Gå til innhold

Går dere ut hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skikkelig dårlig samvittighet, fordi jeg har vært syk, og har ikke orket å gå noe særlig ut. I tillegg er det sykt kaldt (Oslo). Men barnet må jo få frisk luft, hun er 8 mnd. Går dere ut hver dag? 

Anonymkode: ddca1...3c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er plussgrader i Oslo, ergo ikke "sykt kaldt", det handler bare om å kle seg skikkelig. Jeg syns barn bør få en tur ut (helst flere) pr dag.

Anonymkode: 23868...0e2

• Liker 7
Skrevet

Altså... snart blir det vinter og luftforurensning her. "Sykt kaldt" handler om å kle på seg godt nok. Kaldere skal det bli, og verre med lufta. Så kom dere ut nå!

Anonymkode: ec5c6...a2a

• Liker 1
Skrevet

Det er lov å holde seg inne når man er syk og, men unnskyldningen at det er sykt kaldt er ikke særlig holbar. Du kan like godt innse først som sist at du må skaffe deg klær som holder deg varm. Skaff deg litt nytt ullundertøy du kan bruke under genser og bukse.

Jeg har en sønn på 8 måneder og jeg eller far er ute med ham minst en gang om dagen.

Anonymkode: 5e620...36a

• Liker 1
Gjest Ørnefaren
Skrevet

Er man syk så er man syk. En dag uten frisk luft har vel aldri skadet noen.

Skrevet

Helt greit å være inne om man er syk. Du kan jo gjerne få noen til å passe litt for deg? Men når du har blitt mor må du nok venne deg til å være ute i både regnvær og sykt kaldt.

Anonymkode: 5fb83...1ff

• Liker 1
Skrevet

Er du syk, gjør det ingenting å være inne. Det skader ingen å kose seg inne en hel dag inni mellom :) 
Men kle godt på deg. Som forelder må man regne med å ut uansett vær :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er hjemme med en liten på 1 år og 2 mnd og vi er stortsett ute av huset 2 ganger pr dag. Det har vi vært siden han var nyfødt. Slett ikke noe galt i å være inne en dag heller, men jeg syns dagene blir veldig lange og kjedelige om vi bare skal være inne. Vi går i åpen barnehage 3 dager i uka, så de formiddagene dagene er " spikret", jeg trener 2 formiddager i uka og da er tassen med på trening. Ettermiddagene er vi ofte i parken eller bare går en tur på butikken. 

Anonymkode: 9bddb...74a

Skrevet

Har hund, så må ut noen ganger om dagen uansett hva. Hender pjokken sover i vogna på verandaen mens jeg trener hunden i gårdsplassen da. 

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har skikkelig dårlig samvittighet, fordi jeg har vært syk, og har ikke orket å gå noe særlig ut. I tillegg er det sykt kaldt (Oslo). Men barnet må jo få frisk luft, hun er 8 mnd. Går dere ut hver dag? 

Ja. Vi er ute hver dag. 

MEN vi er to om barna. Jeg var ikke ut på mandag, jeg var syk og sov hele dagen med feber osv. 

Skrevet

Jeg har en jente på 7 uker. Vi er absolutt iķke ute hver dag! Langt i fra, faktisk! En baby på 8 mnd har andre behov, men man trenger ikke å ha dårlig samvittighetfor noen innedager!  Og iallefall ikke når man er syk!

Anonymkode: a8f5b...8fa

• Liker 2
Skrevet

Ja vi er ute så og si hver dag. Det hører heller med til sjeldenhetene at vi er hjemme en hel dag. Jeg synes det er viktig å sosialisere. 

Anonymkode: 2348d...bfa

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Har du bodd lenge i Oslo? «Sykt» kaldt er -10 eller mer og først da er det anbefalt å ikke være for lenge ute pga lungene til små barn.

Ungen har godt av å være ute. Vi gikk ut hver dag og i helgene så er vi alltid ute 2 ganger på morgenen og utpå dagen(2 1/2 år)

Skrevet

Ja, vi går ut hver dag, uansett vær. Barn og voksne har godt av frisk luft og mosjon. Det finnes klær som er både vinn- og vandtette, og som i tillegg er varme. 

Anonymkode: 86e74...2e7

Skrevet

Ts her. Jeg har også tanken om at "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær". Datteren vår har gode, varme og ordentlige klær, så der ligge ikke problemet. Å gå ut 3 ganger om dagen blir ganske tungvindt her vi bor, men 1 til 2 ganger går jo greit.  Det er bare det at jeg har vært skikkelig dårlig og det greiene som medfølger, og da orker man ikke så mye..:/ 

Og ja, det er sykt kaldt, og verre skal det bli. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg har også tanken om at "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær". Datteren vår har gode, varme og ordentlige klær, så der ligge ikke problemet. Å gå ut 3 ganger om dagen blir ganske tungvindt her vi bor, men 1 til 2 ganger går jo greit.  Det er bare det at jeg har vært skikkelig dårlig og det greiene som medfølger, og da orker man ikke så mye..:/ 

Og ja, det er sykt kaldt, og verre skal det bli. 

Du gjør som det passer deg og din familie. Enkelt og greit. Og nei, det er ikke sykt kaldt ute. Det er ikke varmt, men ikke sykt kaldt heller. Sykt kaldt for meg er 20 minus. Men det kan og være ok med 20 minus også, spesielt om det er vindstille. 20 minus og veldig sur/kald vind/luft er grusomt. 

Men hva som er kaldt/varmt er opp til enhver person. 

Er du syk er det bra med frisk luft faktisk. Behøver ikke være lenge ute, men lenge nok til at kroppen får i seg all den friske luften og man blir fortere frisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...