Gå til innhold

Mannen min kaller meg stygge ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var veldig dårlig matematikk. Fire år gammel datter, pluss en ni måneder lang graviditet, pluss fem måneder før graviditeten, er definitivt ikke lik fire år.

Uansett: om dette er en reell situasjon, gå. Om dette ikke har endret seg i løpet av forholdet, har jeg heller ingen tro på at det vil endre seg. Gå, dette er psykisk vold.

Anonymkode: 5ebe5...5e3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt å ta dette opp med ham utenom kranglene? 

Anonymkode: 3554e...16c

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var veldig dårlig matematikk. Fire år gammel datter, pluss en ni måneder lang graviditet, pluss fem måneder før graviditeten, er definitivt ikke lik fire år.

Uansett: om dette er en reell situasjon, gå. Om dette ikke har endret seg i løpet av forholdet, har jeg heller ingen tro på at det vil endre seg. Gå, dette er psykisk vold.

Anonymkode: 5ebe5...5e3

Kanskje de holdt på før de ble offisielt sammen

Skrevet

Voksne folk bruker ikke sånne ord i krangler. Hadde mannen min snakket sånn til meg hadde jeg gått fra han.

Anonymkode: 82227...e3f

• Liker 9
Skrevet

Jeg ville faktisk gått fra han. Uansett om man er en "drittkjerring" eller "drittmann" innimellom, så betyr ikke det at man har rett til å kalle motparten stygge ting. Det er ikke greit overhode. Som voksen, skal man kunne diskutere og krangle på en ordentlig og voksen måte. Ikke oppføre seg som tenåringer i full krangel...

Stakkars unge som opplever dette...

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at dette er skadelig for forholdet. Sissel Gran skriver at det er tre i forhold; de to partene og paret. Forholdet, fellesskapet. Oppførselen hans truer paret, og det er også skadelig for HI og ikke minst paret.

men han har ikke gjort dette fra begynnelsen av? Jeg ville ha forsøkt familieterapi. Det betinger jo at han skjønner sakens alvor og hva det faktisk gjør med andre å bli kalt fitte og dum. At det er et destruktivt spor og at man må kommunisere, krangle og diskutere uten å ty til dette. 

Hvis han ikke innser dette og ikke vil gå i parterapi er det vel begynnelsen på slutten. Og nesten det viktigste: barn skal ikke oppleve dette. Det er hennes barndom og noe hun vil bære med seg hele livet hvis han ikke endrer seg. Det ville jeg tenkt nøye gjennom, ts. 

Anonymkode: 91183...a79

• Liker 2
Skrevet

Kvinne deg opp og gå fra han

Anonymkode: f2f44...c7a

Gjest Sugemerke
Skrevet (endret)

Han hadde kaldt meg fitte en gang. Noen måtte operert ballene hans ut av nesa hans etterpå.

Endret av Sugemerke
Skrevet
1 minutt siden, Sugemerke skrev:

Han hadde kaldt meg fitte en gang. Noen måtte operert ballene hans ut av nesa hans etterpå.

Yeah right... 

Anonymkode: 198da...531

• Liker 2
Skrevet

En mann som i det hele tatt bruker "fitte" som skjellsord hadde ihvertfall aldri fått tilgang til min... Nei TS, noe så totalt avtennende og ødeleggende.  Ord brenner seg fast og kan ikke taes tilbake. Sett deg ned med ham en gang stemningen er god og spør om han kommer til å kalle datteren deres fitte også etterhvert. Ikke? Hvorfor ikke? Jeg mener, man kan jo bli sint på barn også? Få han til å tenke litt. Hvis det ikke glir inn så hadde jeg sagt at: Vet du hva, dette dreper faktisk alle følelser i meg. Dessuten vil jeg ikke at vår datter skal vokse opp og måtte høre slikt. Neste gang du kaller meg ting så er det slutt.

Anonymkode: 266b9...5ed

• Liker 10
Skrevet

Det som også kan skje, er at datteren din lærer seg at det er greit å kalle folk for dette. Ja, selv deg.

Uansett. Er dette det du så for deg da du var barn og så frem til å stifte familie og finne drømmeprinsen? Er det slik du ønsker å ha det de neste 50 årene? Ser du for deg at han plutselig skal begynne å oppføre seg normalt, og bli snill? Kanskje du rett og slett burde forlate denne mannen? Du ville trolig ikke valgt en slik person som venn. Vil du virkelig ha han i samme hus som deg? Dag ut og dag inn? Lære jenten din at moren hennes ikke fortjener respekt? At moren er en fitte? At kanskje en dag, så blir hun kalt for slike ting også? Eller at plutselig er det ingen i huset som respekterer deg? Ikke en gang deg selv?

Anonymkode: 5ff9a...8a5

• Liker 4
Skrevet

Hei!

Å snakke sånn foran barna er ikke greit, men de forstår vel ikke betydningen av ordet. Men de merker nok dårlige vibber. Når det kommer til hva han kaller deg Osv så kan det være mange grunner. Han kan være sliten å ha kortere lunte enn ellers, deprimert, lei av at du pirker eller henger deg opp i ting. Lei av at du sier alt du tenker til enhver tid, at du alltid er pro -aktiv. Det kan være noe har skjedd i livene deres som du ikke har skrevet om. Forklarer han deg hvorfor han blir så sint? Spør du han om det? Har du spurt hva du kan gjøre? Jeg sier dette fordi jeg er i samme situasjon selv og prøver å forstå og forstår at jeg kan være intens og masete til tider og utålmodig . Det er alltid to sider av samme sak, så det er ikke bare din feil. Men har du prøvd å ta noen steg tilbake å latt han senke skuldrene og trekke inn klørne før du tar opp noe nytt du ønsker av han? Fra en søster til en annen 🤗

Anonymkode: 598b1...7ce

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Å snakke sånn foran barna er ikke greit, men de forstår vel ikke betydningen av ordet. Men de merker nok dårlige vibber. Når det kommer til hva han kaller deg Osv så kan det være mange grunner. Han kan være sliten å ha kortere lunte enn ellers, deprimert, lei av at du pirker eller henger deg opp i ting. Lei av at du sier alt du tenker til enhver tid, at du alltid er pro -aktiv. Det kan være noe har skjedd i livene deres som du ikke har skrevet om. Forklarer han deg hvorfor han blir så sint? Spør du han om det? Har du spurt hva du kan gjøre? Jeg sier dette fordi jeg er i samme situasjon selv og prøver å forstå og forstår at jeg kan være intens og masete til tider og utålmodig . Det er alltid to sider av samme sak, så det er ikke bare din feil. Men har du prøvd å ta noen steg tilbake å latt han senke skuldrene og trekke inn klørne før du tar opp noe nytt du ønsker av han? Fra en søster til en annen 🤗

Voksne mennesker må da kunne klare å være sint uten å banne og bruke skjellsord som fitte og andre ting. Barn lærer fort hva stygge ord betyr

• Liker 4
Skrevet
På 1.11.2017 den 18.25, AnonymBruker skrev:

Mannen min og jeg har vært sammen i fire år og har to herlige barn sammen. De siste årene har han begynt å kalle meg ting når vi krangler eller diskuterer. Jeg har bedt ham om å ikke kalle meg ting, i hvert fall ikke si at jeg ER sånn og sånn. Han kan jo mene noe om min oppførsel, hva jeg sier eller det vi er uenige om. Men å si at jeg ER et dumt menneske, at jeg ER en drittkjerring og en fitte, det synes jeg er unødvendig. Og ikke minst veldig sårende. Jeg har tatt det opp med ham mange ganger, men det fortsetter bare. Det er min skyld at han sier sånt, for jeg provoserer ham. Det gjør meg så lei meg, for jeg kommer  ingen vei med å snakke om dette. Alt er jo min skyld uansett. Datteren på fire år hører hvordan han snakker til meg. Og her om dagen ble hun skikkelig lei seg. Jeg snakket med henne, men mannen min bare overser det og finner på noe for å avlede henne. Jeg synes vel godt at han kan si unnskyld til henne også, og forklare. Når han legger skylden på meg uansett, hvordan får jeg ham til å slutte med dette? 

Anonymkode: a6f3d...e3e

ser ikke helt problemet her. det er vanlig å krangle litt innimellom i lange forhold

fitte, drittkjerring ? dette er ingen ord som han bruker imot deg for å komme under huden din. hadde du hatt dårlig selvtillit ang små pupper, stor nese eller noe og han hadde brukt dette mot deg så hadde  det vært noe helt annet. fitt og drittkjerring er ord menn bruker nesten hver dag

slyutt å vær så hårsår

Anonymkode: a3d54...173

Skrevet

Selvfølgelig , men det er ikke lett å holde tilbake når man først blir sint. Det blir jo en forløsning . Man får ut all gørra . Jeg sier ikke at det er rikitig, men ikke lett å beherske seg til tider. Men begge bør holde seg for gode til å i det hele tatt diskutere foran ungene i utg.punktet.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ser ikke helt problemet her. det er vanlig å krangle litt innimellom i lange forhold

fitte, drittkjerring ? dette er ingen ord som han bruker imot deg for å komme under huden din. hadde du hatt dårlig selvtillit ang små pupper, stor nese eller noe og han hadde brukt dette mot deg så hadde  det vært noe helt annet. fitt og drittkjerring er ord menn bruker nesten hver dag

slyutt å vær så hårsår

Normale mennesker snakker ikke sånn til hverandre. 

Anonymkode: 5a677...33b

• Liker 10
Skrevet
På 1.11.2017 den 21.11, AnonymBruker skrev:

En mann som i det hele tatt bruker "fitte" som skjellsord hadde ihvertfall aldri fått tilgang til min... Nei TS, noe så totalt avtennende og ødeleggende.  Ord brenner seg fast og kan ikke taes tilbake. Sett deg ned med ham en gang stemningen er god og spør om han kommer til å kalle datteren deres fitte også etterhvert. Ikke? Hvorfor ikke? Jeg mener, man kan jo bli sint på barn også? Få han til å tenke litt. Hvis det ikke glir inn så hadde jeg sagt at: Vet du hva, dette dreper faktisk alle følelser i meg. Dessuten vil jeg ikke at vår datter skal vokse opp og måtte høre slikt. Neste gang du kaller meg ting så er det slutt.

Anonymkode: 266b9...5ed

uffa ja , han kalte meg fitte, fy slemme mannen

helt latterlig hvor hårsår dere høns er . alle bruker fitte, drittkjerring/mann hver dag. det er vanlig å banne. slutt å moraliser ts sin mann når dere gjør akkurat det samme. det er helt vanlig å krangle i et forhold og om man ikke tåler helt vanlige skjellsord, så kan du like godt være alene vist du er så skjør og sårbar

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Normale mennesker snakker ikke sånn til hverandre. 

normale mennesker snakker slikt til hverandre jo når de er sint . er helt vanlig å banne og bruke stygge ord når man blir provosert og påvirket

som om du ikke banner når du blir sint...herregud

• Liker 3
Skrevet
På 1.11.2017 den 18.48, AnonymBruker skrev:

Slutt å krangle. Hvis det er du som setter i gang spetakkelet. Så slutt med det. 
Hvis det er noe du lurer på eller syns dere skal bli enige om. Så ta det opp på en ordentlig måte og snakk om det. 
Er det du som setter i gang en krangel. Så går han i forsvar med alt han har og kan kalle deg ting. 
Men er det han som går til angrep. Så ikke heng deg på, og vent til ting har roet seg. Så kan dere ta det opp igjen da. 
Er vel bare å si at du ikke vil diskutere dette på denne måten. Eller bare jatt med men hold deg til saken. Ikke la det spore avb til andre ting. 

Anonymkode: c6ed5...86a

Synd det ikke er minuspoeng her.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

uffa ja , han kalte meg fitte, fy slemme mannen

helt latterlig hvor hårsår dere høns er . alle bruker fitte, drittkjerring/mann hver dag. det er vanlig å banne. slutt å moraliser ts sin mann når dere gjør akkurat det samme. det er helt vanlig å krangle i et forhold og om man ikke tåler helt vanlige skjellsord, så kan du like godt være alene vist du er så skjør og sårbar

Hvis du prøver å normalisere og unnskylde en stygg språkbruk så er det bare å glemme fordi dette er ikke normal kost blant de aller fleste nordmenn. Utenom et svært lite mindretall da selvsagt ;) 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...