Gå til innhold

Remeron erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne på 15 mg Remeron pga dårlig søvn. Sliter med depresjon og går på antidepressiva fra før av, men sper da også på med Remeron. Pga legemiddelmangelen så får jeg ikke medisinen før om noen uker... 

Men er det noen her inne som vil dele erfaringene sine? Hvilke bivirkninger opplevde du, hjalp den på søvnen? :) Og siden det er smeltetablett, smaker den vondt? Når ca. før du legger deg tar du den? Jeg skal så klart følge legens råd, men vil bare høre erfaringer. :)

PS. Mirtazapin er vel "søsterpreparatet" som man får utskrevet fremfor originale Remeron? Og er det mulig at jeg kan få tak i på apotekene FØR uke 47? Det sa ikke farmasøyten noe om når jeg var der i dag. 

Anonymkode: 35be2...69b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De smaker ekkelt og smaken går ikke bort før etter lang tid. Jeg var døsig dagen etter og la på meg 6 kg, sluttet etter ca 2 måneder.  Har ikke veid så mye siden jeg var gravid.  Da jeg økte dosen midtveis måtte jeg kjøpe 90 (!!!!!) tabletter og de var dyre. Jeg ble ikke tilbudt et synonympreperat.  Jeg var konstant sulten og ble aldri mett når jeg spiste.  Hadde sikkert lagt på meg 20 kg hvis jeg hadde fortsatt. Brukte de for kronisk hodepine.  

Endret av Mystix
Skrevet

Jeg gikk på remeron for vektøkning og for å hjelpe med innsovning da jeg slet med både vekta og søvn. I perioden jeg gikk på de gikk jeg opp 34kg og de hjalp meg også med søvn. Tok de 1 time før jeg skulle legge meg. Ingen bivirkninger, var veldig fornøyd med de men jeg trenger de ikke lenger.

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Fikk det for vektøkning og søvn. Fikk skjelvinger og "elektriske støt" i kroppen. Den gikk ikke godt sammen med andre medisiner jeg stod på så fikk hjertebank av den. Funket heller ikke på vektøkningen, ble mer kvalm og fikk hodepine. 

Skrevet

Jeg skulle ta 15 mg og øke til 30 etter en uke, men matlysta slo til med en gang!   Dette må jo være et vidundermiddel for mange som trenger å legge på seg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk Remeron som skulle hjelpe på mine depresjoner  og dårlig søvn.  I løpet av 21 dager gikk jeg opp nesten 14 kilo(!!!), følte jeg var i en zombie tilstand og ble enda mer deprimert pga vektoppgangen. Men de hjalp jo på søvnen da.  Jeg sluttet ganske raskt på de, og det tok meg lang tid å få kiloene av igjen. 

Anonymkode: 3d7a2...c60

Skrevet

Fikk det av samme grunn som Wubwub. De virket i 8 uker, men så fikk jeg ikke sove mer av dem og fikk pillehangower uten søvn, sluttet.

Anonymkode: 28254...76d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk Remeron som skulle hjelpe på mine depresjoner  og dårlig søvn.  I løpet av 21 dager gikk jeg opp nesten 14 kilo(!!!), følte jeg var i en zombie tilstand og ble enda mer deprimert pga vektoppgangen. Men de hjalp jo på søvnen da.  Jeg sluttet ganske raskt på de, og det tok meg lang tid å få kiloene av igjen. 

Anonymkode: 3d7a2...c60

Jeg brukte nesten 7 mnd på å få de av. 

Skrevet

Jeg fikk det mot depresjon og søvnløshet. La på meg 25 kilo på 3 mnd! Trodde ikke det var mulig. Var konstant sulten, uansett hvor mye jeg spiste. Det var grusomt. Følte også en zombie tilstand de første ukene. Etter et par mnd så virket de ikke lenger mot søvnløsheten. 

Jeg synes ikke de smakte så vondt, men jeg fikk halsbrann av dem. 

Det er noe jeg aldri skal bruke igjen ihvertfall. 

Anonymkode: f86ce...633

• Liker 1
Skrevet

Min måned med Remeron var en av de verste månedene jeg har hatt. Jeg sov, spiste, gråt og spiste enda litt mer, det var alt. Jeg har forsøkt en rekke andre antidepressiva, men aldri noen som har hatt så stor innvirkning på livet mitt verken på godt eller vondt.

Anonymkode: b03d1...942

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal begynne på 15 mg Remeron pga dårlig søvn. Sliter med depresjon og går på antidepressiva fra før av, men sper da også på med Remeron. Pga legemiddelmangelen så får jeg ikke medisinen før om noen uker... 

Men er det noen her inne som vil dele erfaringene sine? Hvilke bivirkninger opplevde du, hjalp den på søvnen? :) Og siden det er smeltetablett, smaker den vondt? Når ca. før du legger deg tar du den? Jeg skal så klart følge legens råd, men vil bare høre erfaringer. :)

PS. Mirtazapin er vel "søsterpreparatet" som man får utskrevet fremfor originale Remeron? Og er det mulig at jeg kan få tak i på apotekene FØR uke 47? Det sa ikke farmasøyten noe om når jeg var der i dag. 

Anonymkode: 35be2...69b

Selv prøvde jeg tolvon, som er litt i samme gate som remeron. La på meg syv kilo på to uker. Selv går jeg nå på truxal for søvn, og de legger jeg ikke på meg av. Phenergan legger en heller ikke på seg av, om det skulle vise seg at du er også en av dem som legger på seg av remeron. 

Anonymkode: bfa31...391

• Liker 1
Skrevet

Som flere andre sier, raste jeg opp i vekt av dem (og jeg er var/overvektig i utgangspunktet). Det i seg selv gjorde meg enda mer deprimert enn jeg allerede var. 

Anonymkode: e9074...5a2

• Liker 1
Skrevet

Hjalp på søvn. Gikk også opp i vekt for man blir sulten, og får vannøkning i kroppen av de. 
Du kan gå på andre apoteker om ditt lokale apotek ikke har den inne. De fleste apotek har "billigvarianten" mirtazapin tilgjengelig og de fungerer på akuratt samme måte med samme virkestoff, bare forskjellig navn og produsent. 

Anonymkode: db5b2...e07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...