illywhack Skrevet 1. november 2017 #1 Skrevet 1. november 2017 (endret) Hei! Til jul i år skal de vi kjenner som «har alt» få Asfalt sin bakebok (Asfalt selges av narkomane i Stavanger området). I år er dette en bok med bakeoppskrifter. Jeg hadde lyst til å legge ved noe mer, som gjerne er relatert til baking. Kom bare på slikkepott og vaniljesukker, og det har jo de fleste.. Er det noen som har noen gøye forslag? Endret 1. november 2017 av illywhack Skriveleif
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #2 Skrevet 1. november 2017 Fargepasta? Anonymkode: 7e873...9e9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #3 Skrevet 1. november 2017 Man får vel aldri nok slikkepotter. De færreste har en sånn stor med treskaft, de er veldig gode å ha til kakerøre i store boller. En fin håndduk til å legge over fersk bakst er også kjekt å ha, og en sånn pinne til å stikke i kaker for å se om de er stekt. Anonymkode: 2b347...7ef 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #4 Skrevet 1. november 2017 God bakesjokolade/kakao, forkle? Ellers likte jeg forslaget med håndduk Anonymkode: 55fc9...5c4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #5 Skrevet 1. november 2017 Huff, jeg hater kokebøker. Rører ikke de jeg har fått opp gjennom åra. Trenger jeg en oppskrift så googler jeg. Uansett, slikkepott og forkle er jo fint å få til. Evt en bok og en blyant til å notere opp egne oposkrifter, variasjoner. Anonymkode: 87483...752
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #6 Skrevet 1. november 2017 Silikonmatte til å ha når man kjevler ut ting (enten det nå er deiger eller marsipan) Bakeformer (springformer, paiformer, bake-it-easy, etc) Kremsprøyter, gjerne med ulike tupper så man kan lage ulike mønstre Utstikkformer som kan brukes til alt fra pepperkaker og andre småkaker, til å stikke ut marsipan til pynt Anonymkode: a255d...f33 1
Eneri Skrevet 4. november 2017 #7 Skrevet 4. november 2017 Hvis det er oppskrifter på søt bakst (altså ikke bare brød) så kan det passe å legge med en pakke god kaffe :-) 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #8 Skrevet 4. november 2017 Kjøp kokebok, så legger du med noen gode oljer/balsamico osv, noe skikkelig fingersalt og krydderier. Trenger vel ikke være utstyr til baking viss de allerede ‘har alt’. Anonymkode: 57d21...369 1
Pmaxqueen Skrevet 5. november 2017 #9 Skrevet 5. november 2017 Jeg ga svigerinnen min som er veldig glad i å bake en bake bok og en personlig slikkepott i fjor. Falt i smak. Kan legge ved forkle også evt? https://www.etsy.com/market/personalized_spatula
Brunhilde Skrevet 5. november 2017 #10 Skrevet 5. november 2017 Hva med "cookies in a jar", spesielt gøy hvis du kan bruke en av oppskriftene fra boka. Syns forresten det var en fin gaveidé, du gir jo dobbelt når du kjøper en slik ting! 1
Ullvott Skrevet 5. november 2017 #11 Skrevet 5. november 2017 En ting jeg selv gjerne skulle hatt, er et sukkertermometer. Kanskje noen av de som «har alt» også mangler det?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #12 Skrevet 5. november 2017 Ville lagt ved god bakesjokolade og kanskje litt finere kakao, vaniljesukker med ekte vanilje, ekte kanel (ceylon og ikke sånn fra vanlig butikk), lekkert kakestrø, muffinsformer, kaffe og så kanskje noen fine servietter og lys. Av bakesaker hadde jeg satt pris på deigskrape fremfor slikkepott, kanskje en god bakebolle hvis du skal gi en så dyr gave. Men uansett har vel de fleste behov for å fornye kjøkkenutstyret en gang iblant! Anonymkode: 99a1e...b9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå