Gå til innhold

Å være ny jente i ny by, venninner osv

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har nylig flyttet til en ny by for å jobbe, og har støtt på noen få ubehageligheter.

Jeg har bodd her i 6 mnd nå, og blitt kjent med en del mennesker. Det er en jentegjeng her også som var veldig hyggelige mot meg da jeg kom. Jeg var bare god og snill og ville bare være likt. Jeg hadde ganske god kontakt med dem en periode, men så kom julen og da er det alltid mye som skjer osv.

Nå etter nyttår er det som om jeg er blitt helt frosset ut!

Det er flere ganger jeg har sett dem sammen ute på byen eller kafèer. De ringer aldri meg og spør om jeg vil bli med. Og jeg vet at jeg ikke har gjort dem noe. Ikke har jeg vært sær på noe måte, eller overlegen..

Jeg har skjønt nå at det er ikke noe å satse på, at jeg må finne meg nye venner. Men det stikker godt i brystet fordet.

En av grunnene er nok at enkelte av jentene følte seg truet av meg, at jeg kom inn, ble venninne med et par av jentene med en gang. Jenter er noe herk!

Nå føler jeg meg snytt og alene.. Såret og lei meg alt på en gang.

Det er så urettferdig at man ikke kan være flere sammen!

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er jo rart.. Hvor gamle er de??

Har du prøvd å kontakte dem?

Går du på skole eller jobber? Er det ingen steder du kan finne "nye" venner?

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette er jenter fra 26-29 år!

Men jeg har funnet ut at jenter aldri vokser opp helt.

De er skikkelig dritt mot hverandre uansett hvor gamle de er!

Gjest Anonymous
Skrevet

Kom deg inn i et miljø hvor folk ikke har hengt sammen fra videregående, men danner nye grupper. Fritidsinteresser f.eks. Det er ofte mye lettere å bli kjent med folk når man har noe å konsentrere seg om sammen, noe annet enn hverandre.

Ikke vær så opptatt av å bli likt og å være snill og blid hele tiden, da kan du lett oppfattes som slitsom og falsk, og andre kan bli usikre på hvor de har deg. Vær tydelig på hva du mener og står for, uten å tråkke andre på tærne.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

Det med at folk tror dette gjelder yngre jenter er feil. jenter er jenter...uansett alder. noen forandrer seg aldri.

Vær glad du, for at du ikke har noe med dem å gjøre. Sånne venninner gjør ikke godt for deg uansett.

Antageligvis finner du deg nye venninner etterhvert.

Skrevet

Du sier at de aldri ringer deg, men ringer du dem da? Kan hende du bare har blitt glemt fordi de kjenner hverandre bedre enn de kjenner deg, og at du ikke er like naturlig å ringe siden du er ny. Jeg har det noen ganger sånn, glemmer å gi beskjed om f.eks fest til de jeg ikke ser så ofte, og det er sååå pinlig når jeg kommer på det.

Skrevet

Nå kan det hende Fakse har rett, men jeg tror nok du kan ha rett i at kanskje noen av dem føler seg truet av deg. Hvis de har hengt sammen i årevis og det bare kommer ei ny jente inn og får god kontakt med noen av dem med en gang, så kan det falle i dårlig smak. Det er kjempedumt, men sånn er jenter, iallefall mange jenter. Og det stinker!

Men stå på du, forsøk å bli kjent med nye mennesker og hev deg over dem! De er jo uansett ikke noe å spare på, når de oppfører seg sånn!

:klem2:

Skrevet

Sats på guttevenner istedet for jentevenner. De er mer reale (på sin snodige måte). Det er mye mindre strevsomt!

Gjest Anonymous
Skrevet
Sats på guttevenner istedet for jentevenner. De er mer reale (på sin snodige måte). Det er mye mindre strevsomt!

Helt enig! Den erfaringen har jeg også.

Gjest elise22
Skrevet

enig med de som sier at guttevenner er det beste..

har funnet ut det jeg også..

de er ærlige ,reale og mye mer moro og henge med..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...