Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #1 Skrevet 25. januar 2005 Gleder meg allerede til denne filmen da jeg leste dette. Synes det er så fint med filmer som ikke alltid har Hollywood-stjerner i hovedrollene. Mange av de aller største er jo så oppbrukte.
Tosca Skrevet 25. januar 2005 #2 Skrevet 25. januar 2005 Denne filmen må jeg bare se. Alltid like spennende å se en film etter at en har lest boken. Håper den blir bra.
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #3 Skrevet 25. januar 2005 Da Vinci Koden var fjorårets store litterære opplevelse for meg. Jeg gleder meg masse til å se filmen selv om jeg i utgangspunktet ikke er særlig begeistret for Tom Hanks.
Gjest allium Skrevet 25. januar 2005 #4 Skrevet 25. januar 2005 Da Vinci Koden var fjorårets store litterære opplevelse for meg. Jeg gleder meg masse til å se filmen selv om jeg i utgangspunktet ikke er særlig begeistret for Tom Hanks. Den var fjorårets nedtur for meg. Snakk om stor ståhei for svært lite !
Superlammet Skrevet 25. januar 2005 #5 Skrevet 25. januar 2005 Den var fjorårets nedtur for meg. Snakk om stor ståhei for svært lite ! Smaken er som baken Kunststykket til Dan Brown er at han gjør alt lettlest, interessant og spennende. Om alt er fakta eller ikke har igrunn lite å si så lenge boka er bra. De som er vant med å lese masse bøker liker den kanskje ikke fordi den er ganske "enkel", men for oss som ikke er så "litterære" er boka en fornøyelse.
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #6 Skrevet 25. januar 2005 Jeg leser minst 3 bøker pr. mnd og likte Da Vinci Koden veldig godt. Hvorfor antyde at de som likte Da Vinci Koden bare leser lite og helst bare bøker med enkelt språk? Er ikke det litt frekt? Er det sånn at en bok automatisk er enkel og dårlig fordi den selger millioner? Er det umulig å like både Da Vinci Koden og Brødrene Karamazov?
Superlammet Skrevet 25. januar 2005 #7 Skrevet 25. januar 2005 Jeg leser minst 3 bøker pr. mnd og likte Da Vinci Koden veldig godt. Hvorfor antyde at de som likte Da Vinci Koden bare leser lite og helst bare bøker med enkelt språk? Er ikke det litt frekt? Er det sånn at en bok automatisk er enkel og dårlig fordi den selger millioner? Er det umulig å like både Da Vinci Koden og Brødrene Karamazov? Oj da. La meg gjøre innlegget mitt litt lettere å forstå: Smaken er som baken Kunststykket til Dan Brown er at han gjør alt lettlest, interessant og spennende. Om alt er fakta eller ikke har igrunn lite å si så lenge boka er bra. De som er vant med å lese masse bøker liker den kanskje ikke fordi den er ganske "enkel", men for oss som ikke er så "litterære" er boka en fornøyelse. Forståelig nok nå?
Superlammet Skrevet 25. januar 2005 #9 Skrevet 25. januar 2005 ...og? Trist at du føler deg truffet, men det er strengt tatt ingenting jeg verken kan eller vil gjøre med det.
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #10 Skrevet 25. januar 2005 Hvem har sagt at jeg føler meg truffet? Jeg syntes bare det var en noe bombastisk påstand.
Superlammet Skrevet 25. januar 2005 #11 Skrevet 25. januar 2005 Hvem har sagt at jeg føler meg truffet? Jeg syntes bare det var en noe bombastisk påstand. Mye mulig, men hvorfor tror du den har solgt millioner av eksemplarer på kort tid? Fordi den er komplisert og vrien å lese? Neppe. Den er enkel og lokker mange som ellers ikke leser noe særlig bøker til å lese den. Og prøv for guds skyld å lese mellom linjene. Jeg gjentar nok en gang, De som er vant med å lese masse bøker liker den kanskje ikke fordi den er ganske "enkel" De liker den KANSKJE ikke fordi den er såpass enkel som den er. KANSKJE. Det KAN være en mulighet, og det KAN ikke være en mulighet. Begge muligheter er uansett åpne, så hvorfor du gnager sånn på det synes jeg er litt rart, spesielt siden du visstnok ikke føler deg truffet.
Gjest Virvel Skrevet 25. januar 2005 #12 Skrevet 25. januar 2005 Jeg er vant med å lese masse bøker, og jeg likte Da Vinci-koden innmari godt likevel. Ja, jeg syntes den var "enkel", og nei, jeg synes absolutt ikke den er noe stort mesterverk - men så har jeg også blitt ganske skuffet over en del såkalte mesterverk. Det kommer vel litt an på hvordan og hvorfor man leser... Jeg for min del leser for å slappe av, og da er det deilig med litt enkel underholdning som liksom leser seg selv, og som ikke krever så innmari mye av meg som leser. Dessuten tror jeg Da Vinci-koden har fått veldig mange til å bli interessert i kunst, religion og historie, og det kan da umulig være usunt.
NullHull Skrevet 26. januar 2005 #13 Skrevet 26. januar 2005 ...og jeg synes det er kult at Jean Reno skal spille Bezu Fache i filmen
Litz Skrevet 26. januar 2005 #14 Skrevet 26. januar 2005 Elsker boka men er litt tvilende til filmen. Jeg er ikke spesielt fan av å se filmatiseringer av bøker jeg har lest siden det er så mye jeg har min egen oppfatning av. Og det var enormt skuffende at Tom Hanks skal spille den mannlige hovedrollen. Jeg liker ikke han, og syns absolutt ikke at han passer i den rollen (sånn som jeg har satt Tom Hanks i andre filmer). Men nysgjerrig som jeg er så kommer jeg nok til å se filmen jeg også. Håper bare jeg ikke blir like skuffet som da jeg så American Psycho. (snakk om å ødelegge en bra story og en genial bok ) Jeg leser også veldig mange bøker, og syns Da Vinci-koden er "enkelt" skrevet. Men den er fengslende, og jeg er ganske interessert i religionshistorie og syns det var mange gode teorier i den boka. Jeg nærmest godter meg når noen tør ta tak i kristendommen (eller religion generelt) og bare bryte det ned for så å komme med vanvittige (men fullt mulige) teorier. (ja, jeg er agnostiker)
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #15 Skrevet 27. januar 2005 Denne filmen kan umulig bli noe særlig... (dessverre, for boka er jo innmari spennende)
Gjest Chrizzy Skrevet 27. januar 2005 #16 Skrevet 27. januar 2005 Jeg forstår IKKE at de har valgt Tom Hanks til å spille Langdon :evil: Ble sur! Synes ikke han passer overhode! Han er ikke fin heller, ikke for at de har nå med saken å gjøre kanskje, men han er nu ikke de!
Maetzii Skrevet 27. januar 2005 #17 Skrevet 27. januar 2005 Jeg syntes ikke boken var noe særlig, og tror igrunnen at den kommer til å gjøre seg bedre som film. Selv om jeg normalt misliker filmatisering av bøker.. Og Tom Hanks er utrolig flink, og i mine øyne et av de beste valgene de kunne gjort til den rollen (selv om jeg egentlig synes at Tom Hanks burde holdt seg til litt mer "kvalitetsfilmer" enn det jeg ser for meg at denne vil bli). Sånn, nå har jeg vært uenig med alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå