AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #1 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg har vært hemmelig forelsket i min kompis i lang tid, nå orker jeg ikke mer. Jeg må ha en avklaring på om han også er interessert. Jeg tror at han er det - hvis ikke hadde jeg nok ikke klart å holde på forelskelsen så lenge. Det er noe med hvordan han ser på meg, lytter til meg og forstår meg - og at vi så godt som alltid møtes i typiske dating-settinger. Hvorfor vil en mann oppføre seg mot en kvinne over lengre tid som om hun var en date (ikke noe fysisk), om han ikke er interessert i 'noe mer'? Det hører til historien at han er fryktelig sjenert. Blir førti til neste år, og mangler forholdserfaring. Jeg derimot har et langt forhold bak meg og ett kort. Hvordan kan jeg signalisere romantisk interesse uten å buse ut? Jeg er mest komfortabel med å gå rundt grøten.. Jeg trenger en avklaring nå fordi jeg er så forelsket. Jeg vil ha han! Og jeg blir så sjalu bare han nevner ting som julebord, lønningspils osv. Fantasien min løper avgårde. Til helga skal vi på konsert sammen. Kan det være rette tidspunktet? Anonymkode: 09f04...487
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 Julebord og lønningspils? Tenker at det er best å ikke la fantasien gå helt over styr. Men skjønner at det kan være vanskelig. Tja lørdager er veldig fine til konsertopplevelser. Om du velger å signalisere romantikk førstkommende heller neste helg så vil det nok være positivt Anonymkode: 8fadf...7ec
Joia Skrevet 31. oktober 2017 #3 Skrevet 31. oktober 2017 Kommer vel ikke unna enn å spørre rett ut hva han føler? 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #4 Skrevet 31. oktober 2017 Fordi man er venner? Hvordan type date ting er det du mener dere gjør? Sitter i boblebad med roseblader sammen bare dere to, sover med hverandre og spooner sammen? For å spise mat, gå på cafe, gå på utstilling, ta en øl osv er jo ting man gjør med venner også, ikke bare en date. Beste måten å finne ut av det på er jo å si det rett ut , men du kan jo prøve å fiske frem noe ved å gå inn på temaet kjærester og spørre han om hvordan type damer han liker og følge opp med "hva med meg da? kunne du blitt sammen med meg? for jeg syns du er kjempe sjarmerende og kunne godt ha datet deg! " Anonymkode: eb935...0f4 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #5 Skrevet 1. november 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi man er venner? Hvordan type date ting er det du mener dere gjør? Sitter i boblebad med roseblader sammen bare dere to, sover med hverandre og spooner sammen? For å spise mat, gå på cafe, gå på utstilling, ta en øl osv er jo ting man gjør med venner også, ikke bare en date. Beste måten å finne ut av det på er jo å si det rett ut , men du kan jo prøve å fiske frem noe ved å gå inn på temaet kjærester og spørre han om hvordan type damer han liker og følge opp med "hva med meg da? kunne du blitt sammen med meg? for jeg syns du er kjempe sjarmerende og kunne godt ha datet deg! " Anonymkode: eb935...0f4 Skjønner hva du mener. Kvinner og menn som finner på ting sammen behøver ikke være noe mer enn bare venner. Men iblant merker man vel at det føles som noe 'mer' fra begges sider? Er du ikke enig? Anonymkode: 09f04...487 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #6 Skrevet 1. november 2017 15 timer siden, Joia skrev: Kommer vel ikke unna enn å spørre rett ut hva han føler? Først må jeg sinhva jeg føler selv. Og det er det jeg ikke vet om jeg tør. Redd for å føle meg dum og stygg etterpå, om han ikke gjengjelder. Anonymkode: 09f04...487
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #7 Skrevet 1. november 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Julebord og lønningspils? Tenker at det er best å ikke la fantasien gå helt over styr. Men skjønner at det kan være vanskelig. Tja lørdager er veldig fine til konsertopplevelser. Om du velger å signalisere romantikk førstkommende heller neste helg så vil det nok være positivt Anonymkode: 8fadf...7ec Takk :-) Anonymkode: 09f04...487
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #8 Skrevet 1. november 2017 Åh håper han liker deg tilbake dette høres romantisk ut! Du må fortelle oss hva som skjer videre Anonymkode: 7c44f...39a 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #9 Skrevet 1. november 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh håper han liker deg tilbake dette høres romantisk ut! Du må fortelle oss hva som skjer videre Anonymkode: 7c44f...39a Takk! Forhåpentlig er dette en romantisk historie... og ikke en tragisk historie om en kvinne som er funnet ikke attraktiv nok av sin beste venn... Anonymkode: 09f04...487
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #10 Skrevet 1. november 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner hva du mener. Kvinner og menn som finner på ting sammen behøver ikke være noe mer enn bare venner. Men iblant merker man vel at det føles som noe 'mer' fra begges sider? Er du ikke enig? Anonymkode: 09f04...487 Nei ikke om man bare har en veldig god tone og hyggelig eller tullete sjargong. Da må det være tydelig romantisk (komplimenter utover at "ja den jakka kledde du!" , intim fysisk kontakt) og seksuell stemning og tone. Anonymkode: eb935...0f4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #11 Skrevet 2. november 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei ikke om man bare har en veldig god tone og hyggelig eller tullete sjargong. Da må det være tydelig romantisk (komplimenter utover at "ja den jakka kledde du!" , intim fysisk kontakt) og seksuell stemning og tone. Anonymkode: eb935...0f4 Hva? Det er jeg helt uenig i. Klart at kjemi og gnister kan handle om noe mer enn seksuell stemning eller samtale. Anonymkode: 09f04...487
Gjest Overrasket Skrevet 2. november 2017 #12 Skrevet 2. november 2017 Jeg lurer på om du må blottlegge deg litt, selv om du sier at det er det du ikke vil. Dersom du bare spør ham uten selv å innrømme noe fra din side, kan han bli litt usikker. Men dersom du gjør det klart at du tar opp temaet fordi du kanskje muligens kan være litt sånn små-interessert selv, så kan det hende at du lykkes bedre med å få ham til å åpne seg opp på en genuin måte.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #13 Skrevet 2. november 2017 2 timer siden, Overrasket skrev: Jeg lurer på om du må blottlegge deg litt, selv om du sier at det er det du ikke vil. Dersom du bare spør ham uten selv å innrømme noe fra din side, kan han bli litt usikker. Men dersom du gjør det klart at du tar opp temaet fordi du kanskje muligens kan være litt sånn små-interessert selv, så kan det hende at du lykkes bedre med å få ham til å åpne seg opp på en genuin måte. Takk for rådet. Det er nok noe slikt jeg må gjøre. Jeg kan i alle fall ikke bare legge alt på ham. Det jeg er redd for er likevel at jeg skal fortelle sånn forsiktig hva jeg føler og så ikke få noen klar tilbakemelding om hva han tenker. Jeg er også redd for at jeg skal bli fullstendig knust om han ikke føler noe. Har fantasert om denne mannen i årevis. Anonymkode: 09f04...487
Duftavsommerregn Skrevet 2. november 2017 #14 Skrevet 2. november 2017 På 1.11.2017 den 13.18, AnonymBruker skrev: Takk! Forhåpentlig er dette en romantisk historie... og ikke en tragisk historie om en kvinne som er funnet ikke attraktiv nok av sin beste venn... Det har da ikke noe med "attraktiv" å gjøre fordi man er gode venner, men ikke ender opp i et forhold. Det er å bedra seg selv å tro det, min kjæreste vil også være min beste venn, men det er jo ikke slik at beste venner nødvendigvis blir min ektefelle. Det er litt mer som må på plass, og i dette tilfellet kan jo det være helt på plass. Da må man bare få avklart det, og da er det bare å spørre helt direkte i en sammenheng som passer. Si hva man føler, og så ta det derfra. Ja det kan være hardt da å bli "avvist" som en partner, men det er da enda verre å gå rundt å gruble på dette for lenge.
Gjest Overrasket Skrevet 2. november 2017 #15 Skrevet 2. november 2017 (endret) 41 minutes ago, AnonymBruker said: Takk for rådet. Det er nok noe slikt jeg må gjøre. Jeg kan i alle fall ikke bare legge alt på ham. Det jeg er redd for er likevel at jeg skal fortelle sånn forsiktig hva jeg føler og så ikke få noen klar tilbakemelding om hva han tenker. Jeg er også redd for at jeg skal bli fullstendig knust om han ikke føler noe. Har fantasert om denne mannen i årevis. Anonymkode: 09f04...487 Jeg forstår det, det er klart det er skremmende. Men jeg tror det er viktig å spørre på en slik måte at han skjønner at du ikke mistror ham, har mistanker mot ham eller generelt spør på et skeptisk grunnlag. Hvis du pakker det inn for mye kan han lure på hva hensiktene dine er, og tenk om han har følelser, men at han tviler så mye på hvor du vil at han unngår å fortelle det? Endret 2. november 2017 av Overrasket
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #16 Skrevet 2. november 2017 1 time siden, Duftavsommerregn skrev: Det har da ikke noe med "attraktiv" å gjøre fordi man er gode venner, men ikke ender opp i et forhold. Det er å bedra seg selv å tro det, min kjæreste vil også være min beste venn, men det er jo ikke slik at beste venner nødvendigvis blir min ektefelle. Det er litt mer som må på plass, og i dette tilfellet kan jo det være helt på plass. Da må man bare få avklart det, og da er det bare å spørre helt direkte i en sammenheng som passer. Si hva man føler, og så ta det derfra. Ja det kan være hardt da å bli "avvist" som en partner, men det er da enda verre å gå rundt å gruble på dette for lenge. Vi klaffer så godt personlighetsmessig. Så hvis han ikke liker meg, så må det jo handle om utseende, frykter jeg. Da blir det isåfall veldig ubehagelig for meg å være venner videre. Anonymkode: 09f04...487
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #17 Skrevet 2. november 2017 1 time siden, Overrasket skrev: Jeg forstår det, det er klart det er skremmende. Men jeg tror det er viktig å spørre på en slik måte at han skjønner at du ikke mistror ham, har mistanker mot ham eller generelt spør på et skeptisk grunnlag. Hvis du pakker det inn for mye kan han lure på hva hensiktene dine er, og tenk om han har følelser, men at han tviler så mye på hvor du vil at han unngår å fortelle det? Ja, det er en viss fare for at han lurer veldig på hva jeg vil allerede. På mange måter oppfører jeg meg som jeg er interessert, jeg har bare ikke sagt det til ham. Takk for ditt råd. Han er konkav det slaget som trenger å høre om min interesse først. Han tør nok ikke ta første steg, selv om han skulle hatt lyst. Anonymkode: 09f04...487
Duftavsommerregn Skrevet 2. november 2017 #18 Skrevet 2. november 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi klaffer så godt personlighetsmessig. Så hvis han ikke liker meg, så må det jo handle om utseende, frykter jeg. Da blir det isåfall veldig ubehagelig for meg å være venner videre. Du føler det slik, det er ikke sikkert vedkommende føler det slik i hele spekteret som skal til for at man blir et par. Det trenger jo ikke være slik, det finner du bare ut ved å ta det direkte opp med vedkommende, gå å fundere på dette over tid er jo ikke noe løsning for deg virker det som. Hva om han mener at du ikke er attraktiv nok? Det betyr jo ikke at du ikke er det, du kan være aldri så vakker for en person, men noe helt annet for en annen. Finn det ut !
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #19 Skrevet 2. november 2017 2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Du føler det slik, det er ikke sikkert vedkommende føler det slik i hele spekteret som skal til for at man blir et par. Det trenger jo ikke være slik, det finner du bare ut ved å ta det direkte opp med vedkommende, gå å fundere på dette over tid er jo ikke noe løsning for deg virker det som. Hva om han mener at du ikke er attraktiv nok? Det betyr jo ikke at du ikke er det, du kan være aldri så vakker for en person, men noe helt annet for en annen. Finn det ut ! Jeg har latt dette gå veldig langt. Jeg har vært forelsket i flere år. Hvis jeg tar det opp med han, og det ikke er gjensidig, så føler jeg at jeg har kastet bort flere år med forelskelse. Jeg er redd det skal åpnes et tomrom i meg. Jeg aner ikke hva som vil skje med meg eller hvordan jeg vil reagere dersom fantasiene mine de siste årene ikke i det hele tatt har hatt rot i virkeligheten. Anonymkode: 09f04...487
Duftavsommerregn Skrevet 2. november 2017 #20 Skrevet 2. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har latt dette gå veldig langt. Jeg har vært forelsket i flere år. Hvis jeg tar det opp med han, og det ikke er gjensidig, så føler jeg at jeg har kastet bort flere år med forelskelse. Jeg er redd det skal åpnes et tomrom i meg. Jeg aner ikke hva som vil skje med meg eller hvordan jeg vil reagere dersom fantasiene mine de siste årene ikke i det hele tatt har hatt rot i virkeligheten. Den avgjørelsen er det bare du som kan ta, kan du leve med å bare la det fortsette da som et "selvbedrag" og så bare leve på en illusjon og gruble videre ? Vedkommende blir ikke noe mer din kjæreste av den grunn. Om det stemmer så har du fått det bekreftet, om ikke går du videre og finner en annen du garantert blir glad i, og han blir glad i deg. Det er aldri bare et alternativ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå