Gå til innhold

Har det blitt hipt med briller i våre dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I gamle dager ble en gjerne ertet og kalt brillejeses, brilleslage og four-eyed-fuck.

Nå skal gjerne brillene være så digre som mulig, og masse hipstere bruker det, kan det virke som.

Bilderesultat for hipster glasses

Anonymkode: a38f9...8fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I gamle dager ble en gjerne ertet og kalt brillejeses, brilleslage og four-eyed-fuck.

Nå skal gjerne brillene være så digre som mulig, og masse hipstere bruker det, kan det virke som.

Bilderesultat for hipster glasses

Jeg levde i gamle dager, og det var like kult da som nå. 

Men utvalget av briller har jo blitt mye større. 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, stan skrev:

Jeg levde i gamle dager, og det var like kult da som nå. 

Nei, det var det virkelig ikke!

Skrevet

jeg er 30 og vi løy på oss dårlig syn for å få briller. Briller har vært kult lenge.

Anonymkode: 83191...68d

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er 30 og vi løy på oss dårlig syn for å få briller. Briller har vært kult lenge.

Anonymkode: 83191...68d

Det var ikke kult på 70 og 80 tallet.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt sant. Har ikke tall på alle de gangene jeg ble kalt for brilleslange på barne og ungdomsskolen. Absolutt IKKE kult med briller på 80-tallet:)

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på barneskolen på 80-tallet og nesten alle i klassen løy på seg vondt i hodet for å få lov til å ta synstest. Det var riktignok bare to i klassen som endte med briller, så de fleste av oss måtte nøye oss med å prøvelåne av dem. Misunnlige var vi i hvertfall :) 

Anonymkode: c4a8d...b2c

Skrevet

Vet ikke om det er kult eller ikke, grunnen til at jeg bruker briller er at jeg ikke gidder å styre med linser lenger. Hadde briller fra midten av 80-tallet, og var den eneste i klassen som hadde det. Etter en lengre periode med linser er jeg nå tilbake til briller igjen. Mye mindre styr.

Skrevet
4 minutter siden, cleangal skrev:

Vet ikke om det er kult eller ikke, grunnen til at jeg bruker briller er at jeg ikke gidder å styre med linser lenger. Hadde briller fra midten av 80-tallet, og var den eneste i klassen som hadde det. Etter en lengre periode med linser er jeg nå tilbake til briller igjen. Mye mindre styr.

Dagslinser er mindre styr enn tannpuss. Man tar dem på om morgenen og trenger ikke å tenke mer på dem før man kaster dem om kvelden. Slipper at det legger seg snø og regndråper på brillene og at de dugger når man kommer inn fra kulden. Slipper å bekymre seg for at brillene skal bli ødelagt om man deltar i fysisk aktivitet. 

Selv tok jeg laserkorreksjon for noen år siden, men før det brukte jeg linser.

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte briller på 80-tallet og det gikk greit.

Endret av O.G.
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Relatert bilde

Relatert bilde

Noen vil tenke at de er ganske kule.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på barneskolen på 80-tallet og nesten alle i klassen løy på seg vondt i hodet for å få lov til å ta synstest. Det var riktignok bare to i klassen som endte med briller, så de fleste av oss måtte nøye oss med å prøvelåne av dem. Misunnlige var vi i hvertfall :) 

Anonymkode: c4a8d...b2c

Jeg gikk også på barneskolen på 80-tallet, jeg hadde lært meg tallene på synstesten utenat fordi jeg var livredd for briller, hos oss var det sosialt selvmord. Myste til jeg var 15 år, da skaffet jeg meg kontaktlinser.

Anonymkode: e391a...727

Skrevet

Utvalget er større, og mange briller er faktisk ganske pene. Hipstere er jo en art for seg selv. Jeg har selv valgt ut brillene mine, og har fått mange komplimenter om at jeg kler dem 

Skrevet

Altså, at noen blir mobbet for at de har briller, har da ingenting med brillene å gjøre. Hadde det ikke vært brillene, hadde de funnet noe annet... 

Anonymkode: a1e5e...b63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...