Shannana Skrevet 31. oktober 2017 #1 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg har ett dilemma jeg ikke klarer helt se hva som er mest riktig å gjøre så håper på å få noen andres synsvinkler fra folk som ikke aner hvem jeg er eller hvem de jeg skal fortelle om er. Jeg har to goder venner som jeg har kjent nesten like lenge, disse to introduserte jeg til hverandre på en fest og tenkte at de to kunne passe sammen så jeg mikset og trikset litt. De endte opp like hverandre og ble kjærester ganske fort. Denne sommeren giftet de seg og jeg synes de er ett fantastisk par og jeg er så glad i begge to. Så fikk jeg nylig høre at min manlige venn har sendt en del upassende melding til to i samme omgangskrets som oss. Disse to er ikke så nære venninnen min men de har begge tatt kontakt med meg for å vise meg disse meldingene og ville at jeg skulle få vite om det og evntuelt ta det opp med venninnen min. De ønsket ikke gjøre det selv siden de ikke kjenner henne så godt. Så da har jeg fått denne informasjonen, noe jeg overhode ikke ønsket få. Jeg vet det vil knuse henne om hun fikk høre dette fra meg. Jeg har tatt det opp med han og vært ganske så direkte og sint på han. I følge han, elsker han henne overalt og klarte egentlig ikke gi meg en god grunn til hvorfor han sendte disse meldingene, men at han angret veldig. Han er en veldig flørtede person av seg men jeg har ingen aning om det han sa til meg er sant eller kun fordi han ble avslørt. Så mitt dilemma er da: skal jeg si noe til venninnen min om denne informasjonen som er gitt meg, vel viten at hun kommer til å bli knust, eller skal jeg glemme det og stole på at kompisen min fikk seg en oppvekker og ikke gjør det igjen? Hva ville dere ha gjort om dere var i mine sko og er det noen som har erfart noe lignende? Blir glad for alle svar:-)
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 Tror du egentlig på at han aldri vil gjøre det igjen? Regner med det er en grunn for at han går for å være en "flørtete person"? Anonymkode: 3b6d6...136
meeeg9 Skrevet 31. oktober 2017 #3 Skrevet 31. oktober 2017 Du forteller det til venninnen din. Hun får bestemme hva hun velger å gjøre videre. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #4 Skrevet 31. oktober 2017 12 minutter siden, Shannana skrev: Jeg har ett dilemma jeg ikke klarer helt se hva som er mest riktig å gjøre så håper på å få noen andres synsvinkler fra folk som ikke aner hvem jeg er eller hvem de jeg skal fortelle om er. Jeg har to goder venner som jeg har kjent nesten like lenge, disse to introduserte jeg til hverandre på en fest og tenkte at de to kunne passe sammen så jeg mikset og trikset litt. De endte opp like hverandre og ble kjærester ganske fort. Denne sommeren giftet de seg og jeg synes de er ett fantastisk par og jeg er så glad i begge to. Så fikk jeg nylig høre at min manlige venn har sendt en del upassende melding til to i samme omgangskrets som oss. Disse to er ikke så nære venninnen min men de har begge tatt kontakt med meg for å vise meg disse meldingene og ville at jeg skulle få vite om det og evntuelt ta det opp med venninnen min. De ønsket ikke gjøre det selv siden de ikke kjenner henne så godt. Så da har jeg fått denne informasjonen, noe jeg overhode ikke ønsket få. Jeg vet det vil knuse henne om hun fikk høre dette fra meg. Jeg har tatt det opp med han og vært ganske så direkte og sint på han. I følge han, elsker han henne overalt og klarte egentlig ikke gi meg en god grunn til hvorfor han sendte disse meldingene, men at han angret veldig. Han er en veldig flørtede person av seg men jeg har ingen aning om det han sa til meg er sant eller kun fordi han ble avslørt. Så mitt dilemma er da: skal jeg si noe til venninnen min om denne informasjonen som er gitt meg, vel viten at hun kommer til å bli knust, eller skal jeg glemme det og stole på at kompisen min fikk seg en oppvekker og ikke gjør det igjen? Hva ville dere ha gjort om dere var i mine sko og er det noen som har erfart noe lignende? Blir glad for alle svar:-) Slutt å akseptere at andre blander deg inn i saker du ikke takler selv og egentlig ikke har noe med. Anonymkode: b85aa...f09 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #5 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg hadde et noe lignende dilemma en gang, men det var en smule verre. Fikk seksuelle tilnærmelser osv av kjæresten til min daværende bestevenninne. Han var beruset og begynte å klå og sa han hadde lyst på meg, etc. I starten tok jeg det kun opp med han - reagerte selvsagt der og da, ble nokså forbanna. Han tryglet selvsagt umiddelbart om at jeg ikke skulle fortelle venninnen min om hva som hadde skjedd. Dette paret hadde da vært sammen i nærmere fem år, så jeg valgte å sove litt på det, tenke over det noen dager. Jeg skjønner veldig godt at det du nå står oppi er veldig vanskelig. Det verste med saker som dette, tenker jeg, er at man blir dratt inn i noe en egentlig ikke har så mye med, og at det gjerne er mye som står på spill. Plutselig faller et stort ansvar på deg. I ditt tilfelle vil jeg si det ansvaret, og eventuelt konsekvensene og utfallet er så stort at det kan være skadelig for mer enn én part, (ettersom paret er gift, og du er god venn med dem begge) Tror kanskje du heller skal vurdere å eventuelt be kvinnene som ble kontaktet av kompisen din i utgangspunktet om å varsle venninnen din. Selv mistet jeg min gode venninne etter å ha varslet om hennes kjærestes handling overfor meg. Hun valgte å tro han over meg - blendet av kjærlighet - samtidig som jeg tror hun ble svært sjalu, naturlig nok. Det var uansett ufattelig trist. Og jeg tenker at en i så stor grad som mulig burde la være å blande seg inn i slikt, selv om det kanskje kan tære på samvittigheten. Hun får nok greie på det før eller siden, uansett. Som min venninne gjorde -- 3 år etter denne hendelsen igjen. Eller du kan be kvinnene som faktisk ble kontaktet i utgangspunktet om å si fra selv, om de absolutt vil at det skal komme for en dag. Kort oppsummert; jeg råder deg til å holde deg utenfor. Anonymkode: 3b64f...10a 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #6 Skrevet 1. november 2017 Jeg tror jeg hadde gitt ham et ultimatum. Enten forteller du det til henne selv, eller så forteller jeg det. Jeg hadde også satt en tidsfrist. Jeg tenker at det må være bedre for alle parter om hun får høre dette direkte fra ham. Da kan han få forklare hvorfor han har valgt å gjøre som han gjorde, samtidig som hun slipper å lure på om det hun blir fortalt av andre er sant eller ikke. Hvis han ikke fortalte tror jeg likevel jeg hadde valgt å fortelle. Jeg synes ikke det er greit å skulle sitte med slik informasjon. Han har tatt det jeg mener er et uetisk valg når han sendte disse meldingene, og jeg mener at når han har tatt det valget kan han ikke forvente at de som er rundt støtter ham i det. Hvis du velger å holde på hemmeligheten hans så gir du ham på en måte din velsignelse til å oppføre seg som en dust mot henne, samtidig som du også oppfører deg dårlig ovenfor henne. Hvis min kjære hadde gjort noe slikt hadde jeg sett på det som et svik, hvis en v\god venninne hadde vist om det, og ikke sørget for at jeg fikk vite det, hadde jeg sett på det også som et svik. Det hadde vært verre å bli sviktet av to personer enn av en. Anonymkode: 58f8d...2f0
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #7 Skrevet 1. november 2017 Det er kanskje ikke ideelt å skulle si det, men den dagen det kommer ut og din venninne får vite at du visste? Det hadde fått meg til å kutte vennskapet var jeg henne. Ultimatum til han var en god idé. Anonymkode: 0a055...1f5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #8 Skrevet 1. november 2017 Dette er faktisk ikke ditt problem, jeg ville bedt om at de som fortalte det til deg, selv gir beskjed til din venninne. Ganske så dårlig at de i det hele tatt informerte deg om dette, det er jo ikke du som har fått ekle meldinger fra din kamerat. Anonymkode: 9e4b2...914 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #9 Skrevet 1. november 2017 18 hours ago, AnonymBruker said: Slutt å akseptere at andre blander deg inn i saker du ikke takler selv og egentlig ikke har noe med. Anonymkode: b85aa...f09 Denne, "venninnen" din har oppført seg esktremt dårlig! Anonymkode: 42d58...07a 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #10 Skrevet 1. november 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Denne, "venninnen" din har oppført seg esktremt dårlig! Anonymkode: 42d58...07a (e) Anonymkode: 42d58...07a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå