Bocciaroy Skrevet 31. oktober 2017 #1 Skrevet 31. oktober 2017 (endret) Jeg er en jente som alltid har hatt typisk tynt, nordisk hår. Med det mener jeg tynne hårstrå, som fort blir statisk. I tillegg så har jeg veldig lite hår på sidene, fra ørene opp til pannen. Lurer på om noen vet om noe som faktisk virker, og kan øke hårvekst. Jeg mener som kan masseres inn i hodebunnen, tabletter eller hva som helst. Jeg har prøvd castor oil i hårert, nioxin, ølgjær, haircare, b-vitamin tilskudd, produkter fra kerastase og redken. Spiser variert kosthold, og er aktiv. Prøver å vaske håret kun 1-2 ganger i uken, og har ikke noe slitt hår. OPPDATERING: Jeg ønsker ikke svar om hva jeg kan gjøre for å få mer volum i håret eller andre kosmetiske råd, men noe som faktisk øker hårvekst. Takk Hilsen meg Endret 6. november 2017 av Bocciaroy
Perle Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 (endret) At folk med mangelsykdommer, kronisk syke, de som hår på spesifikke meisiner og ammende osv får tynt hår er én ting, og dett går å gjøre noe med. Om du nå er født med tynt nordisk hår, er det ikke stort å får gjort. Like lite som med hudfarge eller øyenfarge. Det blir som å slutte å be noen ha afro. Kjøp «thickning-foam» og ha i håret mens det er vått. Bruk tørrsjampo og hårpudder for tekstur og volum til daglig. Ikke vask for ofte og dropp balsam. Om du vil ha mer og hår, eller lengde kjøp clip-on extensions. Det finnes tusenvis av bra «tutorials» på youtube som kan hjelpe deg å sette de inn rett. Endret 31. oktober 2017 av Perle 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #3 Skrevet 31. oktober 2017 Bare godta det som det er ? Anonymkode: f221d...d3c
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #4 Skrevet 31. oktober 2017 1 time siden, Perle skrev: At folk med mangelsykdommer, kronisk syke, de som hår på spesifikke meisiner og ammende osv får tynt hår er én ting, og dett går å gjøre noe med. Hei, hvordan kan vi kronisk syke få tykkere hår igjen? Jeg har også prøvd haircare og nioxin. Eneste som "hjelper" er å kure håret , da kjennes det sunnere ut men ser ikke og blir jo ikke tykkere rent fysisk. Anonymkode: 99010...416 2
Perle Skrevet 1. november 2017 #5 Skrevet 1. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei, hvordan kan vi kronisk syke få tykkere hår igjen? Jeg har også prøvd haircare og nioxin. Eneste som "hjelper" er å kure håret , da kjennes det sunnere ut men ser ikke og blir jo ikke tykkere rent fysisk. Anonymkode: 99010...416 Det er kjempevanskelig. Jeg føler med deg. Deg eneste du kan gjøre er å ta jevlige blodprøver hos lege og sørge for at du ikke mangler essensielle vitaminer og mineraler. B-vitaminer og jern er viktig. Disse «hårkurene» er ofte en mix av av de viktigste næringsstoffene for vekst av hud/hår/negler, og du dekket behovet gjennom kost eller annet tilskudd skal det jo være overflødig. Er man syk over tid er det ofte de minst viktige tingene det hår utover først. Frustrerende, men sant. :/
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #6 Skrevet 2. november 2017 På 31.10.2017 den 23.51, Perle skrev: At folk med mangelsykdommer, kronisk syke, de som hår på spesifikke meisiner og ammende osv får tynt hår er én ting, og dett går å gjøre noe med. Om du nå er født med tynt nordisk hår, er det ikke stort å får gjort. Like lite som med hudfarge eller øyenfarge. Det blir som å slutte å be noen ha afro. Kjøp «thickning-foam» og ha i håret mens det er vått. Bruk tørrsjampo og hårpudder for tekstur og volum til daglig. Ikke vask for ofte og dropp balsam. Om du vil ha mer og hår, eller lengde kjøp clip-on extensions. Det finnes tusenvis av bra «tutorials» på youtube som kan hjelpe deg å sette de inn rett. Man kan faktisk forandre på øyenfargen. Anonymkode: e5f1a...5a0
Djungelvrål Skrevet 2. november 2017 #7 Skrevet 2. november 2017 Jeg har sett med egne øyne at floradix har transformert tynt hår til tykt hår hos 2 pasienter. Det er synd det er så dyrt ellers skulle jeg prøvd det i noen måneder.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #8 Skrevet 2. november 2017 Priorin og ellers bra kosthold. Bruk volumshampo og minst mulig balsam (kun i lengdene) og volum stylingprodukter. Anonymkode: 00d5b...f9b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #10 Skrevet 2. november 2017 På 1.11.2017 den 0.58, AnonymBruker skrev: Hei, hvordan kan vi kronisk syke få tykkere hår igjen? Jeg har også prøvd haircare og nioxin. Eneste som "hjelper" er å kure håret , da kjennes det sunnere ut men ser ikke og blir jo ikke tykkere rent fysisk. Anonymkode: 99010...416 Kronisk syke mennesker får tilbake normal hårvekst og andre normale funksjoner når sykdommen er under kontroll og de ernæringsmessig er godt regulert. Er du født med en type hår, så kan du ikke endre dette. Det ligger i gene. Det er heller ikke mulig å klage til din mor på den hun har fått deg med, det er bare slik og det bør du godta fremfor å bruke mye energi og frustrasjon på at du er akkurat slik du er blitt laget av din mor og far. Det er ikke alltid livet er rettverdig, men dette er en bagatell, sammenlignet med mye annet du kunne arvet. Anonymkode: 823a1...acc
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #11 Skrevet 3. november 2017 Nisim F.A.S.T sjsmpoo og balsam. Kjøpes på apoteket. Anonymkode: 3a6b0...daf
loffen Skrevet 3. november 2017 #12 Skrevet 3. november 2017 Jeg har lavt stoffskifte, tynt og tørt hår, mister mye i perioder. Har prøvd alt av vitaminer osv. i årevis, men ingenting hjelper. Skjønner ikke at dere sier at det gjør det. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #13 Skrevet 3. november 2017 På 2.11.2017 den 15.37, AnonymBruker skrev: Man kan faktisk forandre på øyenfargen. Anonymkode: e5f1a...5a0 Jasså? Fortell da.. Anonymkode: 7583d...826
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #14 Skrevet 4. november 2017 Prøv Panto-3 kosttilskudd, hos meg øker hårveksten når jeg tar det. Merker det spesielt på vippene. Det bestilles på nett. Anonymkode: 34575...40e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #15 Skrevet 4. november 2017 På 2.11.2017 den 15.40, Mystix skrev: Jeg har sett med egne øyne at floradix har transformert tynt hår til tykt hår hos 2 pasienter. Det er synd det er så dyrt ellers skulle jeg prøvd det i noen måneder. Tull! Anonymkode: f221d...d3c
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #16 Skrevet 6. november 2017 På 2.11.2017 den 15.40, Mystix skrev: Jeg har sett med egne øyne at floradix har transformert tynt hår til tykt hår hos 2 pasienter. Det er synd det er så dyrt ellers skulle jeg prøvd det i noen måneder. Floradix er da vel ikke så dyrt? Anonymkode: a2c2a...54e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #17 Skrevet 6. november 2017 Du får kjøpt teksturspray i kosmetikkavdelingen på de fleste HM butikkene. Anonymkode: 95a45...ca8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #18 Skrevet 6. november 2017 Bariste har både teksturspray og tørrshampo som er gode. Anonymkode: 95a45...ca8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå