Gå til innhold

Søre Ål eller Kringsjå - Lillehammer skoler/område

Anbefalte innlegg

Skrevet

Urk. Mannen har fått århundrets jobbtilbud. På Lillehammer. Han vil dit. Jeg er usikker. Barna (11 og 14) vil i utgangspunktet IKKE flytte (fra Akershus). 

På jobbintervju fikk mannen anbefalt områdene rundt Kringsjå skole og Søre Ål skole. Noen som har erfaring med disse områdene/skolene? 

Anonymkode: 393cd...94a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vokst opp på Søre Ål. Syns Søre Ål er penest. Og best muligheter for turer ut i naturen uten å måtte reise noe særlig. Men det er litt snobbete der. Og når jeg gikk på åretta u skole var det usedvanlig dårlig miljø, det er forhåpentligvis bedre i dag

Anonymkode: b8e37...ccb

Skrevet

Kringsjå skole er planlagt å slås sammen med ekrom skole i noenlunde nær fremtid som gjør at den skolen blir ganske så stor.  Søre ål er muligens bedre der?! Vi bor i Kringsjå/ekrom skolekrets og trives greit her. Ikke så dyrt som sør i byen, og gode turmuligheter her og... Vær obs på at du kan ha vanskelig for å finne jobb her hvis du ikke er militær, håndtverker eller helsepersonell da jobbmarkedet er litt sprengt...

Skrevet

Gikk på Kringsjå barneskole og Smestad ungdomsskole, som Kringsjå-elevene starter på. 

Jeg vet jo ikke hvordan det er å vokse opp andre steder i byen, men det var jo bra der, syns jeg. Fint område, ikke så fryktelig langt fra byen. Mye natur. Vi bodde litt lenger opp da. 

Søre ål vet jeg ikke så mye om, det er jo på motsatt side av byen. Men har inntrykk av at det bare er nabolag oppi der? :P Har bare vært der på besøk hos folk før.

På andre siden av byen har du jo hoppbakken i nærheten, hallene, og masse fine steder å gå tur.

Lillehammer er en fin by da:) Skal flytte tilbake til området snart. Har bodd forskjellige steder i landet, men savner Gågata og Maihaugen 😄

Anonymkode: 9ca75...afa

Skrevet

Lillehammer-folk er rare. Min erfaring i alle fall.

Anonymkode: 88428...f5e

Skrevet

Tusen takk til alle informative og gode tilbakemeldinger. 
Jeg jobber i det offentlige og bør nok ha en mulighet for å få en jobb etter hvert. Mannen min tjener (heldigvis) bra, slik at vi klarer en periode på en inntekt. 

Kom gjerne med flere innspill! 

Anonymkode: 393cd...94a

Skrevet

Jeg er født og vokst opp i Lillehammer og her i Nordre ål. Selv vokst opp rett ved kringsjå skole og ungdomsskolen. I dag bor jeg i samme område med mine barn som går på Kringsjå og ungdomsskolen.

Det er et ganske så fint og rolig strøk her i nordre ål. Mange barnefamilier med barn og ungdom i alle aldre. Vi bor ikke langt unna Kringsjå og det er kort vei ned til ungdomsskolen. Tar ca 10 min å gå fra kringsjå og ned dit Kiwi har du midt mellom. Og veldig fin gåavstand til sentrum.. 20 min å gå ellers går det buss midt mellom skolen til og fra.

Søre Ål vet jeg ikke så mye om siden jeg har vokst opp motsatt side av byen. :) 

Anonymkode: d9b67...ca1

Skrevet

På Lillehammer tror (vet:fnise: ) alle at de bor i BYEN, de er veldig urbane mener de. Så hvis dere kommer og snakker om å ha flyttet ut på landet, at det er små forhold, småby, ruralt og koselig, litt mer bygdesamfunn enn dere er vant til, flott natur men ikke så mange tilbud osv... da vil de få piggene ut, da. Så forbered gjerne barna på at det er en by de skal til, det vil nye venner på skolen støtte oppunder totalt. Ikke hvilken som helst by, men selveste LILLEHAMMER, hovedstaden til Gudbrandsdalen og Gausdal, og Moelv med.

Anonymkode: dbeab...597

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

På Lillehammer tror (vet:fnise: ) alle at de bor i BYEN, de er veldig urbane mener de. Så hvis dere kommer og snakker om å ha flyttet ut på landet, at det er små forhold, småby, ruralt og koselig, litt mer bygdesamfunn enn dere er vant til, flott natur men ikke så mange tilbud osv... da vil de få piggene ut, da. Så forbered gjerne barna på at det er en by de skal til, det vil nye venner på skolen støtte oppunder totalt. Ikke hvilken som helst by, men selveste LILLEHAMMER, hovedstaden til Gudbrandsdalen og Gausdal, og Moelv med.

Anonymkode: dbeab...597

Helt enig der. Lillehammer er "lille Oslo" 😂😂

Men, byen har fryktelig bra tilbud til både unge og voksne. Ikke mye i forhold til Oslo og Bergen og sånn, men mye i forhold til mange andre byer i samme størrelse. Jeg har bodd litt her og der i Norge, og er også godt kjent i Hamar og Gjøvik. 

Lillehammer er den eneste byen hvor jeg faktisk ofte gidder å ta meg en "omvei" gjennom gågata om jeg er på ærender i byen, venter på tog/buss. Det er liksom alltid noe som skjer, ofte noe nytt. 

Litteraturfestivalen og jazzfestivalen er kjempegøy å være med på, og hele byen bidrar! Lillehammer er veldig flinke sånn sett. Det er også mye andre arrangementer. 

Jeg bor ikke i lillehammer nå, men er der ofte. Ikke bare fordi jeg er vokst opp der og besøker familie, men for å bli med på arrangementer. Her jeg bor nå, i en like stor by skjer det absolutt ingenting. Det er en stor festival EN gang hvert år bare. 

Utelivet i lillehammer er og det koseligste! Det interesserer vel ikke barnefamilier så fryktelig, men en helg eller to vil man vel ut og ta seg et glass. 

Det er også flust av koselige kafeer i lillehammer. Sitte i parken om sommeren med en brus eller øl:) Der kan jeg være i flere timer og bare slappe av.  Der jeg bor nå er "parken" en stripe med gress rett ved en bilvei :(

Anonymkode: 9ca75...afa

Skrevet

Jeg gikk på Kringsjå barneskole :) bodde like ved. Har ingenting vondt å si! Flott skole, veldig fint nærområde, trygg skolevei, godt uteareal og fint opplegg. Dette er jo noen år siden, jeg er snart 24. Men har småsøskn som gikk der for et par år siden og det virker å være like bra om da jeg gikk der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...