Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må politijurister ha fullstendig prikkfritt rulleblad? 

Anonymkode: c3628...b08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 0172e...45d

Skrevet

Fint hvis du kan utdype litt. Spør de etter uttømmende attest i så tilfelle? Gjelder det samme i vaktselskaper? Hvis du er blitt tatt for fyllekjøring for mer enn 10 år siden som et eksempel , vil det fortsatt ikke være mulig å få jobb i slike yrker som politijurist, fengselsbetjent eller vaktselskap i dag?

Skrevet

Ja nå trenger jeg et svar

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja nå trenger jeg et svar

Jøss, svært så hyggelig du var da, TS :alice:

Anonymkode: 9464f...b1f

• Liker 1
Skrevet

Ja, du må levere uttømmende politiattest. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint hvis du kan utdype litt. Spør de etter uttømmende attest i så tilfelle? Gjelder det samme i vaktselskaper? Hvis du er blitt tatt for fyllekjøring for mer enn 10 år siden som et eksempel , vil det fortsatt ikke være mulig å få jobb i slike yrker som politijurist, fengselsbetjent eller vaktselskap i dag?

Hvis du er dømt for fyllekjøring blir politijurist nei. 

Fengselsbetjent vet jeg ikke, men vaktselskap som vekter har ikke krav til uttømmende politiattest. 

Anonymkode: 1d11c...a8e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, svært så hyggelig du var da, TS :alice:

Anonymkode: 9464f...b1f

Trengte du en liten smiley kanskje ;)

Skrevet

Ble du uheldigvis sinna og truet en fyr og er nå anmeldt *hence andre tråden din*...............

Anonymkode: acfd4...e27

Skrevet

Ja, du må levere uttømmende politiattest. 

Hvis du er dømt for fyllekjøring blir politijurist nei. 

Fengselsbetjent vet jeg ikke, men vaktselskap som vekter har ikke krav til uttømmende politiattest. 

Jeg tenker på en betinget dom og betinget fengsel under 6 mnd. Står at det fjernes etter 2 år. Hvordan fungerer dette i forhold til en jobb i rettsvesenet?

Skrevet

Ble du uheldigvis sinna og truet en fyr og er nå anmeldt *hence andre tråden din*...............

Nei, h*n spør om fyllekjøring. Ref denne tråden. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke laget flere tråder. Kjeder du deg?

Skrevet

Jeg tenker på en betinget dom og betinget fengsel under 6 mnd. Står at det fjernes etter 2 år. Hvordan fungerer dette i forhold til en jobb i rettsvesenet?

Det fjernes vel ikke fra en uttømmende politiattest. Du kan ikke bli advokat eller politijurist. Andre deler av rettsvesenet har jeg ikke kunnskap til, men vedder på at et aldri så lite google-søk kan gi deg et svar på det hvis du ikke får noe her. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det fjernes vel ikke fra en uttømmende politiattest. Du kan ikke bli advokat eller politijurist. Andre deler av rettsvesenet har jeg ikke kunnskap til, men vedder på at et aldri så lite google-søk kan gi deg et svar på det hvis du ikke får noe her. 

Ok, hvordan er det hvis en flytter til et annet land? Blir rullebladet oversendt dit?

Skrevet

En betinget dom fjernes ikke etter 2 år, men man får ofte 2 års prøvetid. Selve dommen vil alltid stå på en politiattest. 

Anonymkode: 5cae4...f7e

Skrevet

En betinget dom fjernes ikke etter 2 år, men man får ofte 2 års prøvetid. Selve dommen vil alltid stå på en politiattest. 

Anonymkode: 5cae4...f7e

Ja den uttømmende. Men det er ikke så mange som kan kreve det.

Skrevet

Du får heller ikke jobbet i fengsel nei.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, hvordan er det hvis en flytter til et annet land? Blir rullebladet oversendt dit?

For å bli politijurist i et annet land må man jo ha juridisk utdanning fra det landet.

Det er ingen automatikk i at rullebladet blir sendt over nei, men Norge har vel et slags samarbeid med flere land, så hvis det skulle være behov for det kan de andre landet be om det. Feks ved innreise til USA. 

Skrevet

Hva annet er det man ikke får gjort?

Skrevet

For å bli politijurist i et annet land må man jo ha juridisk utdanning fra det landet.

Det er ingen automatikk i at rullebladet blir sendt over nei, men Norge har vel et slags samarbeid med flere land, så hvis det skulle være behov for det kan de andre landet be om det. Feks ved innreise til USA. 

Ja det har ikke noe å si ved innreise til USA slik jeg har forstått. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva annet er det man ikke får gjort?

Av yrker eller sånn generelt? 

Det er feks ikke sikkert du kan ta utdanning eller jobbe i Forsvaret. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...