Gå til innhold

Regler ved fellesutgifter ved andelsleilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe en liten andelsleilighet og leier nå en leilighet. Det jeg lurer på er om jeg må begynne å betale fellesutgiftene fra dagen jeg kjøper leiligheten eller er det fra dagen jeg overtar? Fellesutgiftene er på 8000kr i måneden og jeg har da 3 måneder til overtakelse. Men jeg må betale for her jeg leier nå i mellomtiden. 

Anonymkode: 2ed21...800

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den dagen overtakelsen er, er dagen du skal starte og betale husleien. 

Skrevet

Som sagt over. Du starter og betale husleie fra den måneden du overtar. Jeg f.eks., overtok borettslagsleiligheten min 1. juli i fjor og betalte da leie fra 1. juli, selv om jeg ikke flyttet inn før 15. juli. Man betaler fra den datoen eierskapet overføres altså overtakelsesdatoen.

Anonymkode: 2f46b...80b

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal kjøpe en liten andelsleilighet og leier nå en leilighet. Det jeg lurer på er om jeg må begynne å betale fellesutgiftene fra dagen jeg kjøper leiligheten eller er det fra dagen jeg overtar? Fellesutgiftene er på 8000kr i måneden og jeg har da 3 måneder til overtakelse. Men jeg må betale for her jeg leier nå i mellomtiden. 

Anonymkode: 2ed21...800

Du betaler både innskudd og fellesutgifter fra den dagen du overtar en leilighet du kjøper. 

Overtagelse skal som regel avtales før bud blir akseptert. 

Anonymkode: 62ec7...118

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...