Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som ny student føler jeg at jeg ikke helt har inne rutinene helt eller hvordan jeg skal gjøre ting. 

Hvis du sitter en hel dag på lesesalen/biblioteket hva har du med deg da? 

Jeg bor rett ved universitetet og har bare brukt å dra hjem for å lese etter at timene mine er ferdig, men jeg jobber mer effektivt der, så tenker det kan være greit å begynne med det. Problemet er at jeg da ikke lett kan ta en liten pause for å lage en kopp te, lage meg mat, osv. 

Ellers noen tips til hvordan man kan gjøre det litt mer behagelig der? :)

Anonymkode: 2407c...2df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med termos med varmt vann og pulverkaffe (med mindre de har kokende vann tilgjengelig der du studerer). 

Ta med god saker som f.eks. lefser, lag en god sandwich, ta med litt frukt...

Ikke minst, bruk komfortable klær. 

Jeg elsker å lese på skolen da lesesalen er så lys og stor, og jeg holder konsentrasjonen, men av og til så liker jeg å være hjemme som et avbrekk. Så syntes du burde variere for å ikke bli for lei... :)

Skrevet

-Lunsj og middag (men prøv å ikke spise dette i selve lesesalen pga det kan virke forstyrrende), og snacks (dette kan du fint spise) 

-Skjerf som kan brukes som teppe, det blir gjerne litt kjøligere

-Vannflaske og termos til kaffe 

-Bøkene du trenger, pc, lader, skrivesaker, kalkulator, osv 

-Ørepropper dersom du lett blir distrahert 

-Ha på behagelige klær, altså ikke stramme bukser som begynner å stramme når man sitter for lenge eller blir oppblåst 

Anonymkode: 4b1bd...522

Skrevet
15 minutter siden, millennial skrev:

Ta med termos med varmt vann og pulverkaffe (med mindre de har kokende vann tilgjengelig der du studerer). 

Ta med god saker som f.eks. lefser, lag en god sandwich, ta med litt frukt...

Ikke minst, bruk komfortable klær. 

Jeg elsker å lese på skolen da lesesalen er så lys og stor, og jeg holder konsentrasjonen, men av og til så liker jeg å være hjemme som et avbrekk. Så syntes du burde variere for å ikke bli for lei... :)

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-Lunsj og middag (men prøv å ikke spise dette i selve lesesalen pga det kan virke forstyrrende), og snacks (dette kan du fint spise) 

-Skjerf som kan brukes som teppe, det blir gjerne litt kjøligere

-Vannflaske og termos til kaffe 

-Bøkene du trenger, pc, lader, skrivesaker, kalkulator, osv 

-Ørepropper dersom du lett blir distrahert 

-Ha på behagelige klær, altså ikke stramme bukser som begynner å stramme når man sitter for lenge eller blir oppblåst 

Anonymkode: 4b1bd...522

Takk for gode tips! :)

Sitter ikke på stille lesesal, så har ikke noen restriksjoner

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode tips! :)

Sitter ikke på stille lesesal, så har ikke noen restriksjoner

Anbefaler klassisk musikk. Bruker noen spotify lister med gode klassisk musikk som kan brukes til å lese :) 

Vitenskapen har jo bevist at man lærer bedre med slik musikk.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, millennial skrev:

Anbefaler klassisk musikk. Bruker noen spotify lister med gode klassisk musikk som kan brukes til å lese :) 

Vitenskapen har jo bevist at man lærer bedre med slik musikk.

Jeg bruker å høre på det ja, men vanligvis har jeg ikke på musikk så lenge det er litt bråk rundt meg. 

Skrevet

Om du bor rett ved lesesalen, kan du jo også gå hjem når du skal spise, og så gå tilbake til lesesalen etterpå. Da får du både litt mosjon og frisk luft, som hjelper på konsentrasjonen senere på dagen, i tillegg til at du lettere kan lage deg noe sunt og godt. 

Anonymkode: 7050a...38f

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du bor rett ved lesesalen, kan du jo også gå hjem når du skal spise, og så gå tilbake til lesesalen etterpå. Da får du både litt mosjon og frisk luft, som hjelper på konsentrasjonen senere på dagen, i tillegg til at du lettere kan lage deg noe sunt og godt. 

Anonymkode: 7050a...38f

Det er nok ikke aktuelt. Tar fort 20 min fra jeg drar derfra til jeg er klar til å lage til maten, så det tar nok for lang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...