Gå til innhold

Smågodt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er priskrigen for smågodt over?

Anonymkode: 17e3a...b56

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det? 

Anonymkode: 52eb4...93b

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er priskrigen for smågodt over?

Anonymkode: 17e3a...b56

På Kiwi i dag kostet smågodt ca kr 70,- pr kg
På Mega: Over kr 160,-

Anonymkode: 6a634...379

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Så det kostet 140+ på kiwi i kveld

Skrevet

Det er vel best å slutte med å kjøpe smågodt i løsvekt fordi så mange fingrer oppi boksene og det er masse bakterier der? Kjenner på at jeg selv vil foretrekke å kjøpe forseglede poser heretter.

Skrevet

Noen som vet om de har satt opp prisen for smågodt på Rema? (I Oslo)

Anonymkode: 9c545...8a5

Skrevet
På 1.11.2017 den 17.39, yeans skrev:

Det er vel best å slutte med å kjøpe smågodt i løsvekt fordi så mange fingrer oppi boksene og det er masse bakterier der? Kjenner på at jeg selv vil foretrekke å kjøpe forseglede poser heretter.

Har du noen gang blitt syk av å spise smågodt? 

Anonymkode: 70a4e...bf6

Skrevet

30 på rema i går hvertfall.

• Liker 1
Skrevet
31 minutes ago, AnonymBruker said:

Har du noen gang blitt syk av å spise smågodt? 

Ja faktisk. 

Skrevet
1 minutt siden, yeans skrev:

Ja faktisk. 

Det er i så fall ganske uvanlig, og noe som skjer svært sjeldent. 

Det er ikke farlig å spise smågodt. Da hadde aldri mattilsynet tillatt det solgt på den måten. 

• Liker 3
Skrevet

Lurer alltid på hvor ofte de beholderne til godteriet og de små spadene vaskes.... De spadene ender jo noen ganger opp på gulvet for så å legges på plass igjen. 

Men for all del, kjøper smågodt likevel :fnise:

Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er i så fall ganske uvanlig, og noe som skjer svært sjeldent. 

Det er ikke farlig å spise smågodt. Da hadde aldri mattilsynet tillatt det solgt på den måten. 

Hvor har jeg sagt at det er farlig? Men apropo det, så har jeg observert snørrete barn og voksne grave oppi disse boksene med hendene. Jeg har også opplevd at det har smakt såpe av endel snop, som om renholdsarbeideren bare har lagt snop oppi igjen fra gulvet ved rengjøring i butikken. 

Folk gjør mye rart som ikke mattilsynet får med seg. Og sist jeg kjøpte smågodt endte jeg opp med 4 dagers magesjau. For min del velger jeg derfor å avstå fra smågodt heretter. 

Du må selvfølgelig gjøre det som passer deg, men jeg anbefaler deg å være litt obs. Sånn i tilfelle du blir syk.

Skrevet

1/2 pris er ikke over, men prisene blir neppe lavere. Obs har til rundt 8 kroner. 

Anonymkode: ded7b...ad6

Skrevet

Har dere tenkt på hva dere spiser? Bare e-stoffer stort sett.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, yeans skrev:

Hvor har jeg sagt at det er farlig? Men apropo det, så har jeg observert snørrete barn og voksne grave oppi disse boksene med hendene. Jeg har også opplevd at det har smakt såpe av endel snop, som om renholdsarbeideren bare har lagt snop oppi igjen fra gulvet ved rengjøring i butikken. 

Folk gjør mye rart som ikke mattilsynet får med seg. Og sist jeg kjøpte smågodt endte jeg opp med 4 dagers magesjau. For min del velger jeg derfor å avstå fra smågodt heretter. 

Du må selvfølgelig gjøre det som passer deg, men jeg anbefaler deg å være litt obs. Sånn i tilfelle du blir syk.

Jeg har sett at butikkpersonalet sprayer med rengjøringsmidler oppå de klapp-lokkene der smågodtet ligger, og deretter tørker av med en klut. Det er faktisk mulig at noe av rengjøringsmiddelet havner i godteriet på den måten.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett at butikkpersonalet sprayer med rengjøringsmidler oppå de klapp-lokkene der smågodtet ligger, og deretter tørker av med en klut. Det er faktisk mulig at noe av rengjøringsmiddelet havner i godteriet på den måten.

Ps. Kanskje det er grunnen til at noe smågodt er vått og klissete og sammenklistret til hverandre? :spy:

• Liker 1
Skrevet
13 minutes ago, AnonymBruker said:

Åh æsj. Det renholdsmiddelet skal jo ikke spises heller da. 

Åh fy f... :kvalm:

Skrevet
2 minutter siden, yeans skrev:

Åh æsj. Det renholdsmiddelet skal jo ikke spises heller da. 

Åh fy f... :kvalm:

Du har rett. Det kan jo være helseskadelig. Det var en lignende flaske som Jif vindusspray jeg så betjeningen spraye på slike lokk. Hva mener mattilsynet om det tro? Det er jo fort gjort at litt av dusjstrålen treffer slik at noe havner nedi godteriet eller at det renner fra lokket og ned til smågodtet.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om de har satt opp prisen for smågodt på Rema? (I Oslo)

Jeg svarer meg selv her:

Var nettopp innom Rema i Torggata, og der hadde de flere palletorg med smågodt. På en av dem hang det plakat med pris: 14,90 kr/hg. Da gadd jeg ikke å kjøpe...

Mulig jeg er sær, men jeg synes det er mindre fristende å kjøpe smågodt feks fra butikkene på Oslo S, sammenlignet med feks Obs, Rema og Europris i hjembyen min :P Føler liksom at alt er mye roligere og renere på de sistnevnte butikkene. Med det sagt, så har jeg spist mye smågodt i løpet av livet, og jeg kan ikke huske at jeg noensinne har blitt syk av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...