AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #1 Skrevet 31. oktober 2017 Dette er første året gutten min har brydd seg om halloween. Han går i 2. Klasse. Han har avtalt å gå halloween med to klassekamerater i kveld. Jeg har egentlig lyst å følge de, men dette vil han absolutt ikke. Vi bor i et nabolag med eneboliger, kjenner ikke så mange av naboene. De er snille og greie gutter som går til og fra skolen alene uten problemer, men jeg blir litt usikker her? Hva mener dere er akseptabel alder for når de kan gå alene? Anonymkode: fa547...900
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 Hold deg i nærheten, men la dem greie selv? Det kan være greit å være i nærheten, i tilfelle de opplever noe ubehagelig/voksne som blir sure for at de ringer på/andre ting. Og se at de klarer å oppføre seg ordentlig, følge reglene, går trygt etc. Så kan du vurdere til neste år om han kan gå helt uten følge. Anonymkode: 48f28...efc 1
Sphynx Skrevet 31. oktober 2017 #3 Skrevet 31. oktober 2017 Snakk med foreldrene til de andre barna å hør hva de skal
Mnjah Skrevet 31. oktober 2017 #4 Skrevet 31. oktober 2017 Hvis du som forelder mener at de skal følges, så skal de da følges? 1
Zinatara Skrevet 31. oktober 2017 #5 Skrevet 31. oktober 2017 Vi har pleid å gå sammen med dem i den alderen. Men vi har stått ved veien og så får de gå og ringe på selv. Veldig greit når de blir veldig oppgira og gjerne ikke ser etter om utelyset er på eller ikke, så kan vi passe litt på. Jeg syns det er for mørkt på slike oktoberkvelder til at jeg lar 7 åringer gå alene. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #6 Skrevet 31. oktober 2017 Fulgte de jeg. Stod litt i bakgrunnen, så de merket knapt nok at jeg var der. Får heller se til neste år om de kan gå alene. Anonymkode: fa547...900 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå