Gjest 1111 Skrevet 25. januar 2005 #1 Skrevet 25. januar 2005 Venninna mi tok permanent for ei uke sida, og fire dager etterpå hadde krøllene forsvunnet. hun har langt hår, men det er ikke tjukt og tungt, og da burde det vel holdt lenger enn fire dager? Jeg har lyst til å ta permanent selv, jeg har også langt hår, men det er ikke så tjukt. lurer rett og slett på om det er noen måte jeg kan bevare krøllene på?
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #2 Skrevet 25. januar 2005 Når jeg tok permanent for ca 10 år siden måtte håret vokse ut med krøllene.
lena24 Skrevet 25. januar 2005 #3 Skrevet 25. januar 2005 Venninna mi tok permanent for ei uke sida, og fire dager etterpå hadde krøllene forsvunnet. hun har langt hår, men det er ikke tjukt og tungt, og da burde det vel holdt lenger enn fire dager? Jeg har lyst til å ta permanent selv, jeg har også langt hår, men det er ikke så tjukt. lurer rett og slett på om det er noen måte jeg kan bevare krøllene på?vist det er gjort hos en frisør tror jeg venninna di skal ta seg en tur tilbake dit med det samme.
Gjest 1111 Skrevet 25. januar 2005 #4 Skrevet 25. januar 2005 Det er gjort på frisørlinjen, mye billigere enn hos frisør.
lena24 Skrevet 25. januar 2005 #5 Skrevet 25. januar 2005 ville no gått tilbake der om ikke det er hun selv som går på skolen da. har selv gått frisør og vet at det ikke skal skje om det er gjort ordentlig.
Gjest 1111 Skrevet 25. januar 2005 #6 Skrevet 25. januar 2005 Takk :-) jeg tenkte jeg skulle ta permanent på samme sted, må bare ut med 350 kroner, og skal jeg ta det hos frisør må jeg over 1000-lappen og det har jeg ikke råd til
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #7 Skrevet 25. januar 2005 Hun burde gå tilbake og snakke med dem. En permanent skal ikke gå ut etter 4 dager. Da jeg tok permanent på 80- tallet måtte håret vokse ut for at krøllene skulle forsvinne. Når det er sagt må et hår med permanent stelles ekstra godt for ikke å bli tørt og flisete. Shampoo og balsam for kjemisk behandlet hår må til og hårkur med masse fuktighet minst en gang i uken. Kur med avocado er genialt til hår med permanent. Når det gjelder styling er skum veldig greit, det klemmes inn i håret med håndflatene. Wella High Hair har et spesielt skum for kjemisk behandlet hår som er veldig bra. Hvis man ikke liker skum kan en volum stylingspray fungere like godt. Kan godt komme med noen produktanbefalinger hvis det trengs.
Gjest 1111 Skrevet 25. januar 2005 #8 Skrevet 25. januar 2005 Takk for tips Hvordan type hårkur anbefaler du? og shampoo og balsam? jeg er student og har ikke råd til en hel haug dyre hårprodukter, men det er fint om du kan anbefale noen produkter som kanskje ikke koster så altfor mye?
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #9 Skrevet 25. januar 2005 Wella System Professional (SP)-serien har veldig gode produkter for jenter med permanent. De har også hårkur som inneholder avocado. Kjøp på Lookfantastic.com så får du det til en grei pris.
Scheherazade Skrevet 25. januar 2005 #10 Skrevet 25. januar 2005 Jeg har permanent. Blir bølger og store krøller og trives mye bedre med litt liv i håret. Har tatt permanent fast i cirka fem år nå. Tar ny omtrent hver tiende måned, da er det vokst ut såpass at det bare er litt fall igjen i tuppene. (Har halvlangt hår) Så fire dager høres reart ut! Og jeg bruker ikke noe spesielt fuktighetskurer eller noe i håret mitt. I det hele tatt blir det verken tørt, fluffy, brusete eller puddelkrøller. Så ingen av permanentfordommene til folk flest har slått til, faktisk blir folk veldig overrasket når jeg sier at det ikke er ekte krøller. Betaler ikke så mye heller, 600 tror jeg? Og det er hos vanlig frisør, ikke frisørskole. Bruker shampo for blondt hår og litt Moisture Maniac balsam i tuppene. Ellers bare litt krøllaktivator fra Tigi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå