Gå til innhold

Er vel ikke så rart til at barn blir mobbere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man ser hvor stygge i munnen en del voksne er. Spesielt her inne😛. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mobbing er en naturlig sosial mekanisme som regulerer meningsutvekslingen. De som ikke passer inn, får en korreksjon og blir holdt utenfor til de tilpasser seg samfunnet.

Endret av H80
  • Liker 2
Skrevet
14 timer siden, H80 skrev:

Mobbing er en naturlig sosial mekanisme som regulerer meningsutvekslingen. De som ikke passer inn, får en korreksjon og blir holdt utenfor til de tilpasser seg samfunnet.

Unnskyld meg, men det er det dummeste jeg har hørt. Man kan ikke forvente at alle mennesker skal være like i den verden vi lever i. Det er rett og slett ikke mulig. 

• Liker 16
Skrevet
15 hours ago, Mari Y said:

Når man ser hvor stygge i munnen en del voksne er. Spesielt her inne😛. 

Er det det at du kommer til kort i diskusjoner om tall versus følelser, eller blir du kalt stygge ting?

Innlegg med sjikane kan du be om å få fjernet.

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, H80 skrev:

Eller ikke :fnise:

Anonymkode: d7d62...060

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, H80 skrev:

Ja, det er lett å være tøff i trynet på et nettforum, ikke sant?

Anonymkode: 8118f...50d

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Mari Y skrev:

Unnskyld meg, men det er det dummeste jeg har hørt. Man kan ikke forvente at alle mennesker skal være like i den verden vi lever i. Det er rett og slett ikke mulig. 

Makan så frekt sagt.. 😛

Sånn på alvorets side så er jeg enig i at mange, inkludert meg selv kan være på kanten til tider. Noen stuper jo faktisk rett over hele tia. Men det finnes også dem som ikke burde være på nettsider som dette fordi de er altfor sarte og hårsåre. Noen tåler jo faktisk ikke det at andre har en annen mening enn den selv..

Selv så koser jeg meg her inne og tar ikke meg selv høytidelig. Og så tar jeg selvsagt alt som blir skrevet med en klype salt!

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, Mari Y said:

Er det det dummeste du har hørt? Da har du ikke hørt mye. Har du hørt om hakkeordenen i kyllingpopulasjoner eller studert sosial atferd blant sjimpanser? Mobbing er helt naturlig atferd.

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, ops2 skrev:

Er det det at du kommer til kort i diskusjoner om tall versus følelser, eller blir du kalt stygge ting?

Innlegg med sjikane kan du be om å få fjernet.

Nei, men jeg synes saklighetsnivået har det med å forsvinne på nettet, og ikke alltid er det barn som skriver. Det er godt voksne. 

Skrevet
32 minutter siden, H80 skrev:

Er det det dummeste du har hørt? Da har du ikke hørt mye. Har du hørt om hakkeordenen i kyllingpopulasjoner eller studert sosial atferd blant sjimpanser? Mobbing er helt naturlig atferd.

Én ting er naturlig atferd. Det er naturlig atferd å skite uten å tørke seg, også. Dyrene gjør jo det. Skal du bruke naturinnstinkt som et argument, hadde du måtte ta med mye. Men betyr det at du hadde gjort det, 'bare' fordi det er naturlig adferd? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Innstinkt? Vi gjør det sikkert alle bevisst eller ubevisst iblant. Det er som sagt helt naturlig atferd. Jeg gjorde det nå nettopp ved å påpeke din skrivefeil. Det er ikke mobbing ennå, men om du fortsetter med å skrive innstinkt og jeg fortsetter å påpeke at det er feil, så blir det mobbing. Hvis du insisterer på at det heter "innstinkt" og fortsetter å skrive det på den måten, så får jeg sikkert flere med meg, og det blir en hel gjeng som mobber deg.

Veien ut av dette er selvfølgelig at du lærer deg at det heter "instinkt" og begynner å skrive det i stedet. Da kan vi ikke mobbe deg for akkurat det, men noen vil sikkert lete etter noe annet å mobbe deg for. Hvis de ikke finner noe å mobbe deg for, så blir du kanskje et respektert samfunnsmedlem, med muligheter for å forbedre din status i gruppen. 

Endret av H80
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Forundret.. skrev:

Makan så frekt sagt.. 😛

Sånn på alvorets side så er jeg enig i at mange, inkludert meg selv kan være på kanten til tider. Noen stuper jo faktisk rett over hele tia. Men det finnes også dem som ikke burde være på nettsider som dette fordi de er altfor sarte og hårsåre. Noen tåler jo faktisk ikke det at andre har en annen mening enn den selv..

Selv så koser jeg meg her inne og tar ikke meg selv høytidelig. Og så tar jeg selvsagt alt som blir skrevet med en klype salt!

Den frekkheten får man bare svelge, om man bortforklarer mobbing med 'naturens lov'. Mange voksne som kommenterer usaklig på nettet har barn, de har noen de skal være rollemodeller for. Og så gjør de akkurat det motsatte av å være dette. Det er de barna som går på skolen hver dag og ikke føler seg trygge jeg egentlig tenker mest på her. 

Skrevet

Nå bruker du en hersketeknikk. Det å _forklare_ mobbing med naturens lover er ikke det samme som å _bortforklare_ mobbing. Mobbing og hakking er naturlig blant både dyr og mennesker, og det er holdepunkter for å påstå at det er nyttige sosiale mekanismer. Selv om det selvfølgelig er grusomt for dem det gjelder. Men mye er grusomt i naturen, som for eksempel at løver og ulver spiser søte små dyr. Kanskje vi skal forby det?

Skrevet
3 timer siden, H80 skrev:

Nå bruker du en hersketeknikk. Det å _forklare_ mobbing med naturens lover er ikke det samme som å _bortforklare_ mobbing. Mobbing og hakking er naturlig blant både dyr og mennesker, og det er holdepunkter for å påstå at det er nyttige sosiale mekanismer. Selv om det selvfølgelig er grusomt for dem det gjelder. Men mye er grusomt i naturen, som for eksempel at løver og ulver spiser søte små dyr. Kanskje vi skal forby det?

Det høres på en måte ut som at det er det du gjør, her. 

Skrevet

Du påberoper deg å være et lite, søtt dyr og påstår at jeg er en løve eller ulv? Eller hva mener du?

Skrevet

Så enig enig Mari Y.

Anonymkode: 497c9...952

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også rimelig lei disse frepperne som slenger en masse hat rundt seg hele tiden. Dessverre er vi ikke fri for dem her heller. 

Anonymkode: bf7e3...e12

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 5.11.2017 den 2.14, AnonymBruker skrev:

Jeg er også rimelig lei disse frepperne som slenger en masse hat rundt seg hele tiden. Dessverre er vi ikke fri for dem her heller. 

Anonymkode: bf7e3...e12

De er ikke de eneste. Bare på mange av disse 'graviditets- sidene' og sladre- sidene er det mange som klikker i vinkel for den minste ting. Tror de må ha et kjedelig liv

Skrevet
På 1.11.2017 den 3.25, H80 skrev:

Mennesker som er tilpassningsdyktige og sosialt intelligent mobber som regel ikke, de godtar at mennesker er forskjellige. Mennesker med lav selvtillit, lite/mangel på empati og sympati, vanskelig barndom etc mobber. Man korrigerer ikke mennesker med å gjøre dem vondt, man korrigerer dem med å inkludere dem. 

Mobbere skaper frykt rundt seg og har ikke de sperrene vanlig mennesker har. Så mye som at vi må hjelpe mobbeofferet, må også mobbere få hjelp. De har store sosiale mangler. 

Anonymkode: fb316...a7a

Skrevet

Men det er så gøy å mobbe sosialister

Anonymkode: 52ad9...c75

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...