Gå til innhold

Halloween... lar dere barna spise «uinnpakket» godis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså som de har fått hos ukjente?

Anonymkode: 3ced7...f7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke mine gått, men nei, det får de ikke lov til. 

Derfor hadde vi kun innpakket godteri i kurven på trappa også. 

Skrevet

Nei absolutt ikke. Gir kun innpakket godteri selv også. 

Anonymkode: 46d48...916

Skrevet

Hva er forskjellen? Er det farlig? Nå har ikke jeg en som er gammel nok til Halloween da

Anonymkode: 29266...1d9

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen? Er det farlig? Nå har ikke jeg en som er gammel nok til Halloween da

Det er uhygiensk og ekkelt. 

Om tante Olga gir bort uinnpakket så er det ikke sikkert hun skorter på hygiene, men de fire barna som grafset ned i skåla før din unge kom innom. De som nettopp har vært borti spraymaling. De som har med en hund som er utkledd som reinsdyr som de stadig klapper på og slikket fingrene på ungen som roter litt I skåla for å velge en godbit. 

Også psykoene som truer med å putte avførsniddel og styr I godteriet fordi de hater halloween. Tror ikke noen har gjort det, men ma hører fra dem i debatter årlig. 

Anonymkode: bc5f9...2d0

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke at det er så stor forskjell på det som det som ligger i smågodthyllene. Smågodt generelt er jo egentlig veldig uhygienisk. 

Anonymkode: 5f5f6...438

• Liker 15
Skrevet

Ja, det får være måte på hysteri.

Anonymkode: aefbf...f37

• Liker 39
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er uhygiensk og ekkelt. 

Om tante Olga gir bort uinnpakket så er det ikke sikkert hun skorter på hygiene, men de fire barna som grafset ned i skåla før din unge kom innom. De som nettopp har vært borti spraymaling. De som har med en hund som er utkledd som reinsdyr som de stadig klapper på og slikket fingrene på ungen som roter litt I skåla for å velge en godbit. 

Også psykoene som truer med å putte avførsniddel og styr I godteriet fordi de hater halloween. Tror ikke noen har gjort det, men ma hører fra dem i debatter årlig. 

Med innpakket mener dere f.eks smågodt som er pakket i porsjonsposer plast (feks brødposer)?

Anonymkode: cbfe8...f93

Skrevet

Noen bruker jo skjee på å dele ut? Var ute med barna til svigersøster de voksne tok ikke gotteri med henda

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med innpakket mener dere f.eks smågodt som er pakket i porsjonsposer plast (feks brødposer)?

Anonymkode: cbfe8...f93

Nei, ting som twist. 

• Liker 4
Skrevet

Hysteri uten like. Bakterier (de fleste, vanlige bakterier) er IKKE farlig. Er ikke rart folk blir sykere og sykere i denne bakterie-fri verden vi lever i. 

Smågodthyllen er minst like uhygienisk. Gud og en hver mann går å nasker oppi der, både eldre, voksne og barn. 

Anonymkode: 0a6f3...734

• Liker 13
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Så hysteriske noen var her da, regner med at barna deres ikke får smågodt i løs vekt heller da...

Skrevet

Jeg kjøpte inn en haug med innpakkede karameller, så kom det ikke en eneste sjel. Første gang det ikke har kommet noen her.

Anonymkode: c6eff...41b

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså som de har fått hos ukjente?

Anonymkode: 3ced7...f7c

Ja. Og jeg forsyner alle som kommer med skje. Ingen berøring av godteriet etter at det er kjøpt inn.

Hvor mange dør egentlig av kontaminert smågodt i Norge pr år?

Anonymkode: 15947...246

• Liker 6
Skrevet

Synes det er en smule hysterisk.. Greit nok at man ikke skal ta på løsvektgodteri med hendene, men at det skal være fullstendig fabrikat innpakket? Hva om man ønsker å gi popcorn(i egne poser), muffins, frukt? 

Godteri som er er like innpakket som twist er gjerne dyrere også 

Anonymkode: 91eb7...da5

• Liker 6
Skrevet

Barn som vokser opp i dag skal skjermes mot alt, tydeligvis.

Til dere som er så redd for bakterier, er dere egentlig klar over hvor mange flater og ting et barn tar på i løpet av dagen og hvor ofte de er innom munnen sin med disse hendene? 

Frykt for lakserende midler i godteriet er også ekstremt hysterisk.

Anonymkode: aefbf...f37

• Liker 9
Skrevet

Oi oi oi, jeg har gitt noen never marshmallows, med bare hendene i dag!:nigo:Er hverken gammel dame eller spesielt uhygenisk. 

Har Ts glemt hvordan små barn tar for seg? Her har vi besøk av barn fra 3-7år med uvaskede hender, piller buser og spiser gladelig hverandres no stop som et annet barn har:hoho: slikket på. 

Anonymkode: 77a86...62a

• Liker 5
Skrevet

Ikke godt å si hvordan jeg havnet innom denne tråden, men hjelpes så gærne folk har blitt...

• Liker 11
Skrevet

Det er null problem å sprøyte inn lurium i innpakket godteri, om noen først er interessert i noe sånt. Så twistinnpakking kontra løst smågodt spiller ingen rolle i den anledning.

• Liker 4
Skrevet

Men herregud da, er det ikke ganske vanlig at småbarn "smaker" på alt? Klosser og alt hva de har av leker i barnehagen? Og tar på det meste, for så å putte fingrene i munnen? Nei, så farlig kan det umulig være. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...