AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #1 Skrevet 31. oktober 2017 Lurer på om det kun er offentlige tannleger som er medlemmer av Norsk Tannlegeforening eller om også private er det? I så fall hvordan finner jeg de ulike tannlegene som er medlemmer der? Inne på sidene til foreningen står det ingenting. Anonymkode: 179f8...fe1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 Det er en fagforening, du vet det? Anonymkode: c531d...afe
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #3 Skrevet 31. oktober 2017 Tannleger med medlemskap i Den Norske Tannlegeforening har oppslag på kontoret om medlemskap, det fremkommer at tannlegens nettsider, timekort og kvittering. Oppslaget på kontoret kan enten være i form av DNT sin prisliste eller annet oppslag. Anonymkode: 088af...855
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #4 Skrevet 31. oktober 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en fagforening, du vet det? Anonymkode: c531d...afe Ja, det vet jeg Anonymkode: 179f8...fe1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #5 Skrevet 31. oktober 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tannleger med medlemskap i Den Norske Tannlegeforening har oppslag på kontoret om medlemskap, det fremkommer at tannlegens nettsider, timekort og kvittering. Oppslaget på kontoret kan enten være i form av DNT sin prisliste eller annet oppslag. Anonymkode: 088af...855 Men er det vanlig at privatpraktiserende tannleger er medlemmer der? Finnes det noe register som man kan sjekke? Anonymkode: 179f8...fe1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #6 Skrevet 31. oktober 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Men er det vanlig at privatpraktiserende tannleger er medlemmer der? Finnes det noe register som man kan sjekke? Anonymkode: 179f8...fe1 Spiller det noen rolle for deg om tannlegen din er med i en fagforening? Det har ingenting med faglig dyktighet å gjøre. Anonymkode: c531d...afe 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #7 Skrevet 31. oktober 2017 For å si det på en annen måte, TS, dette er som å spørre om noen er medlem i LO. Anonymkode: c531d...afe
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #8 Skrevet 31. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spiller det noen rolle for deg om tannlegen din er med i en fagforening? Det har ingenting med faglig dyktighet å gjøre. Anonymkode: c531d...afe Nei, men så spurte jeg ikke om faglig dyktighet heller. Anonymkode: 179f8...fe1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #9 Skrevet 31. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For å si det på en annen måte, TS, dette er som å spørre om noen er medlem i LO. Anonymkode: c531d...afe Det kan du godt si, men ut fra hva jeg leser så ser det ut til at det er kun offentlige tannleger som er medlemmer og svært få private. Anonymkode: 179f8...fe1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #10 Skrevet 31. oktober 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det vanlig at privatpraktiserende tannleger er medlemmer der? Finnes det noe register som man kan sjekke? Anonymkode: 179f8...fe1 ,ed tannleger som med leger så er det vanlig å være medlem i Den Norske Tannlegeforening/Den Norske Legeforening el. Leger har flere foreninger å velge mellom. Skal du ha mer konkret svar må du enten legge ut navnet på tannlegen eller ringe tannlegen å spørre alternativt lete tannlegen opp på nettet. Jeg begriper virkelig ikke at dette skal være så inmariens viktig. Anonymkode: 088af...855
ashera Skrevet 31. oktober 2017 #11 Skrevet 31. oktober 2017 (endret) Det er vanlig, ja. Lege- og tannlegeforeningene er like mye laug som tradisjonelle fagforeninger. De titulerer seg oftest "tannlege MNTF". Ifølge nettsidene til NTF er 92% av tannlegene i Norge medlem. Endret 31. oktober 2017 av ashera
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #12 Skrevet 31. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ,ed tannleger som med leger så er det vanlig å være medlem i Den Norske Tannlegeforening/Den Norske Legeforening el. Leger har flere foreninger å velge mellom. Skal du ha mer konkret svar må du enten legge ut navnet på tannlegen eller ringe tannlegen å spørre alternativt lete tannlegen opp på nettet. Jeg begriper virkelig ikke at dette skal være så inmariens viktig. Anonymkode: 088af...855 Nei, du begriper det nok ikke, men dette er en forsikringssak og da kan jeg ikke gå så mye mer inn på det. Ønsket bare å høre med noen som kanskje har litt peiling på dette med medlemskap og om det er noe sted jeg kan sjekke. Nå skjønner jeg jo raskt at dette ikke lar seg gjøre. Noen ganger så er det jo slik at man ønsker å få svar umiddelbart. Nå er kontoret stengt og jeg får ikke spurt. Nettsiden til tannlegen skriver ingenting om slikt. Anonymkode: 179f8...fe1
ashera Skrevet 31. oktober 2017 #13 Skrevet 31. oktober 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiller det noen rolle for deg om tannlegen din er med i en fagforening? Det har ingenting med faglig dyktighet å gjøre. Anonymkode: c531d...afe Med medlemskapet følger det endel forpliktelser som kommer pasienten til gode, det går bl.a. både på profesjonsetikk, på klagerettigheter og på videre- og etterutdanning. https://www.tannlegeforeningen.no/Vest-Agder/Hvorfor-velge-en-MNTF--tannlege.aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå