Gå til innhold

Har fått doxylin mot kviser, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter mye med acne og acnearr, og har strevet med dette i 6 år nå. Har prøvd en del reseptfritt som proactiv og basiron. Listen er uendelig lang og er ikke ute etter noe reseptfrie anbefalinger siden jeg har brukt unødvendig mye peng på dette.

Gikk til legen sist uke og fikk Doxylin, antibiotika mot kviser. Har kun hørt om isotretonoin og var egentlig det jeg ville ha, men legen ville jeg skulle prøve dette først i 3 mnd.

noen erfaringer? Og hva er pris på dette? 

Anonymkode: b1be0...0f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en lignende medisin, dvs et annet tertacyclin mot kviser da jeg var 18. Funket bra, men fikk litt diare av det. Prisen for 3 mnd. ligger på ca 550 kr. Isotretionin skrives kun ut av hudlege og man må ofte forsøke antibiotika og differin gel først uansett. Ville hørt på legen. Evt. gå til noen andre for en second opinion :).

Anonymkode: 1b1c3...38b

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sliter mye med acne og acnearr, og har strevet med dette i 6 år nå. Har prøvd en del reseptfritt som proactiv og basiron. Listen er uendelig lang og er ikke ute etter noe reseptfrie anbefalinger siden jeg har brukt unødvendig mye peng på dette.

Gikk til legen sist uke og fikk Doxylin, antibiotika mot kviser. Har kun hørt om isotretonoin og var egentlig det jeg ville ha, men legen ville jeg skulle prøve dette først i 3 mnd.

noen erfaringer? Og hva er pris på dette? 

Anonymkode: b1be0...0f0

Prsien finne du på felleskatalogen.no

Du skal alltid, uansett tilstand, ha det enkleste og billigeste preperatet før det er aktuelt å behandle deg med tunge mediamenter spesialister bare har tillatelse til å vurdere deg i forhold til på grunn av alvorlige bivirkninger. 

Isotretonoin er et legemiddel bare hudleger har lov til å skrive ut. De har dels alvorlige bivirkninger som kan gi deg skader på livstid. Jeg takket derfor nei til det preperatet. 

Når pris er så viktig for deg at du spør om pris på Doxiliner, så bør du og sette deg inn i hva isotretonoin koster deg, for det blir store lapper, i tillegg til at du får bare medisiner for en uke om gangen skal ta graviditetstest ofte m.m. 

Det er en veldig lettvindt løsning å ty til isotretonoin men før du dytter første pillen i deg bør du tenke over og ha satt deg grundig inn i hva dette legemiddelet gjør med hele kroppen din og om risikoen er verdt å ta. Der er flere pasienter som i sin tid saksøkte produsenten på grunn av alvorlige skader etter å bruk av vidunerlegemiddelet mot kviser. 

Jeg er glad for at jeg tok det valget jeg tok, fordi det var ikke kviser jeg hadde men en hudirritasjon med enorme byller grunnet ytre forhold. 

Anonymkode: 7aaf8...49c

Skrevet

Jeg fikk en annen antibiotika kur mot kviser. Hadde 2 runder, fungerte veldig bra når jeg gikk på de, men kvisene kom alltid tilbake noen måneder etter jeg hadde sluttet på de. 

Men veldig mange trenger bare en runde og blir kvitt kvisene for godt :) Lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...