Gå til innhold

Signaturen din på jobbrelaterte eposter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en nyansatt som signerer sine eposter med en forkortelse i stedenfor navnet sitt, ala 3C for Terese, eller 9LS for Nils, M@s osv. dere skjønner greien?

Flere enn meg reagerer da det ofte er eposter som går til flere, og som er jobbrelatert og lagres i systemet på prosjektene denne jobber på.
Er det "innafor" å si fra om at vi har en mal på signaturen vi skal bruke også internt eller er det greit å gi det litt tid? Hva tenker dere? Den ansatte har vært her snart 6 uker.

Anonymkode: 88309...e5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en nyansatt som signerer sine eposter med en forkortelse i stedenfor navnet sitt, ala 3C for Terese, eller 9LS for Nils, M@s osv. dere skjønner greien?

Flere enn meg reagerer da det ofte er eposter som går til flere, og som er jobbrelatert og lagres i systemet på prosjektene denne jobber på.
Er det "innafor" å si fra om at vi har en mal på signaturen vi skal bruke også internt eller er det greit å gi det litt tid? Hva tenker dere? Den ansatte har vært her snart 6 uker.

Om dere har en mal på hvordan ting skal være, så har dere jo sikkert en kundegruppe tilpasset det. For de yngste kundene/klientene/partnerne kan det kanskje være "kult" å ha en original signatur, men for mer tradisjonelle grupper passer det som regel ikke. Syntes det er helt innafor å si fra hvordan det skal være, og jeg syntes det er bedre å ta opp slik ting før heller enn senere slik at uvaner ikke får tid til å sementere seg. 

Anonymkode: bc62d...bbb

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare innafor, det er ett krav!! Både av bedriften og en ansatte. Har ingen fått med seg epostforskriften?

• Liker 2
Skrevet

Hos oss så er det strengt definert hva som skal stå i en signatur med tanke på navn, rolle / stilling, del av bedriften (avdeling om du vil), adresse, besøksadresse, telefonnummer, epost osv osv så her ville det raskt blitt tatt opp om en ansatt fravek disse i en "official" setting - men om det er en mail mellom to ansatte som kjenner hverandre er det ofte bare brukt Navn med eller uten MVH liksom.
Jeg ville nok forsøkt flette det inn i en samtale og spørre om informasjonen om templates og maler osv på ting var grei og forståelig..

• Liker 1
Skrevet

Jobber i staten, så ganske konservative regler på sånt. Vi har standardmal på signatur, men internt er det mye tullprat også på jobbrelaterte ting. Det gjør ingenting synes jeg, så lenge det ikke skal ut til publikum. Letter stemningen.

Du sier det lagres, men skal det brukes? Synes det er stor forskjell på intern og ekstern kommunikasjon. Hvis det bare skal lagres i tilfelle en intern kanskje skal bruke det ville jeg ikke brydd meg. Skal det ut derimot ville jeg sagt nettopp det; at han kan skrive morsomheter internt, men huske på standardmal når noe skal ut. 

Anonymkode: 0025b...a5f

• Liker 2
Skrevet

Det som ikke er innafor er å ikke si noe. Vedkommende har gjerne ikke fått beskjed om hva malen er,  eller at det finnes en mal. Da må dere selvsagt si det! 

Hos oss har vi en mal for ekstern post,  og en for intern. Men om det bare er mail til folk man jobber mye med,  og det er internt, er det ok å bruke noe kortere. Kollegaen på nabopulten trenger jo neppe ditt fulle navn hvet gang. 

Anonymkode: 84582...ced

• Liker 3
Skrevet

En liten tanke bare; kan det være et brukernavn(som er basert på deres faktiske navn). Jeg leter ofte opp ting via kollegers brukernavn, men det finnes ingen oversikt over dette, så da kan jeg åpne en e-post der de gjerne skriver dette sammen med ekte navn, tittel osv.

Anonymkode: b0bd9...afa

Skrevet

Ikke greit, virker utrolig uprofesjonelt. 

• Liker 1
Skrevet

Bare å si fra på en hyggelig måte:) Ikke sikkert hun har fått det med seg. 

Jeg jobber på skole og har som signatur:

Mvh

Navn Etternavn

Hompetitten skole

Anonymkode: b34b4...021

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...