AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #1 Skrevet 1. november 2017 Jeg er så fortvilet, så håper noen kan hjelpe meg litt her. Har ett aktivt barn på 5 år. Han skal begynne på skolen til høsten, men ingen int for det. Han er sosial, blid, leker med andre barn, men ofte litt voldsom lek. Han var treg med renslighet, fortsatt noen uhell. Lyver/fantaserer mye. Vil ofte at ting han forteller er enda bedre/større enn andre barn. Veldig bestemt og viljesterk. Vanskelig å rikke om han har bestemt seg for en påstand. Må prates ofte til ifht løping inne, høy stemme. Noen som opplever lign? Anonymkode: e40aa...1e2
Mymlen Skrevet 1. november 2017 #3 Skrevet 1. november 2017 Høres ut som lillebroren min. Helt vanlig at gutter har ekstra energi og vil herje og slåss mye. Ikke bekymre deg, det går seg til!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #4 Skrevet 1. november 2017 Hvorfor er du fortvilet over at ungen din er helt normal? Anonymkode: c5739...db9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #6 Skrevet 1. november 2017 Ja hvorfor er jeg fortvilet over at barnet mitt er helt normalt? Hadde jeg visst det hadde jeg vel ikke skrevet her. Jeg blir fortvilet over at han blir snakket mye til i bhg, ikke hører. Evig negativ sirkel. Andre barn fanger det opp, og ser på ham som en «ramp». Han går i en liten førskilegruppe, så det er veldig synlig. Bhg selv vil ha inn ppt. Jeg vet han er urolig, ikke hører, høyt og lavt, sint når han ikke får det som han vil osv, men har tenkt at dette roer seg. Men kommentarer fra bhg gjør vondt, og jeg blir fortvilet. Anonymkode: e40aa...1e2
Aldrisur Skrevet 1. november 2017 #7 Skrevet 1. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hvorfor er jeg fortvilet over at barnet mitt er helt normalt? Hadde jeg visst det hadde jeg vel ikke skrevet her. Jeg blir fortvilet over at han blir snakket mye til i bhg, ikke hører. Evig negativ sirkel. Andre barn fanger det opp, og ser på ham som en «ramp». Han går i en liten førskilegruppe, så det er veldig synlig. Bhg selv vil ha inn ppt. Jeg vet han er urolig, ikke hører, høyt og lavt, sint når han ikke får det som han vil osv, men har tenkt at dette roer seg. Men kommentarer fra bhg gjør vondt, og jeg blir fortvilet. Anonymkode: e40aa...1e2 Kan det være nettopp dette som gjør ham urolig? Altså at han faktisk ikke hører alt som blir sagt og alle meldinger han må forholde seg til? Jeg har erfaring med barn med hørselproblem, og ofte er reaksjonen nettopp sånn du beskriver sønnen din. De blir utagerende og aggressive fordi de ikke får med seg alt som skjer omkring dem. Blir jo bare spekulering dette her i og med av vi ikke kjenner ham, og kanskje du til og med allerede har undersøkt dette?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #8 Skrevet 1. november 2017 Jeg har ikke undersøkt akkurat d. Men oppdaget det i det senere at han er veldig var for enkelte lyder. Feks på arrangementet barnelek der de andre løper og skriker, trekker han seg unna. Holder seg for ørene og sier det er bråkete. Men han kan ha veldig høy innestemme selv Anonymkode: e40aa...1e2
Aldrisur Skrevet 1. november 2017 #9 Skrevet 1. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke undersøkt akkurat d. Men oppdaget det i det senere at han er veldig var for enkelte lyder. Feks på arrangementet barnelek der de andre løper og skriker, trekker han seg unna. Holder seg for ørene og sier det er bråkete. Men han kan ha veldig høy innestemme selv Anonymkode: e40aa...1e2 Jeg synes absolutt du burde undersøke det. Prøv også å ikke plage deg selv med å bli så *fortvilet* over oppførselen hans. Ros ham og gi ham masse oppmerksomhet når han gjør noe positivt og prioriter gode hyggestunder med nærhet og kos. Han er jo bare 5 år da.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #10 Skrevet 1. november 2017 Jeg ville sjekket hørselen så fort som mulig. Jeg vil tro at mye ligger der, sjekk synet og. Ellers høres han ut som en normal 5åring, med litt problemer med det sosiale. Dette er ting dere kan jobbe med, og bhg. Få inn ppt er ikke dumt, men sjekk syn og hørsel og! Om det er ørene, så er jo mye av problemene løst allerede der. Anonymkode: 52270...8d1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #11 Skrevet 1. november 2017 Tusen takk.. Disse ord trengte jeg🙏🏻 Anonymkode: e40aa...1e2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #12 Skrevet 1. november 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hvorfor er jeg fortvilet over at barnet mitt er helt normalt? Hadde jeg visst det hadde jeg vel ikke skrevet her. Jeg blir fortvilet over at han blir snakket mye til i bhg, ikke hører. Evig negativ sirkel. Andre barn fanger det opp, og ser på ham som en «ramp». Han går i en liten førskilegruppe, så det er veldig synlig. Bhg selv vil ha inn ppt. Jeg vet han er urolig, ikke hører, høyt og lavt, sint når han ikke får det som han vil osv, men har tenkt at dette roer seg. Men kommentarer fra bhg gjør vondt, og jeg blir fortvilet. Anonymkode: e40aa...1e2 Så få ppt på banen. Nevøen min var også sånn som ikke hørte beskjeder. Det var ikke noe som helst galt med hørselen. Han ble derimot diagnosert med adhd. Etter å ha får medisiner bedret det seg betraktelig. Han hørte ikke beskjedene rett og slett fordi det var så mye som foregikk i hodet samtidig. At bh vil ha ppt er bare flott. Anonymkode: c5739...db9 1
Minlillesky Skrevet 1. november 2017 #13 Skrevet 1. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så fortvilet, så håper noen kan hjelpe meg litt her. Har ett aktivt barn på 5 år. Han skal begynne på skolen til høsten, men ingen int for det. Han er sosial, blid, leker med andre barn, men ofte litt voldsom lek. Han var treg med renslighet, fortsatt noen uhell. Lyver/fantaserer mye. Vil ofte at ting han forteller er enda bedre/større enn andre barn. Veldig bestemt og viljesterk. Vanskelig å rikke om han har bestemt seg for en påstand. Må prates ofte til ifht løping inne, høy stemme. Noen som opplever lign? Anonymkode: e40aa...1e2 Sjekk hørselen og få PPT inn i bildet. De er til for å hjelpe barn Synes det er bra barnehagen ønsker dette
Vera Vinge Skrevet 1. november 2017 #14 Skrevet 1. november 2017 Det du beskriver kan være helt normalt for alderen, men det kan jo også være noe over det som er mer vanlig. Det handler jo om intensiteten og hyppigheten i det du beskriver, og kan være vanskelig å gjengi på et forum når ingen her har sett barnet. Men når barnehagen ønsker å koble inn PPT kan det være de opplever ham som mer urolig/grenseutprøvende og voldsom enn det som er vanlig, og da syns jeg du skal ta i mot tilbudene du får med åpne armer. PPT kan veilede både barnehagen og dere foreldre, og gi nyttige råd om hvordan dere skal forholde dere til ham når han ikke hører. Det fins jo flere foreldreveiledningsprogrammer, som PMTO, De utrolige årene, COS som har hjulpet mange å snu en spiral som fort kan bli negativ med mye kjefting. Men at han ikke viser noe interesse for å begynne på skolen, syns jeg ikke er noe rart. Det er jo nesten et år til ennå. Jeg har selv en 5-åring, og vi snakker lite om skolen. Jeg syns han skal få kose seg med å leve i nuet i det siste barnehageåret og ikke bare snakke om hvor stor han er og at han snart er skolegutt. Men det er klart, det er jo lurt å begynne å trene på praktiske ting, hvis ikke alt er på plass der, som at de kan ordne seg selv med klær, gå på do osv. Men at en 5-åring sitter lite stille når det er så lenge til skolestart, ville jeg ikke tenkt på. Mye kan skje på et år.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #15 Skrevet 1. november 2017 Har litt samme opplevelse av min jente på 5år, bortsett fra at barnehagen sier hun er normal. Jeg syns du skal si ja til ppt, når barnehagen anbefaler det. Det er for å hjelpe gutten din:) Som du sier kan det jo gå over, men nå er det siste året i barnehagen, og jeg tenker at det er lurt å sette inn de tiltak man kan nå:) Anonymkode: f5446...046
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå