AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #1 Del Skrevet 1. november 2017 Hei! Har gått på prozac i litt over ett år, og hatt et fantastisk angstfritt, avslappet og lykkelig år. Sammen med psykiateren bestemte jeg meg for å teste livet uten medikamenter nå... har tatt prozac annen hver dag i stedet for hver dag i en uke i dag. Alt virket normalt , helt til jeg våknet i dag. Føler meg skjelven, svak, rar i brystet , svak i hendene , redd.... noen med liknende opplevelser? Anonymkode: 9273f...683 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #2 Del Skrevet 1. november 2017 Hvor i Norge får man tak i prozac?? Anonymkode: edf63...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #3 Del Skrevet 1. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor i Norge får man tak i prozac?? Anonymkode: edf63...27d Det må du ha resept på fra legen. Det er det samme virkestoffet som i fontex hvis jeg ikke tar helt feil. Korriger meg noen om jeg tar feil. Anonymkode: ac310...000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #4 Del Skrevet 1. november 2017 Jeg har ikke ekstrem angst, men er ofte nervøs, har tannlegeskrekk, litt sosial angst etc. Det som hjelper for meg er å drikke noen kopper sitronmelisse-te til dagen. Skal ikke si det hjelper for alle. Men det føles veldig beroligende for meg. Anonymkode: 62f30...4f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #5 Del Skrevet 1. november 2017 Her står det noe om sitronmelisse som jeg nevner over, de refererer til en studie også: "In a 2003 study published in the journal Neuropsychopharmacology, individuals given Lemon Balm were recorded to have improved attention accuracy scores as well as better working memory and secondary memory performance. Individuals also experienced greater calmness and alertness when taking this supplement." https://nootriment.com/lemon-balm/ Ellers er det vanskelig å finne studier på urtepreparater da ingen tjener på det. Man kan jo dyrke urter hjemme til og med og få det nærmest gratis... Anonymkode: 62f30...4f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #6 Del Skrevet 1. november 2017 Prozac er vanedannende, så det du opplever nå er vel helt naturlig nå da du trapper ned. Det vil gå over Anonymkode: 54955...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #7 Del Skrevet 1. november 2017 Jeg trappet nylig ned på Cipralex. Jeg viste at det er vanlig at angsten forsterkes litt i det man trapper ned, men hos meg kom den allerede samme dag som jeg skulle begynne trappe ned. Så for meg gikk det mye på at jeg var så redd for angsten som skulle komme, at den slo ut enda tidligere. En ting er at kroppen blir avhengig av medisinene, men hodet/tankene blir også det. Hos meg ble det da "hva skjer når jeg trapper ned? får jeg mer angst, hva gjør jeg om jeg får mer angst?" og når angsten kom så kjapt, så begynte hodet igjen med "hva skjer om jeg trapper enda mer ned? hvordan skal jeg klare meg uten medisiner?" Og vips var angsten på høyt nivå og depresjonene kom, bare av tanken på at jeg ikke skulle ha medisinen å lene meg på. Anonymkode: aca33...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #8 Del Skrevet 1. november 2017 TS her bor ikke i Norge , så jeg vet ikke om prozac selges der eller ei... beklager - det tenkte jeg ikke over Psykisk er jeg stabil; ingen tegn på angst eller depresjon... med hjertet banker noe så innmari. Svimmel... skjelven er vel medisinene som går ut av kroppen , og effekten et vanedannende preparat har på meg.. er så ekkelt! hvor lenge vil jeg ha det sånn? Anonymkode: 9273f...683 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #9 Del Skrevet 9. november 2017 HOLD UT! Avsluttet behandling med Prozac (Norge: Fontex, Fluoxetin) for noen måneder siden. Det var hardt, men så sinnsykt verdt det. Det var vanskeligst de første ukene og men de verste bivirkningene sluttet innen en måneds tid vil jeg si. Dette er sikkert forskjellig fra person til person. Mine tips: Ta vare på deg selv ekstra godt i perioden fremover. Sov nok, spis bra, gå en tur, gjør det du får til for å føle deg bra. Var så sinnsykt verdt det da. <3 Hold ut Anonymkode: 04adb...eae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå