AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #1 Del Skrevet 31. oktober 2017 Jeg har laget for ca 1 og 1/2 mnd siden ca 2 liter hjemmelaget blåbærsaft, enkel oppskrift der jeg kokte sammen bær, sukker, vaniljesukker og sitronsaft. Jeg helte de deretter over i steriliserte glassflasker, avkjølte og satt de i kjøleskap. Noen som vet ca hvor lenge de holder seg? Anonymkode: ec88b...80d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #2 Del Skrevet 31. oktober 2017 Er flaskene lukket lufttett? I så fall holder de lenge, de kan faktisk holde et år uten kjøleskap. Hvis du har plass i kjøleskapet er det likevel tryggest. Drikk den opp før neste blåbærsesong. Du merker om de ikke holder seg. Hvis det kommer mugg på saften er hele flasken dårlig. Hvis saften lukter gjæret har du blåbærvin av ukjent kvalitet, og den bør ikke serveres til barn, gravide, alvorlig syke, tørrlagte alkoholikere eller andre som skal holde seg unna alkohol. Hvis saften lukter eller smaker vondt skal den ikke drikkes. Hvis du er i tvil, konsulter instinktene dine, dette er faktisk jobben deres. Anonymkode: 38ee0...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #3 Del Skrevet 31. oktober 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er flaskene lukket lufttett? I så fall holder de lenge, de kan faktisk holde et år uten kjøleskap. Hvis du har plass i kjøleskapet er det likevel tryggest. Drikk den opp før neste blåbærsesong. Du merker om de ikke holder seg. Hvis det kommer mugg på saften er hele flasken dårlig. Hvis saften lukter gjæret har du blåbærvin av ukjent kvalitet, og den bør ikke serveres til barn, gravide, alvorlig syke, tørrlagte alkoholikere eller andre som skal holde seg unna alkohol. Hvis saften lukter eller smaker vondt skal den ikke drikkes. Hvis du er i tvil, konsulter instinktene dine, dette er faktisk jobben deres. Anonymkode: 38ee0...dbc Lukket luftett? Som i at flaskene er luftette? Isåfall, ja. Har ikke åpnet dem, og jeg ser ikke noe mugg på dem. Planen var kanskje å gi dem i gave til jul, så håper de i hvert fall vil stå seg til over nyttår Anonymkode: ec88b...80d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå