Gå til innhold

Prevansjon/vekt ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gynekologen min spurte om jeg var interessert i å prøve P-ring (nuva-ring) og sa at den hadde bare halvparten av hormonene som p-piller innehar, og dermed mye bedre for kroppen.

Så da lurer jeg på; er det disse hormonene som gjør at vekten øker når man begynner på pillen? Hadde et avbrekk på 4 mnd fra pilla i fjor (etter råd fra gynekolog) og da gikk jeg ned i vekt.

Vil det da være muligheter for å gå ned i vekt ved å bytte til P-ring...?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg er også veldig nysgjerrig på dette!

Kan du forklare litt om p-ring?

Pam

Gjest Catwoman
Skrevet

pga mindre hormondose i p-ring (og også p-plaster) er det mindre sjanser for bivirkninger. Da også å legge på seg. Man kan godt legge på seg, men sjansen er som sagt mindre.

Grunnen til at hormondosene ikke trenger å være så store som i p-piller, er at hormonene strømmer jevnt til kroppen hele tiden, istedenfor at man hiver inn en dose en gang om dagen.

Jeg har brukt både p-ring og p-plaster, la ikke på meg et gram, men fikk større pupper av p-plasteret :sjarmor:

Var egentlig forøyd med begge, kuttet ut ring til fordel for plaster kun fordi den ringen er veldig i veien ved sex synes jeg :oops:

Skrevet

jeg har også brukt ringen, la ikke på meg av den, men sluttet også som nevt over at den var i veien. bruker plaster nå.. veldig fornøyd.

Skrevet

Vet ikke om du da går ned i vekt. Du får jo fortsatt i deg hormoner. Dette er også litt individuelt (sa legen til meg).

Men jo minder hormoner, jo bedre :)

Var hos legen i dag og fikk resept på cerazette, ganske ny p-pille som er helt uten østrogen. Bruker i dag trionetta og gikk opp endel da jeg begynte på de.

Personlig syns jeg p-ring høres litt "pesete" ut. Litt å passe på, det er jo forsåvidt piller også, men det går av seg selv etter noen år nå. Det finnes jo også hormonstav til å sette under huden av lege, helt uten østrogen. Den kan sitte der i enten 3 eller 5 år og er omtrent like sikker som sterilisering.

se prevensjon.net så er det masse info om de forskjellige der...

Skrevet

De fleste leggerpå seg pga større matlyst av hormonene, ikke hormonene i seg selv. Men, jo mindre hormondoser jo bedre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...