Gå til innhold

Urinveisinfeksjon!!!!

Smiley

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

Jeg er uheldigvis veldig plaget med urinveisinfeksjoner, Har fått mange råd opp igjennom årene, og følger disse... Men har nå hørt rykter om noe som heter Laserakupunktur, og at dette er veldig effektivt.

Har derimot prøvd å søke på nettet for å finne noe info. om denne behandlingsformen, men uten resultat.

Håper noen av dere som leser dette kan hjelpe meg...

Taknemlig for svar!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei på deg.

Jeg har også vært plaget av hyppig tilbakevendende urinveisinfeksjoner. Nå har jeg riktignok ikke hatt det på ca. 1/2 år, og det begrunner jeg med følgende råd jeg fikk fra legen jeg var hos sist:

* Spise c-vitaminer

* Drikke masse vann

* ALLTID gå på toalettet før du

legger deg

* ALLTID gå på toalettet innen 15

min etter samleie

* Tørke seg i riktig retning ved

toalettbesøk

Disse punktene hjalp for meg - og jeg krysser fingrene for at jeg ikke får disse plagene mer.

hilsen en forkledd 10na

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret!!1

Disse rådene har også jeg fått, pluss litt flere. Tranebær ekstrakt, kjerringrokk te, alltid varm på bena osv.. Og tro meg, jeg har slavisk holdt meg til disse rådene. Men alikevel; infeksjonene kommer i hvertfall hvær 2. måned, og du kan tro jeg holder på å bli galen!!!

Det var derfor jeg lurte på dette med laserakupunktur!!!

Hper at det er noen som kan gi meg svar på dette!?!

Ellers takk for rådene, jeg setter pris på ALT!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hiprex har hjulpet meg! Dette er noen tabletter som du må ha resept for å få. De virker på den måten at de surgjør urinen (på samme måte som c-vitaminer, men mye mer virkningsfullt etter mine erfaringer)

Har vært hos mange ulike leger de siste årene, men det var ikke før i høst at en ville være så vennlig (!) å opplyse meg om denne medisinen. Den er forebyggende, så den hjelper ikke når du først har fått det -men siden jeg begynnte med disse tablettene har jeg enda ikke fått UI. Legen sa at de ikke delte ut disse medisinene så ofte, siden kvinnene var "lite motivert til å ta medisin når de ikke er syke!" -vel jeg er i hvertfall motivert av at jeg fremdeles er frisk, så jeg kommer til å fortsette! (har ikke hatt noen bivirkninger, og kan ikke huske at jeg fant det opplyst om noen i pakningsvedlegget heller. Man tar en tabl. om morningen og en om kvelden. Det koster ca 150 kr for mange tabletter, men man kan få blå resept på denne med. også)

Jeg har tidligere vært STERKT plaget, og prøvd det meste annet, men uten like bra effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte noen tabletter som jeg fikk kjøpt på helsekost. De var av merket Biosan, men jeg husker ikke hva de het. (Skal si fra hvis jeg kommer på det.) De hjalp i hvert fall meg. Tok en eller to tabl. forebyggende hver dag, og merket jeg at plagene begynte å komme, tok jeg flere. Men nå har jeg ikke hatt plager på over 2 år.

Hilsen Smil icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen, tusen, tusen milioner takk!!!

Skal snakke med legen ang disse tabelettene...*S*

Og dersom du kommer på hvilken tabeletter disse Biosan greiene var, hadde det vert fint om du tok kontakt...

Jeg er overlykkelig over noen uprøvde råd*S*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smiley!

Nå kom jeg på det. De het Nevrosan. Jeg var også veldig plaget, men disse hjalp meg.

Klem Smil icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

som sykepleierstudent synes jeg det er merkelig at ikke legen din har anbefalt Hiprex. Som nevnt i tidligere innlegg er dette svært effektivt, og Hiprex er veldig vanlig å få når en er plaget med UVI.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kathruska

det beste jeg har prøvd er noen tranebærskapsler som heter cran max. De inneholder åsså buccoekstrakt som "lammer" bakteriene sånn at de ikke klarer å feste seg i blæra, men skylles ut med urinen. Var mye plaget med urinveisinfeksjon før, og var på stadige penicilinkurer, men etter at jeg oppdaget cran-max har jeg ikke hatt blærekatarr en eneste gang. Sist jeg var hardt angrepet brukte jeg cran-max istedet for penicilin, og jeg ble like fort frisk igjen.

Eplecidereddik fungerer også veldig bra. Drikk den litt sterkere enn den vanlige doseringen, så blir urinen skikkelig sur! Husk å drikk mye vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Har i perioder samme problem som deg, bruker da Uvacin tbl. Dette er naturmed. som de også selger på apoteket. Så fort jeg kjenner symptomene komme, "pøser" jeg på. Har ikke hatt skikkelig urinveisinfeksjon etter at jeg begynte med Uvacin. Inneholder bl.a melbærblad og løvetann.

Lykke til!

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cran-Max er supert! Jeg har fulgt alle råd, men ingenting hjalp meg før jeg prøvde dette. Jeg ble faktisk frisk av de en gang infeksjonen hadde komt så langt at jeg begynte å tisse litt blod.. icon_eek.gif Så de er fantastiske icon_smile.gif

Jetz icon_rolleyes.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Jetz den 2002-03-06 22:34 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen*S*

Jeg har nå begynt med tranebär kapsler, og drikker sitronvann. Men det hjelper ikke helt...

Skal pröve noen av de andre rådene, og så skal jeg til legen og få resept på disse forebyggende tabelettene...

Ellers så er ikke dette noe göy!!!

Var faktisk på bedringens vei i går, men i dag er det like gale igjen....*trist*

Tusen tusen takk alle sammen...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet akkurat hvordan du har det Smiley.

Selv var jeg sterkt plaget før.

Hvis det er i forbindelse med samleie du får det, så kan det hjelpe å bare gå på do så fort som mulig rett etterpå. Og prøve å tisse uansett om du må eller ikke. Og vaske seg.

Selv ble jeg skikkelig gal icon_evil.gif da jeg fikk det igjen sist gang, (det er over 1 år siden).

Da jeg kjente at det begynnte å komme

så drakk jeg et halvt glass med sitron, drakk litervis med vann, og 3 glass med rødvin. Da ble jeg temmelig sur i magen, men knakk infeksjonene før den fikk "festet" seg.

Men det er jo ikke å anbefale å drikke 3 glass rødvin hver dag, da.. icon_lol.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Stakkars deg!

Jeg vet godt hvordan du har det, men det er håp- Hiprex. Bare gå å få det først som sist. Jeg har hatt UI utrolig mye og prøvd nesten alt.

Min erfaring med tranebær og andre helsekost råd er at det virker bare en kort stund, slik at man får det fort tilbake.

Jeg begynte med å ta Hiprex hver dag. Det hjalp. Det var fantastisk for jeg hadde UI minst en gang i måneden før. Nå tar jeg bare en tabelett når jeg kjenner litt symtomer, og det virker fint.

Så til rådet om rådvin. Jeg har hørt (og erfart) at alkohol er vanndrivende, og at det i likhet med kaffe og svart te er ugunsdig for IU.

Uansett : God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sissi

Hei, du må drikke brenneslete! Disse tablettene som flere har nevnt er helt sikkert også bra, fikk noe sånt selv i en periode da jeg var veldig plaget.

Brenneslete får du kjøpt på apoteket, du tar en stor spiseskje til en liter vann, lar det trekke i ca. 10 min, og drikker det. Enten kaldt eller varmt. gjerne bortimot 2 liter om dagen. har heldigvis ikke vært plaget med urinveisinfeksjon på lenge, men dette funker. Det forebygger, slik at er du mye plaget, så ta det et par uker og drikk dette daglig. Ikke verdens beste smak, men helt greit.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...