AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #1 Skrevet 1. november 2017 Noen som har erfaring? Anonymkode: 8b7f9...06c
Juvo Skrevet 1. november 2017 #2 Skrevet 1. november 2017 Jeg og en venninne har gjort dette. Hun slet mye med migrene(typ 2-3 ganger i uken) og har satt botox i pannen og i hodebunnen/nakken. Hun ble kvitt migrenen etter ca 6 uker! Jeg tok botox i kjevemuskulaturen da jeg slet med spenningshodepine som noen ganger utviklet seg videre til migrene. Det var helt fantastisk!! Rundt 14 dager etterpå så våknet jeg helt uten noen spenninger, og alt bare slapp på en måte. Absolutt verdt de 2300,- kr jeg betalte. Effekten var forventet å vare ca 6-9 mnd, men nå er det 1,5 år siden jeg tok det og jeg har fremdeles slappere kjevemuskler og god effekt. Eneste minuset er vel at jeg ikke orker å spise smågodt osv. Blir helt utslitt i munnen men det er kanskje like greit!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #3 Skrevet 1. november 2017 For å få det dekket må man ha kronisk migrene. Jeg er i gang med ny periode med registrering og utredning ifbm det nå. Har betalt det privat hittil, men på AAP (på grunn av nettopp migrene og hodepine) så har jeg rett og slett ikke råd til det. Det fungerer for meg. Etter tre dager har jeg ikke migrene på 2,5 mnd. Da slutter den medisinske effekten hos meg, selv om nervene/musklene stort sett er nummet fortsatt så kommer migrenen tilbake. Altså panna mi er fortsatt urørlig, men den medisinske effekten som tar bort migrenen er borte. Jeg har tidligere kun tatt i panna, men jeg vet jeg kommer til å få satt det i hodebunn, nakke og skuldre når utredningen er ferdig. Håper det har effekt på spenningshodepinen også. Anonymkode: 1e5d8...700
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #4 Skrevet 1. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har erfaring? Anonymkode: 8b7f9...06c Søstra mi gjør det hver måned mot migrene og hodepine. Hun sliter også med mye hodepine etter en hodeskade. Hun er ikke bra, men bedre enn før hun begynte på botoxen, så hun synes det er verdt det. Prøv og finn deg noen med avtale, slik at det ikke blir så dyrt for deg. Den første uken etter hun har tatt botoxen har hun mye hodepine vet jeg, så begynner det å bedre seg. Selv går jeg på topimax og har fått et helt nytt liv med mindre migrene etter jeg begynte på den. Nå har jeg nesten ikke migrene i det hele tatt lenger. Var veldig plaget før. Så der er andre alternativ også. Anonymkode: b4803...8dc 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #5 Skrevet 1. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søstra mi gjør det hver måned mot migrene og hodepine. Hun sliter også med mye hodepine etter en hodeskade. Hun er ikke bra, men bedre enn før hun begynte på botoxen, så hun synes det er verdt det. Prøv og finn deg noen med avtale, slik at det ikke blir så dyrt for deg. Den første uken etter hun har tatt botoxen har hun mye hodepine vet jeg, så begynner det å bedre seg. Selv går jeg på topimax og har fått et helt nytt liv med mindre migrene etter jeg begynte på den. Nå har jeg nesten ikke migrene i det hele tatt lenger. Var veldig plaget før. Så der er andre alternativ også. Anonymkode: b4803...8dc Unnskyld, hver tredje måned skulle det være. Anonymkode: b4803...8dc
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #6 Skrevet 1. november 2017 Gift for å behandle hodepine som er forårsaket av gift...jada. Prøv heller å kutte ut tilsetningsstoffer som MSG fra maten. Anonymkode: f3c82...3b5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #7 Skrevet 1. november 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gift for å behandle hodepine som er forårsaket av gift...jada. Prøv heller å kutte ut tilsetningsstoffer som MSG fra maten. Anonymkode: f3c82...3b5 LOL Anonymkode: 86470...09b 12
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #8 Skrevet 1. november 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gift for å behandle hodepine som er forårsaket av gift...jada. Prøv heller å kutte ut tilsetningsstoffer som MSG fra maten. Anonymkode: f3c82...3b5 Ja, for det er jo ikke arvelig heller liksom. Det er kun kosthold som er årsaken til dette. Da kan jeg informere om at jeg de siste fire årene har prøvd ALT inkludert kostholdsendring, uten effekt. Anonymkode: 1e5d8...700 4
TulleJenny Skrevet 1. november 2017 #9 Skrevet 1. november 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gift for å behandle hodepine som er forårsaket av gift...jada. Prøv heller å kutte ut tilsetningsstoffer som MSG fra maten. Anonymkode: f3c82...3b5 Prøv å les deg litt opp på emnet du. Google is your friend. Har et familiemedlem som fikk tilbake livet sitt ved bruk av botox mot migrene og spenningshodepine. 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #10 Skrevet 3. november 2017 Kan man ta botox mot migrene hos «vanlig» hudpleieklinikk, eller må man ha henvisning? Venter på å få time, men det tar så lang tid☹️ Anonymkode: 0abb4...702
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #11 Skrevet 3. november 2017 Tusen takk for svar. Migrenen min kommer av spenninger i kjevemusklaturen, så om det ville hjelpe å få musklene der lammet hadde det vært helt fantastisk... Lurer også på spørsmålet over her. TS Anonymkode: 8b7f9...06c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #13 Skrevet 3. november 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man ta botox mot migrene hos «vanlig» hudpleieklinikk, eller må man ha henvisning? Venter på å få time, men det tar så lang tid☹️ Anonymkode: 0abb4...702 Det er ikke hudpleiere som setter denne botoxen, men nevrologer, meg bekjent, så du kan ikke gå til en vanlig hudpleieklinikk. Anonymkode: b4803...8dc 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #14 Skrevet 3. november 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke hudpleiere som setter denne botoxen, men nevrologer, meg bekjent, så du kan ikke gå til en vanlig hudpleieklinikk. Anonymkode: b4803...8dc Tenkte på de som setter botox for rynker, men de har vel ikke nok kunnskap til å sette riktig i forhold til spenningshodepine og migrene? Anonymkode: 0abb4...702
Kalevala Skrevet 3. november 2017 #15 Skrevet 3. november 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man ta botox mot migrene hos «vanlig» hudpleieklinikk, eller må man ha henvisning? Venter på å få time, men det tar så lang tid☹️ Anonymkode: 0abb4...702 For å sette Botox mot migrene, må man være lege. For å få Botox mot migrene, må man oppfylle følgende kriterier: Ha diagnosen kronisk migrene (15 eller flere hodpinedager pr. måned de siste 3 månedene) Ha forsøkt minst to av de vanlige forebyggende medisinene uten tilstrekkelig effekt (Betablokkere, trisykliske antidepressiva, epilepsimedisin) Botox mot migrene settes slik:
Juvo Skrevet 3. november 2017 #16 Skrevet 3. november 2017 (endret) Jeg tok Botox på en klinikk og der var det en kosmetisk sykepleier som gjorde det. Da betaler man selvsagt selv. Veldig fornøyd og anbefales om du bor i Rogaland traktene: https://www.avea.no/ Rundt 1-2 ukers ventetid. Endret 3. november 2017 av Juvo
Kalevala Skrevet 5. november 2017 #17 Skrevet 5. november 2017 På 3.11.2017 den 15.58, Juvo skrev: Jeg tok Botox på en klinikk og der var det en kosmetisk sykepleier som gjorde det. Da betaler man selvsagt selv. Veldig fornøyd og anbefales om du bor i Rogaland traktene: https://www.avea.no/ Rundt 1-2 ukers ventetid. Mot migrene?
Juvo Skrevet 5. november 2017 #18 Skrevet 5. november 2017 Jeg tok det mot spenningshodepine utløst av tanngnissing/stram kjeve. Venninnen min tok det også hos Avea mot kraftig migrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå