AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #1 Skrevet 1. november 2017 Føler huda i ansiktet blir så mye mer rynkete og pløsete når jeg er i varmere strøk. Får ikke den samme gløden som hjemme. Jeg er dame 40.... Verken drikker eller røyker. Noen som har det slik? Anonymkode: fdde2...81c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #2 Skrevet 1. november 2017 Kanskje du drikker for lite vann når du er i varmere strøk? Anonymkode: a16a3...0e3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #3 Skrevet 1. november 2017 Nei....drikker veldig mye. Spørs om det kan være saltet i maten... Anonymkode: fdde2...81c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #4 Skrevet 1. november 2017 Er huden din tørr når du er i syden? Evt grunnet solbrenthet? Anonymkode: a16a3...0e3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #5 Skrevet 1. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei....drikker veldig mye. Spørs om det kan være saltet i maten... Anonymkode: fdde2...81c Jeg opplever det samme når jeg er på ferie, også på storbyferie. For min del tror jeg så absolutt det skyldes annerledes mat og framfor alt økt saltinntak. Hvis det er veldig varmt skal man drikke utrolig mye for å kompensere altså, det samme gjelder ved økt aktivitet. Mye mer enn man tror. I varmere strøk er jeg nøye med skygge (alltid under parasoll, også på kafe), solhatt eller caps samt solbriller, og alltid tykt lag med faktor 50 i ansiktet. Et c-vitaminserum under solkremen er også bra. Gjerne kjølende eller beroligende fuktmaske på kvelden og generøst med fuktighetskrem om natten. Anonymkode: d545b...17b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #6 Skrevet 1. november 2017 Salt tørker ut huden fra innsiden og GIR GUSTEN hud og minsker elastiteten , så der er du inne på noe! Merker det bare jeg har spist popcorn med mye salt på, 1 kveld her hjemme i norge. Våkner opp med sååå sliten og gammel hud. Anonymkode: 48bb7...97b
H80 Skrevet 1. november 2017 #7 Skrevet 1. november 2017 Når du er i tropene må du drikke mye vann. Mye mer enn du tror. Det handler gjerne om 5+ liter rent vann per dag i tillegg til det du får i deg gjennom dine vanlige matvaner.
Djungelvrål Skrevet 1. november 2017 #8 Skrevet 1. november 2017 Jeg drikker opptil 7 l om dagen i syden, huden oppfører seg annerledes fordi den er utsatt for så mye uv-stråling og varme. Er ikke noe å gjøre med. Er det samme om man bruker høy faktor, spiller ingen rolle, porene mine blir større og jeg får fetere og mer skinnende hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå