Gå til innhold

Ekstrastipend - noen som nylig har fått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk du stipendet? Når ble søknaden deres mottatt av Lånekassen? (står i Postkassen på lanekassen.no) 

Anonymkode: a974f...702

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Datteren min fikk for halvannen uke siden. Sendt i midten av juli. Så vidt jeg har registrert er lånekassen tre til fire uker bak normal saksbehandlingstid på ekstrastipend nå.

Endret av Ulven
Skrevet

Hva er et ekstrastipend?

Anonymkode: fbd0d...8c6

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er et ekstrastipend?

Stipend for de som ikke kan jobbe ved siden av studiene grunnet funksjonsnedsettelse/funksjonshemming. 

Anonymkode: 51b9e...763

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stipend for de som ikke kan jobbe ved siden av studiene grunnet funksjonsnedsettelse/funksjonshemming. 

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg søkte i august i år, men har ikke fått svar enda.... Går på universitet nå. I fjor da jeg gikk på folkehøyskole søkte jeg i juli når jeg fikk svar på skoleplass på fhs, og det tok 3 månender ca før jeg fikk stipendet...

Anonymkode: a24ce...c4d

Skrevet
21 timer siden, Ulven skrev:

Datteren min fikk for halvannen uke siden. Sendt i midten av juli. Så vidt jeg har registrert er lånekassen tre til fire uker bak normal saksbehandlingstid på ekstrastipend nå.

Takk for svar! Jeg sendte inn 3. august, så da må det jo bety at det ikke er så lenge til jeg får svar. Håper jeg ikke må vente til desember da. Tror det var sånn i fjor at ekstrastipendet ble utbetalt til førstkommende ordinære utbetaling, altså hvis søknaden ble behandlet f.eks den 20. i måneden så måtte man vente til neste måned osv. Jeg trenger stipendet nå i november!!

Synes forøvrig det er helt horribelt at det skal ta så lang tid, det går jo ut over det faglige når man ikke får råd til å kjøpe pensumbøker som man får vite sent i semesteret at man trenger osv. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg sendte inn 3. august, så da må det jo bety at det ikke er så lenge til jeg får svar. Håper jeg ikke må vente til desember da. Tror det var sånn i fjor at ekstrastipendet ble utbetalt til førstkommende ordinære utbetaling, altså hvis søknaden ble behandlet f.eks den 20. i måneden så måtte man vente til neste måned osv. Jeg trenger stipendet nå i november!!

Synes forøvrig det er helt horribelt at det skal ta så lang tid, det går jo ut over det faglige når man ikke får råd til å kjøpe pensumbøker som man får vite sent i semesteret at man trenger osv. 

Enig. Hvis man har mulighet anbefaler jeg å søke så tidlig som mulig (mai). Jeg søkte i starten av juni og fikk innvilget rundt skolestart. Jeg kommer i alle fall til å søke i mai neste gang. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Hvis man har mulighet anbefaler jeg å søke så tidlig som mulig (mai). Jeg søkte i starten av juni og fikk innvilget rundt skolestart. Jeg kommer i alle fall til å søke i mai neste gang. 

Ja, slik har jeg også skjønt det! Kommer til å sitte klar med søknad og sende inn denne så snart jeg har fått søkt om ordinært lån og stipend. 

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når fikk du stipendet? Når ble søknaden deres mottatt av Lånekassen? (står i Postkassen på lanekassen.no) 

Det er ofte langt mer innbringende å søke på legater enn stipender hos Lånekassen. 

Anonymkode: 4f212...199

Skrevet

Ekstrastipendet etterbetales med en gang søknaden er behandlet. Søknaden min ble registrert 13.juli, behandlet 17.oktober og utbetalt 18.oktober (sånn ca). Da fikk jeg altså etterbetalt ekstrastipend for august, september og oktober. Så du må ikke vente til neste ordinære utbetaling, det kommer når det er klart :)

Anonymkode: 7a4fc...32f

• Liker 1
Skrevet

Jeg sendte søknad som ble mottatt 11,oktober, og da jeg ringte og spurte om det fikk jeg høre at forventet behandlingstid er 10-12 uker. Det betyr at jeg kan forvente svar rundt nyttår :(

Anonymkode: 07afd...35c

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekstrastipendet etterbetales med en gang søknaden er behandlet. Søknaden min ble registrert 13.juli, behandlet 17.oktober og utbetalt 18.oktober (sånn ca). Da fikk jeg altså etterbetalt ekstrastipend for august, september og oktober. Så du må ikke vente til neste ordinære utbetaling, det kommer når det er klart :)

Anonymkode: 7a4fc...32f

Yay!!! Tusen takk for opplysningen! :mynona:

Skrevet

mine papirer var sendt inn og mottatt av lånekassen 2 juni. tok 13 uker og 6 dager før søknadden min ble godkjent 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sendte søknad som ble mottatt 11,oktober, og da jeg ringte og spurte om det fikk jeg høre at forventet behandlingstid er 10-12 uker. Det betyr at jeg kan forvente svar rundt nyttår :(

Du har min medfølelse! Håper du klarer deg til den tid. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håper det går bra for deg innen den tid! :hug:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...