Gå til innhold

Hadde dere latt 7åringen se Harry Potter filmene?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Overskiften sier seg selv. Spesielt fra film nr 4 og opp. Med en voksen 

Endret av Diana
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg har sett alle på kino og husker flere barn som ble skremt av de siste filmene.

Skrevet

Nei. Kanskje 1 og 2, de er ikke SÅ skumle, selv om sluttene vel inneholder noen litt skumle momenter. 

Anonymkode: faec4...dda

Skrevet

Nei, min  7-åring får ikke lov. Vi har lest noen av bøkene, men måtte stoppe midt i bok fire. Det ble for skummelt, selv om det var en lett sensurert høytlesing. Så å se filmene er uaktuelt her i huset. 

Anonymkode: 1c67d...60c

Skrevet

Jeg så de selv da jeg var 7, riktignok bare de to filmene som hadde kommet ut da, som er de minst skumle. Kan ikke huske at jeg var noe redd de. 

Anonymkode: f462c...0dc

Skrevet

Det er vel en grunn til at de har 11-års grense.

• Liker 3
Skrevet

Nå er min bare seks men tviler på at det blir aktuelt når han er 7. Er nok mer sannsynlig at at han får se den når han er rundt 10. Ikke har han lyst til å se noe skummelt heller.:) 

Skrevet

Nei. 1-3 er helt ok, men ikke videre oppover.. 

Anonymkode: 8a278...345

Skrevet

Du må se an ditt barn, men jeg ville bare latt et så lite barn se de to første filmene.

Skrevet

Nei.

Anonymkode: 9cd79...a69

Skrevet

Ikke fra film 4 og oppover. Det er en grunn til at de har høyere aldersgrense og ikke er dubbet.

Anonymkode: 861f1...ee1

Skrevet

Ikke jeg hell. Men har ei bekjent som lar sin 7 åring se de. Ungen har sett alle filmene, og moren forstår ikke hvorfor det i mine øyene ikke er ok

Skrevet

Disse filmene er satans verk og blasfemi så nei!!!

Anonymkode: 1dd66...120

Skrevet

Syns det er en vurderingssak - min ville ikke fått sett filmene når han var 7 år. Og dette for at jeg vet han ikke ville klart å skille mellom film og realitet, og mest sannsynlig fått mareritt av det.

Skrevet

Min 7-åring har sett film 1, 2 og 3. Nå stiller jeg det som krav at hun må lese bøkene først hvis hun skal se de neste filmene. Bok 1, 2 og 3 har vi hatt som høytlesing.

Anonymkode: 1c4ec...31f

Skrevet

Min 7åring får ikke se filmene.  Han kunne nok fått sett deler av de første filmene, men er mye skummelt der og. 

Anonymkode: 6f5f6...094

Skrevet

Min fikk se film 1 da hun var 7 etter å ha lest boka, film 2 etter å ha lest den boka da hun var 8. Nå har vi begynt på bok 3, og hun er 9, så da blir det film der også etterhvert. Regner med hun er over 11 før hun hun har lest de siste :) 

Har samme prinsipp for Narnia-filmene, Den uendelige historien og noen andre, funker bra!

Anonymkode: d7097...393

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...