AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #1 Skrevet 1. november 2017 Hei. Jeg er tilkallingsvikar og har i dag fått ny arbeidsavtale i posten. Den "gamle" arbeidsavtalen er fra 2016, og hadde ingen sluttdato på. Nå har jeg fått en ny, som gjelder fra i går, og frem til februar. Det er ingen faste dager jeg arbeider. Arbeidsgiver sender meg sms innimellom med jobbdatoer. Helt greit det, men nå har jeg vært tilkallingsvikar siden 2015. Bor på et lite sted, og jobbmarkedet er trangt. Jeg klager ikke altså, trives godt i jobben, og har en jobb å gå til i ny og ne. Gir litt inntekter. Men jeg er SÅ klar for fast ansettelse, og kunne tenkt meg å fortsette i samme yrke. Men frustrerende når det dessverre ikke er noe ledig.. Hva er det tilkallingsvikarer egentlig har krav på? Leste at det ikke var så mye, men husker ikke så mye mer enn det. Som vikar har man rett på å bli fast ansatt etter 3/4 år som vikar, men det gjelder vel ikke tilkallingsvikarer? Og da må man vel være vikar fast gjennom hele året? Ikke nå og da? Har fått høyere lønn da, så det er jo en positiv ting men ønsker noe fast etterhvert Anonymkode: 2615b...6a9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #2 Skrevet 1. november 2017 Tror nok man har svært minimalt med rettigheter som ringevikar - men du stiller veldig sterkt hvis arbeidsplassen din lyser ut en stilling du kvalifiserer for Anonymkode: d7c56...909
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå