Gå til innhold

Restylane eller botox under øynene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med det? Og finnes det eventuelle bivirkninger? Jeg har ganske tynn hud under øynene, samt en del «søkk», og har hatt dette lenge, er nok pga. gener. Dette gjør at jeg får veldig synlige blodårer og ser veldig trøtt ut, uansett hvor opplagt jeg er. Må ha et tykt lag med concealer hver eneste dag. Har prøvd ulike kremer, massasje, muskeløvelser osv. men ingenting hjelper 😞  Vurderer derfor å ta restylane eller botox, men er litt usikker. En venninne som hat tatt Restylane i leppene i flere år har blant annet fått litt «klumpete» lepper, jeg ønsker selvfølgelig ikke at noe slikt skal klumpe seg sammen under øynene mine. 

Lurer også på hvor mye det koster? Og hvor ofte er det vanlig å ta behandling?  

Anonymkode: 9138d...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Restylane klumper mer enn juvederm. Så juvederm har blitt en meget foretrukket filler. 

Anonymkode: e6a5d...368

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rosalie skrev:

NB: Dette innlegget er ikke reklame, jeg bare lenker til fagsidene hos klinikken jeg selv går til

https://signaturklinikken.no/behandlinger/innsunket-u-oyne/

https://signaturklinikken.no/behandlinger/morke-ringer-uoyne/

Dette har jeg prøvd og jeg var godt fornøyd. Dessverre er det ingen som kan sette det her jeg bor, derfor har jeg ikke fortsatt behandlingen.

Anonymkode: d800d...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Restylane som brukes for tear trough behandling. Det er risiko for klumping med alle fillere men har ikke hørt om noen som har fått det under øynene. Gå til en behandler som har god erfaring med akuratt denne behandlingen! Det er viktig å spørre hvor mange kunder de har hatt for akuratt den behandlingen. hjelper ikke om de er mestere på leppefillers, men bare har tatt 10 tear trough behandlinger. 
Leter selv etter erfaren behandler for dette i Oslo så følger tråden :)

Anonymkode: 31049...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg hadde akkurat den samme utfordringen som deg rundt øynene. Så sliten og uopplagt ut samme hvor mye jeg sminket meg. Har tatt tear trough behandling med Restylane på Aleris Colosseum-Nobel på Majorstua i Oslo. (Er ikke reklame det her heller, men skriver navnet på klinikken fordi jeg er veldig fornøyd.)
Var på forhånd ganske skeptisk og redd for at det skulle synes godt, men det gjør det ikke. Jeg ser bare mer opplagt ut, både på bilder og når jeg ser meg selv i speilet.
I tillegg har jeg litt botox i sinna-rynka. Tilsammen er resultatet kjempebra.
Det skal sies at jeg kjente ett lett press på sidene av nesa den første tiden etter at jeg hadde tatt behandlingen, men det har forsvunnet. Kjenner heller ingen klumper. Er ca. 6 mnd. siden og man regner med at det holder i ca.1 år.
Lykke til:)

Anonymkode: aac57...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg hadde akkurat den samme utfordringen som deg rundt øynene. Så sliten og uopplagt ut samme hvor mye jeg sminket meg. Har tatt tear trough behandling med Restylane på Aleris Colosseum-Nobel på Majorstua i Oslo. (Er ikke reklame det her heller, men skriver navnet på klinikken fordi jeg er veldig fornøyd.)
Var på forhånd ganske skeptisk og redd for at det skulle synes godt, men det gjør det ikke. Jeg ser bare mer opplagt ut, både på bilder og når jeg ser meg selv i speilet.
I tillegg har jeg litt botox i sinna-rynka. Tilsammen er resultatet kjempebra.
Det skal sies at jeg kjente ett lett press på sidene av nesa den første tiden etter at jeg hadde tatt behandlingen, men det har forsvunnet. Kjenner heller ingen klumper. Er ca. 6 mnd. siden og man regner med at det holder i ca.1 år.
Lykke til:)

Hei så fint at det er en med erfaring her som deler :)  kan du huske navnet på den som tok tear trough på deg? Måtte du massere mye i etterkant selv eller satt filleren fint fra første stund? 

Føler du at du ser mere flat ut i ansiktsmimikken pga tear troughen eller at smilekinnene er mere flate og uttrykksløse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har erfaring med det? Og finnes det eventuelle bivirkninger? Jeg har ganske tynn hud under øynene, samt en del «søkk», og har hatt dette lenge, er nok pga. gener. Dette gjør at jeg får veldig synlige blodårer og ser veldig trøtt ut, uansett hvor opplagt jeg er. Må ha et tykt lag med concealer hver eneste dag. Har prøvd ulike kremer, massasje, muskeløvelser osv. men ingenting hjelper 😞  Vurderer derfor å ta restylane eller botox, men er litt usikker. En venninne som hat tatt Restylane i leppene i flere år har blant annet fått litt «klumpete» lepper, jeg ønsker selvfølgelig ikke at noe slikt skal klumpe seg sammen under øynene mine. 

Lurer også på hvor mye det koster? Og hvor ofte er det vanlig å ta behandling?  

Anonymkode: 9138d...311

Gi faen. 

Anonymkode: 0498c...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ta tear through så må du gå til en erfaren behandler! Har sett dårlig resultat her. Har selv akk tatt botox pga smilerynker rundt øya og det hjelper ikke på søkkene. Jeg spurte behandleren min ang søkkene og hun sa selv at hun foretrakk å legge litt filler på seg selv på kinnbeina da dette ville slette ut søkkene. Så jeg vurderer det selv. Skal være med ei venninne snart som skal legge filler i kinnbein grunnet disse søkkene. Kan gi tilbakemelding når jeg ser hennes resultat. 

Anonymkode: 49059...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal du ta tear through så må du gå til en erfaren behandler! Har sett dårlig resultat her. Har selv akk tatt botox pga smilerynker rundt øya og det hjelper ikke på søkkene. Jeg spurte behandleren min ang søkkene og hun sa selv at hun foretrakk å legge litt filler på seg selv på kinnbeina da dette ville slette ut søkkene. Så jeg vurderer det selv. Skal være med ei venninne snart som skal legge filler i kinnbein grunnet disse søkkene. Kan gi tilbakemelding når jeg ser hennes resultat. 

Ja hold oss oppdatert :) Jeg kjenner ingen som har tatt tear trough (som er aktuelt for meg og ts) , men mange som har tatt filler i kinnbena og på de så syntes jeg ikke filleren utgjør noe som helst forskjell (1 og 1,5 ml i hvert kinn), man kan ikke se noe forandring og samme observerer jeg av bildene på nett av before og after. Leste på realself at anbefalt mengde er 6-7 ml (!) over mange runder,  at det var den mengden kundene var mest fornøyd med, men kundene som var inkludert i den undersøkelsen hadde fått gratis behandlinger, og for kunder som må betale 3-4000 kr pr ml. så sier de fleste stopp etter 1-2 ml fordi det rett og slett blir for dyrt... Virker ikke om at filler i kinn er verdt det sånn jeg har inntryk av, siden det syntes minimalt med den mengden man har råd til... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja hold oss oppdatert :) Jeg kjenner ingen som har tatt tear trough (som er aktuelt for meg og ts) , men mange som har tatt filler i kinnbena og på de så syntes jeg ikke filleren utgjør noe som helst forskjell (1 og 1,5 ml i hvert kinn), man kan ikke se noe forandring og samme observerer jeg av bildene på nett av before og after. Leste på realself at anbefalt mengde er 6-7 ml (!) over mange runder,  at det var den mengden kundene var mest fornøyd med, men kundene som var inkludert i den undersøkelsen hadde fått gratis behandlinger, og for kunder som må betale 3-4000 kr pr ml. så sier de fleste stopp etter 1-2 ml fordi det rett og slett blir for dyrt... Virker ikke om at filler i kinn er verdt det sånn jeg har inntryk av, siden det syntes minimalt med den mengden man har råd til... 

Kan hende det er flere steder å legge dette ved kinnbeina, hun pekte rett under søkkene mine. Hun er tegnet som ekstremt dyktig denne dama her og har tatt imponerende mange kurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tear trough blir ikke lagt i kinnbena nei. Det er for å markere kinnbena....Nedenfor øyekroken og nedenfor under øyet derimot. Google it.... 

Anonymkode: ddfde...421

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg energi i å finne en god klinikk, få deg en time og få råd der. Det koster litt men varer lenge, typisk er vel tre behandlinger over ett år i starten og en til to påfyll i året etter dette alt ettersom. Jeg anbefaler det om det plager deg men ikke fordi man vil se "yngre ut" da det er teit med "gamle kjærringer" (som meg) som ser ut som ansiktet er limt på i et overrasket uttrykk uten mimikk :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har tatt tear trough - ble ansiktet deres "flatere" og mer livløst? Jeg syntes jo bollekinn når jeg smiler er en del av sjarmen og er redd kinnet vil gå i ett med øyethuden på en måte om jeg fyller ut søkket? Men når jeg ikke smiler ser søkket bare ut som slitne øyne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2017 den 4.40, AnonymBruker skrev:

Hei så fint at det er en med erfaring her som deler :)  kan du huske navnet på den som tok tear trough på deg? Måtte du massere mye i etterkant selv eller satt filleren fint fra første stund? 

Føler du at du ser mere flat ut i ansiktsmimikken pga tear troughen eller at smilekinnene er mere flate og uttrykksløse? 

Jeg tok ca. 1 ml. under hvert øye. Skulle ikke massere og ikke trene hardt samme dag, så jeg gjorde ikke noe av dette. Restylanen satt der den skulle med én gang. Det var Caroline som behandlet meg.  Jeg mistet ikke noe mimikk, men ja, når jeg smilte føltes det kanskje litt stivere den første måneden. Det er naturlig siden det ble mere volum under øynene i tillegg til at det var noe uvant. Jeg sminker meg veldig lite på jobb og ellers, og det er derfor jeg i all hovedsak tok behandlingen. Hadde lyst til å se mere opplagt ut også uten concealer. Når jeg sminker meg, ser jeg ikke "flat" ut på noen måte. Det høres sikkert litt rart ut, men det er ingen jeg kjenner som ser hva jeg har gjort, men flere har sagt at jeg ser mer opplagt ut. Det er jeg godt fornøyd med:)

Det er stor forskjell på Tear throug og å fylle ut kinnbena. På Tear throug settes filleren slik at man unngår å få "hamsterkinn" da Tear troughen legges mye nærmere nesa. Ved utfylling av kinnben blir man ikke kvitt søkk under øynene på samme måte. Man får da mere markerte kinnben og ett "løft" på en måte, men det er ikke det samme. Når man blir eldre forsvinner litt av underhudsfettet i ansiktet og huden begynner naturlig nok å henge litt. Da er det mange som fyller litt i kinnbena for å få "strammet opp" litt. Noen gjør det så klart også bare for å få mere markerte kinnben. Men igjen; ikke det samme som Tear throug.

Gå til en kosmetisk sykepleier med lang erfaring, på en klinikk med godt rykte. Det er viktig at du ikke går til en behandler som "overbehandler" eller ikke ser helheten i ansiktet ditt. Jeg var inne til en samtale i forkant av behandlingen før jeg bestemte meg. Det var fint og anbefales. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...