Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 5 og har plutselig fått ordentlig "anfall" med øresus. Har hatt litt øresus før også uten å ha vært gravid, men nå er det krafig og jeg har opplevd det flere ganger, bare denne uken...og det er ikke vanlig for meg.

Har googlet litt og ser det er mange som er plaget med dette sent i svangerskapet, men finner lite for de som er tidlig i svangerskapet. Andre som har vært plaget av dette eller kanskje vet hva det kan komme av? Nå skal det sies at jeg tar jerntabl. siden jeg er i manko på jern. Dette er et vanlig problem for meg, gravid eller ikke gravid :)  Vet ikke om det kanskje kan ha noe å si :) 

Anonymkode: bb059...a43

Skrevet

Jeg opplever også en del øresus eller piping som varer i noen sekunder før det gir seg. Har hatt det fra ganske tidlig i graviditeten og frem til nå snart i uke 15. Vet ikke om det har noen direkte sammenheng med graviditeten, men synes ofte det kan komme samtidig som  jeg føler meg litt svimmel eller uvel. 

Skrevet

Jeg var også plaget med øresus og «propp» i øret når jeg var gravid, spesielt i første trimester. Veldig ubehagelig! 

Anonymkode: 78be9...b53

Skrevet

Aha...takk for svar.

Litt godt å vite at andre også har opplevd dette :) 

Anonymkode: bb059...a43

Skrevet

I hovedsak 3 grunner til tinnitus. Medisinsk, som i at man har startet med medisiner som kan gi tinnitus som bivirkning. Psykisk, som stress, angst og depresjon. Eller fysisk, skader på hårceller i ørene, støyskade feks. Noe du kan tenke deg til som kan ha utløst det? 

Anonymkode: 6dc6c...e39

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke noe om hva tinnitus skyldes, men kanskje det kan relateres til hovne slimhinner? Jeg opplevde (og opplever, for så vidt, enda) tett nese. Dette er visst typisk for gravide og skyldes hovne slimhinner. Slimhinnen i livmoren hovner opp for å ivareta egget/embryoet, og hormonene som forårsaker dette kan påvirke andre slimhinner i kroppen også. 

Anonymkode: bc2a0...d8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...