke tåler helt vanlige skjellsord, så kan du like godt være alene vist du er så skjør og sårbar

Nei. Det er ikke vanlig å bruke disse ordene daglig mot hverandre. Lurer virkelig på om du i det hele tatt har erfaring fra forhold. 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har helt sikkert rett i det, men det er jo forskjell på folk. Jeg banner , jeg liker å banne , jeg er veloppdradd fra møblert hjem Osv. Men møter jeg en person som klarer å trykke på de rette knappene så kan det komme mange stygge gloser. Husk at man prøver å forsvare seg i en krangel , stå opp for seg selv om msn føler seg angrepet . Det er klart at å bli kalt fitte Osv ikke er noe som er øverst på ønskelisten . Men det finnes verre mere ondskapsfulle ting å bli kalt enn det. 

Jo jeg og kan banne når jeg blir sint. Men jeg bruker ikke økenavn. Og jeg hadde ikke kranglet åpenlyst eller bannet foran barn uansett

Skrevet

Det er nok mange som synes dette er helt normalt. F.eks. mannen til TS. Andre menn og kvinner som kaller partnerne/barna sine for slike ting. Etter hvert så vil nok barnet til TS synes det er helt normal. Og TS vil nok selv tenke at det er normalt også etterhvert. Kanskje til og med slå seg til ro med at hun sikkert fortjener det og at hun faktisk ER de tingene (det er du selvsagt ikke, TS, men mange blir hjernevasket av slike partnere/foreldre)

Anonymkode: 5ff9a...8a5

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si at hvis du KALLER den du eventuelt krangler med for noe i det hele tatt, så er du ikke moden for et forhold. Jeg har aldri opplevd å bli kalt noe av en partner eller kjæreste, og jeg kan si at hvis han hadde kalt meg fitte eller drittkjerring, ja så hadde jeg forstått at dette ikke er en mann jeg kunne være sammen med et eneste minutt til.

Anonymkode: 266b9...5ed

• Liker 4
Skrevet

TS, du forteller i første innlegg at dere har to barn. Hvor mange år er den andre?

Skrevet

Hvis den ene har jugd om mange ting så er det ikke innafor å kalle personen jævla løgnhals? Eller hvis personen har vært utro så kan man ikke kalle personen utro drittsekk? Selvsagt uten barn i nærheten!... 

Anonymkode: fea8f...bfd

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis den ene har jugd om mange ting så er det ikke innafor å kalle personen jævla løgnhals? Eller hvis personen har vært utro så kan man ikke kalle personen utro drittsekk? Selvsagt uten barn i nærheten!... 

Anonymkode: fea8f...bfd

Hva tror du at du vil oppnå med å kalle noen disse tingene? Selv om det skulle være sant?

Jeg må innrømme at jeg sliter med å forstå at man skal ha behov - som voksne folk! - å bruke stygge kallenavn på den man krangler med. Jeg har noen jeg mener er idioter som jeg må jobbe sammen med - men selv om jeg kan bli ganske krass når de ikke har gjort jobben sin, så bruker jeg ikke diverse stygge navn på de. jeg fokuserer på det som ikke er gjort/er gjort feil. Og jeg forstår heller ikke at det skal være greit å kalle sin partner slike ting - er ikke den du lever sammen med den du også elsker? og vil vel? Og da sier man rett og slett ikke sånn.

Så TS - det er helt naturlig at du ikke liker dette og at du ikke skal måtte finne deg i det. Hvis det ikke når gjennom hos mannen at du sier det, så ville jeg rett og slett fjernet meg fra situasjonen når den oppstår. Gjerne som i kle på seg, ta med unger og dra en tur ut. I neste omgang ville jeg vurdert å søke noen form for parterapi - man snakker rett og slett ikke sånn til et annet menneske.

Endret av regine
  • Liker 2
Skrevet
På 1.11.2017 den 18.51, exictence skrev:

Jeg tier bare still og går min vei hvis mannen kaller meg stygge ting. Da kommer han ingen vei. Faktisk har det sluttet omtrent helt. 

Jeg jatter ikke med eller lar ham "vinne", hvis noen tror det. Jeg bare hever meg over den slags. Jeg sier tydelig ifra om at den oppførselen er uhørt og uakseptabelt. Så går jeg vekk.

Men dette er ikke greit, det er fullstendig uakseptabelt.

Og man kan faktisk ikke la barn utsettes for denne type degraderende oppførsel - hun får jo en skikkelig trist oppvekst hvor hun må høre på at mamma blir verbalt mishandlet. Det er direkte skadelig.

TS - du er helt nødt til å kontakte familievernkontoret, og få hjelp til dette. Om han ikke er villig, eller ikke bedrer seg straks må du gå fra ham. Dette kan faktisk ikke fortsette.

Anonymkode: 5f0b8...6ab

• Liker 1
Skrevet

Vær forsiktig angående hvem du aksepterer råd fra, ser ut som at det er en del folk med trashy oppførsel i tråden her som synes slikt er normal. Jeg har aldri blitt kalt fitte eller hore i forhold. Det er en aggresjon i det som ikke lar seg forene med omsorg i min bok. Det er et varseltegn når folk skylder på andre for mangel på kontroll på seg selv, og særlig når de ikke tar ansvar for hva barn hører heller. 

Anonymkode: 0a652...66c

• Liker 4
Skrevet

Spør mannen din om hva han ville rådet datteren deres til hvis hun kom som 20 åring og var lei seg fordi kjæresten hennes hadde kalt henne en jævla fitte og drittkjerring. Hadde han godtatt at noen snakket sånn til henne? Hvis han synes det er greit, så hadde jeg gått fra han. 

Anonymkode: 3e97e...f6a

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette er ikke greit, det er fullstendig uakseptabelt.

Det går helt greit i min situasjon.

Og man kan faktisk ikke la barn utsettes for denne type degraderende oppførsel - hun får jo en skikkelig trist oppvekst hvor hun må høre på at mamma blir verbalt mishandlet. Det er direkte skadelig.

Enig. Mor må gå når far holder på sånn. Senere under andre omstendigheter må mor tydelig si ifra at sånn snakker man ikke til noen, og barnet skal på ingen måte måtte høre på den slags. Hvis far ikke skjerper seg, må mor pakke tingene for godt og ta med seg barnet.

Anonymkode: 5f0b8...6ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...