AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #1 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg har to forskjellige jobber innenfor helsesektoren i kommunen jeg bor i. Jeg jobbet dagvakt (08-15:30) på den ene jobben på søndag. Like etter at jeg hadde kommet hjem fra jobb fikk jeg telefon av den andre jobben. De lurte på om jeg kunne gå nattevakt den natten (21:45-07:45). Jeg sa ja, og jobbet dermed 17,5 timer det døgnet. Får jeg overtidsbetaling for noen av timene? evt hvor mye? På timelista mi, under nattevakten, står det: ´´Overtid i etterkant av vakt. Kontering: overtid 100%´´ Noen som vet hva dette betyr? Takker for svar Anonymkode: 7e4a0...54b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 Lurer på det samme! Jobbet først aften, dag også natt, altså annenhvert skift og har ikke aning på evt om og hvor mye overtid jeg får Anonymkode: 5c364...ca6
strawberry Skrevet 31. oktober 2017 #3 Skrevet 31. oktober 2017 Du som arbeidsgiver skal da si ifra før du tar imot vakt nr. 2, at det blir overtid. Når det står overtid 100% i timelista så er vel alt riktig? Da står det isåfall om det er for alle timene eller bare noen av de, men mener du har rett på overtid alle timene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå