Gå til innhold

Trene 1gang uka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkt og begynne og trene . Men  praktisk  ikke mer en gang uken 

Vil det ha treningseffekt?. Jeg ønsker og komme i bedre form få av del kilo

.

Anonymkode: 62d8a...9c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror man må opp i 3-4 ganger i uka for å merke effekt? Uansett, om du vil gå ned i vekt er kostholdet det viktigste.

Anonymkode: e7d94...eae

Skrevet

Kosthold viktigere enn trening. Du vil ikke komme i form av 1 trening i uken men du vil garantert gå ned i vekt av å fokusere på hva og hvor mye du spiser :) 

Bare å legge seg i minus av kalorier hver dag, bruk en bmr kalkulator for å regne på hvor mye ca du trenger hver dag

Anonymkode: d3dc8...6df

Skrevet

Hvor lang tid har du den ene gangen i uka da?

Du bør i alle fall kjøre et fullkroppsprogram og maks intensitet, forutsatt at du har mulighet til å hente deg inn igjen dagene etterpå. Kjør både styrke og intervalltrening om du får tid. Supersetting kan spare tid.

Skrevet

Skal du ned i vekt vil ikke trening en gang i uka gi noe effekt. Kostholdsendring vil gi utslag. 
Men du bør trene ofte, om du ikke har tid til å gå på treningssenter er det ingenting som står i veien for at du kan trene 20 minutter hjemme annenhver dag . Det kan du gjøre mens du ser på favoritt serien din, eller mens du venter på at potetene er ferdig kokte. 

Anonymkode: 32ee4...e2d

Skrevet

Bedre med 1 gang i uka enn aldri, men kroppen trenger mer fysisk aktivitet. 

Anonymkode: eabf4...d0f

• Liker 3
Skrevet

Det kommer an på. Hvis du trener 1 gang i uka typ styrketrening på treningssenter, men ellers legger inn hverdagsmosjon som å gå til jobb hver dag og spise sunt, så kan du gå ned i vekt. Å trene 1 gang i uka og aldri være i fysisk aktivitet ellers vil ikke ha noen effekt. 

Anonymkode: 3c651...b51

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

.

Alt er bedre enn ingenting. 

Uansett hva du gjør, knuser du de som sitter i sofaen. 

Anonymkode: 842a6...28f

• Liker 4
Skrevet

En eller annen helseeffekt vil det nok ha, uansett. Som sagt over, alt er bedre enn ingen ting. Om du skal fokusere på en økt i uken, gjerne kjør styrke og/eller intervalltrening. Intervalltrening (høyintensitet) er vist å ha veldig gode helseeffekter, selv på den korte tiden.

• Liker 4
Skrevet (endret)
På 31.10.2017 den 17.56, AnonymBruker skrev:

.

For å gå ned i vekt er kondisjonstrening perfekt. Da er det først og fremst kondisjonen du må jobbe med. 

For å gå ned i vekt, er kosthold det som i størst grad avgjør om du går ned mye eller lite i vekt. Men trening er såklart også viktig for helsa.

De sier at man minst skal trene 2 ganger i uken for at det skal gi noe effekt (nå snakker jeg om løping/jogging) Om du vil få bedre kondisjon anbefales det å ha mindre økter i uken , og å heller trene lange økter med et moderat tempo.

Start opp med 15-20 minutter, og ta det veldig rolig. Når du er bedre trent kan du jogge rolig i 30 - 40 minutter og dette vil gi en god effekt. Det har hjulpet meg. 

Endret av sofelus
Skrivefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...