Pusen Skrevet 25. januar 2005 #1 Skrevet 25. januar 2005 Gynekologen min spurte om jeg var interessert i å prøve P-ring (nuva-ring) og sa at den hadde bare halvparten av hormonene som p-piller innehar, og dermed mye bedre for kroppen. Så da lurer jeg på; er det disse hormonene som gjør at vekten øker når man begynner på pillen? Hadde et avbrekk på 4 mnd fra pilla i fjor (etter råd fra gynekolog) og da gikk jeg ned i vekt. Vil det da være muligheter for å gå ned i vekt ved å bytte til P-ring...? Noen som vet?
Gjest gjest 0 Skrevet 25. januar 2005 #2 Skrevet 25. januar 2005 Jeg er også veldig nysgjerrig på dette! Kan du forklare litt om p-ring? Pam
Gjest Catwoman Skrevet 25. januar 2005 #3 Skrevet 25. januar 2005 pga mindre hormondose i p-ring (og også p-plaster) er det mindre sjanser for bivirkninger. Da også å legge på seg. Man kan godt legge på seg, men sjansen er som sagt mindre. Grunnen til at hormondosene ikke trenger å være så store som i p-piller, er at hormonene strømmer jevnt til kroppen hele tiden, istedenfor at man hiver inn en dose en gang om dagen. Jeg har brukt både p-ring og p-plaster, la ikke på meg et gram, men fikk større pupper av p-plasteret Var egentlig forøyd med begge, kuttet ut ring til fordel for plaster kun fordi den ringen er veldig i veien ved sex synes jeg :oops:
lena24 Skrevet 25. januar 2005 #4 Skrevet 25. januar 2005 jeg har også brukt ringen, la ikke på meg av den, men sluttet også som nevt over at den var i veien. bruker plaster nå.. veldig fornøyd.
Nella Skrevet 25. januar 2005 #5 Skrevet 25. januar 2005 Vet ikke om du da går ned i vekt. Du får jo fortsatt i deg hormoner. Dette er også litt individuelt (sa legen til meg). Men jo minder hormoner, jo bedre Var hos legen i dag og fikk resept på cerazette, ganske ny p-pille som er helt uten østrogen. Bruker i dag trionetta og gikk opp endel da jeg begynte på de. Personlig syns jeg p-ring høres litt "pesete" ut. Litt å passe på, det er jo forsåvidt piller også, men det går av seg selv etter noen år nå. Det finnes jo også hormonstav til å sette under huden av lege, helt uten østrogen. Den kan sitte der i enten 3 eller 5 år og er omtrent like sikker som sterilisering. se prevensjon.net så er det masse info om de forskjellige der...
Pusen Skrevet 25. januar 2005 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2005 Her står det litt om ringen: http://www.mammanettet.com/design.php?side...nsjon/nuva-ring Men ettersom jeg bruker pillen NÅ så lurer jeg på om jeg kan gå ned FORDI jeg går over til et middel som innholder halvparten så mye hormoner.. Ikke så greit dette her. Var den veeeeldig i veien? Vondt altså? Det vil jeg jo ikke....
Felixa Skrevet 25. januar 2005 #7 Skrevet 25. januar 2005 De fleste leggerpå seg pga større matlyst av hormonene, ikke hormonene i seg selv. Men, jo mindre hormondoser jo bedre...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå