AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #1 Skrevet 1. november 2017 Jeg tenker, ja, såklart. Det fremmer inkludering, toleranse og mange gode verdier. Så er jeg bare nysgjerrig. Tenker du som meg? eller holder du barna dine unna enkelte? Anonymkode: d963e...4b3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #2 Skrevet 1. november 2017 Hvilke er disse "enkelte" du vurderer som mulige å holde unna dine barn? Fattige, innvandrere, tjukke, rødhårede? Er bare nysgjerrig. Anonymkode: c2a89...6be 8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #3 Skrevet 1. november 2017 Jeg nekter ikke sønnen min å leke med noen, men jeg tar ikke initiativ til å invitere hjem den gutten som pleier å plage ham på skolen. Anonymkode: 29837...5f8 16
Gjest NotNaomi Skrevet 1. november 2017 #4 Skrevet 1. november 2017 Du tenker"ja,så klart". Likevel er det du som stiller spørsmålet? Hvilke "type" barn tenker du på Ts? For det må jo være noen.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #6 Skrevet 1. november 2017 Nei, ikke drittunger. Anonymkode: abde4...196 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #7 Skrevet 1. november 2017 Ja. Det er ett barn i klassen vi har «restriksjoner» på - og det er grunnet barnets hjemmesituasjon. Barna får lov å være så mye de bare vil hos oss, men sønnen vår får ikke dra dit. Vi sier dog ikke «du får ikke lov å være der», men kommer heller på noe gøy vi kan gjøre når problemet kommer opp. Som «å, men vi tenkte oss i badeland, vil dere være med?» eller baking, skogsturer eller slikt som gjør at de vil være med oss. Kanskje ikke helt rett, men situasjonen i det hjemmet er så spesiell at det er uaktuelt for vårt barn å være der. Heldigvis virker det som om dette barnet liker bedre å være hos oss. Og ja, barnevernet er allerede involvert. Anonymkode: 6f19c...944 17
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #8 Skrevet 1. november 2017 I utg.pkt ja. Men vi har ikke vært overfor den problemstillingen at de har vært sammen med barn det er grunn til å være kritiske til. Av og til forteller de om andre som ikke har vært grei med de, hos eldstemann er det spesielt to stk i klassen som er fæle til å snu kappa etter vinden. Dvs de kan holde utenfor i ene øyeblikket, men så fort de ikke har noen andre å være med så er den de holdt utenfor god nok. Der sier jeg bare at han får bestemme selv om og når han vil være sammen med de. Vet også at noen av guttene i klassen til eldstemann ikke får være hjemme hos en gutt i trinnet over pga null grenser for aldergrense på film og spill(er 7-9 åringer dette er snakk om) hos de, samt at denne gutten har liten respekt for autoriteter. Min gutt har ikke vært noe sammen med denne gutten, så det har(til nå ) ikke vært en problemstilling for oss. Anonymkode: 23fcc...555 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #9 Skrevet 1. november 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker, ja, såklart. Det fremmer inkludering, toleranse og mange gode verdier. Så er jeg bare nysgjerrig. Tenker du som meg? eller holder du barna dine unna enkelte? Anonymkode: d963e...4b3 Når barn går i barnehagen og i småskolen så har vi foreldre ingen kontroll på hvem barna leker med i løpet av dagen. Men det vi kontrollerer er at barna ikke går i barnehage der "lavstatusforledre" sender sine barn. Dermed har vi en viss kontroll, enn så lenge. Anonymkode: 6b0bd...742
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #10 Skrevet 1. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Det er ett barn i klassen vi har «restriksjoner» på - og det er grunnet barnets hjemmesituasjon. Barna får lov å være så mye de bare vil hos oss, men sønnen vår får ikke dra dit. Vi sier dog ikke «du får ikke lov å være der», men kommer heller på noe gøy vi kan gjøre når problemet kommer opp. Som «å, men vi tenkte oss i badeland, vil dere være med?» eller baking, skogsturer eller slikt som gjør at de vil være med oss. Kanskje ikke helt rett, men situasjonen i det hjemmet er så spesiell at det er uaktuelt for vårt barn å være der. Heldigvis virker det som om dette barnet liker bedre å være hos oss. Og ja, barnevernet er allerede involvert. Anonymkode: 6f19c...944 Vi har en sånn "kjerring" i vår klasse for mitt barn og hun har klart å ødelegge hele miljøet for alle i klassen, og hun forhåndsdømmer uten å kjenne familiene eller hjemmesituasjon. Vi er visst tatt "inn i varmen" men det er flere hun stenger dørene for, dette er noe forbanna dritt altså. Anonymkode: 0143c...f10 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #11 Skrevet 1. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når barn går i barnehagen og i småskolen så har vi foreldre ingen kontroll på hvem barna leker med i løpet av dagen. Men det vi kontrollerer er at barna ikke går i barnehage der "lavstatusforledre" sender sine barn. Dermed har vi en viss kontroll, enn så lenge. Anonymkode: 6b0bd...742 Atte hæ? Anonymkode: 23fcc...555 15
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #12 Skrevet 1. november 2017 Ikke med fete barn. Fete barn er grådige og late. Anonymkode: c777c...b1a 2
Bonusmammaen Skrevet 1. november 2017 #13 Skrevet 1. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Atte hæ? Anonymkode: 23fcc...555 Dobbelt Hæ? Har folk virkelig slike meninger? Hva legger du i lavstatusforeldre? Og... nei! Jeg legger meg ikke oppi hvem barna leker med så langt de ikke slår hverandre helseløse eller påvirker hverandre til å drive satanisme eller noe sånt. 7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #14 Skrevet 1. november 2017 Ikke rart barn blir mobbet og holdt utenfor når foreldrene gjør det samme. Snakk om dårlige holdninger. Jeg som barn ble nektet å leke med flere barn når jeg var liten. Moren min trudde hu forklarte det på en god måte, men hele hennessyn om barna syntes. Jeg nektet å unngå barn bare fordi moren min ville det. Slik er jeg i dag å. Ingen voksne eller barn holdes utenfor pga dømmende mennesker Anonymkode: 3bec5...414 2
Veslefrikk Skrevet 1. november 2017 #15 Skrevet 1. november 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg nekter ikke sønnen min å leke med noen, men jeg tar ikke initiativ til å invitere hjem den gutten som pleier å plage ham på skolen. Anonymkode: 29837...5f8 Kanskje det var nettopp han du burde invitere hjem. 6
Salka Skrevet 1. november 2017 #16 Skrevet 1. november 2017 (endret) 8 timer siden, Bonusmammaen skrev: Dobbelt Hæ? Har folk virkelig slike meninger? Hva legger du i lavstatusforeldre? Og... nei! Jeg legger meg ikke oppi hvem barna leker med så langt de ikke slår hverandre helseløse eller påvirker hverandre til å drive satanisme eller noe sånt. Slenger meg på og sier trippel-hæ? Lavstatusforeldre? Kan du forklare hva du legger i det, AB 742? Er det rart barn blir mobbere med foreldre med sånne holdninger? Endret 1. november 2017 av Salka 2
Vera Vinge Skrevet 1. november 2017 #17 Skrevet 1. november 2017 Vi har ingen restriksjoner på hvem barna får leke med. Men barna mine gikk før i barnehage sammen med en som gjerne ville være venn med den ene sønnen min, tror jeg, samtidig som han sa mye stygge ting til ham. Og til meg. Nå ville jo ikke barnet mitt leke med dette barnet uansett, men det er ikke akkurat der jeg ville lagt inn kreftene, dersom barnet mitt har andre venner. Altså jeg vet ikke om jeg ville brukt masse tid og krefter på å invitere barnet som plaget hjem til oss og håpe det ble bedre etter hvert, dersom barnet mitt selv ikke var interessert i det og heller ville leke med noen andre. 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #18 Skrevet 1. november 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har en sånn "kjerring" i vår klasse for mitt barn og hun har klart å ødelegge hele miljøet for alle i klassen, og hun forhåndsdømmer uten å kjenne familiene eller hjemmesituasjon. Vi er visst tatt "inn i varmen" men det er flere hun stenger dørene for, dette er noe forbanna dritt altså. Anonymkode: 0143c...f10 høh? Hele klassen kjenner hjemmesituasjonen til dette barnet meget godt. Det er ingen forhåndsdømming her, det er basert på harde fakta. Det går heller ikke ut over barnet, det blir ikke ekskludert på noen måte - snarere tvert i mot. Anonymkode: 6f19c...944 7
Apis Skrevet 1. november 2017 #19 Skrevet 1. november 2017 Ikke vis de har rødt hår og fregner, enda være vis de bruker briller i tillegg 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #20 Skrevet 1. november 2017 22 minutes ago, Veslefrikk said: Kanskje det var nettopp han du burde invitere hjem. Jeg ofrer ikke barnet mitt på den måten. Kan godt jobbe med relasjonen andre steder men hjemmet skal være trygt, ikke et sted der man plutselig må tvangsleke med de som plager en. Anonymkode: d561c...4fd 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå