Gå til innhold

Hvorfor er noen ute etter å ta andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres erfaringer der?

Min erfaring er at dette er ukjente krefter som skjer når du minst venter det.

Jeg liker ikke konflikter, og gjør hva jeg kan for å holde min sti ren. Er opptatt med mine ting i hverdagen, og kjeder meg aldri. Har mann, barn, dyr og hus,- så er nok å holde på med. Kunne aldri falt meg inn å blande meg borti andre sitt liv og gjøren, økonomi Gud og enhver. 

Likevel opplever jeg stor innblanding på mitt liv. Folk er veldig opptatt av hva som skjer, og dømmer hardt. De lager problemer som ikke eksisterer i  mitt og min families liv. Noen skal ha det til at jeg har blitt "brent", har "skilte foreldre" "død far" osv. Og andre tror igjen at forholdet til meg og mannen er dårlig:fnise:

Ikke mange gidder å snakke ordentlig til meg, uten å servere meg stikk og hersketeknikker. Så per dags dato forholder jeg meg til vanlig "hei, hade" høflighet. Fordi jeg ikke kommer noen vei med enkelte.. Jeg får ikke sjansen til å si meningen min, for det jeg sier har jo så lite verdi..

Er veldig vant med å bli utsatt for små "angrep" på facebook, hvor gitte personer alltid må kommentere på det jeg legger ut (Jeg er kjent med sundt nettvett, og legger bare ut nøytrale ting ,hobby og bilder av morsomme hendelser). Jeg har fått høre den, om at jeg "gjør vel dette for å få opp min lave selvtillit?" :klo:

Noen greier visst aldri å holde fred til tross, og må gjøre noe negativt ut av andre sine liv.

Til opplysning trives jeg veldig godt med meg selv og det livet jeg har. Er en positiv og humørfylt person, så kan vel tenkes at jeg blir sett på som dum eller noe:)

Vi bor på mannens hjemsted, så jeg er vel en innflytter å regne da, skjønner jeg.

Anonymkode: 0476d...435

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke konflikter, og gjør hva jeg kan for å holde min sti ren. Er opptatt med mine ting i hverdagen, og kjeder meg aldri. Har mann, barn, dyr og hus,- så er nok å holde på med. Kunne aldri falt meg inn å blande meg borti andre sitt liv og gjøren, økonomi Gud og enhver. 

Likevel opplever jeg stor innblanding på mitt liv. Folk er veldig opptatt av hva som skjer, og dømmer hardt. De lager problemer som ikke eksisterer i  mitt og min families liv. Noen skal ha det til at jeg har blitt "brent", har "skilte foreldre" "død far" osv. Og andre tror igjen at forholdet til meg og mannen er dårlig:fnise:

Ikke mange gidder å snakke ordentlig til meg, uten å servere meg stikk og hersketeknikker. Så per dags dato forholder jeg meg til vanlig "hei, hade" høflighet. Fordi jeg ikke kommer noen vei med enkelte.. Jeg får ikke sjansen til å si meningen min, for det jeg sier har jo så lite verdi..

Er veldig vant med å bli utsatt for små "angrep" på facebook, hvor gitte personer alltid må kommentere på det jeg legger ut (Jeg er kjent med sundt nettvett, og legger bare ut nøytrale ting ,hobby og bilder av morsomme hendelser). Jeg har fått høre den, om at jeg "gjør vel dette for å få opp min lave selvtillit?" :klo:

Noen greier visst aldri å holde fred til tross, og må gjøre noe negativt ut av andre sine liv.

Til opplysning trives jeg veldig godt med meg selv og det livet jeg har. Er en positiv og humørfylt person, så kan vel tenkes at jeg blir sett på som dum eller noe:)

Vi bor på mannens hjemsted, så jeg er vel en innflytter å regne da, skjønner jeg.

Hva slags sted er du i fra? Det sier jo ganske mye om de som må legge igjen små stikk om alt til deg hele tiden. Det høres helt grusomt ut at de plager deg så mye i mens du bare når inn med ordet hadet eller hei? Er de litt dumme eller?

Anonymkode: 072b7...b82

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg liker ikke konflikter, og gjør hva jeg kan for å holde min sti ren.

*snipp*

Som noen som dessverre er hjelpeløst vite til en konflikt for tiden; her er det også noen som misliker konflikter, og som går ut av sin vei for å unngå dem. Det som skjer, muligens ubevisst, er at personen skaper mer konflikt ved å prøve å alltid unngå dem. Hadde ikke personen her i mitt liv vært så unngående til å begynne med hadde det ikke blitt slik det nå har blitt. Brenner det så må man slukke det, ikke vende det ryggen og late som det ikke fins slik at det vokser helt ut av kontroll. 

Jeg sier ikke dette er tilfellet hos deg TS, men tenk deg godt om.

Anonymkode: 25d05...dfc

• Liker 1
Skrevet

Dette er nok en oppførsel som viser folk sin sjalusi. Noen kan ikke glede seg over andre og irriterer seg heller over at "de prøver å skryte for å føle seg bedre" Om noen mener at din oppførsel på fb kommer av dårligselvtillit, så viser det bare hvordan de selv er. De tenker sånn og så tror de alle andre gjør det.

Anonymkode: 534b1...d13

Skrevet
På 31. oktober 2017 den 22.38, AnonymBruker skrev:

Som noen som dessverre er hjelpeløst vite til en konflikt for tiden; her er det også noen som misliker konflikter, og som går ut av sin vei for å unngå dem. Det som skjer, muligens ubevisst, er at personen skaper mer konflikt ved å prøve å alltid unngå dem. Hadde ikke personen her i mitt liv vært så unngående til å begynne med hadde det ikke blitt slik det nå har blitt. Brenner det så må man slukke det, ikke vende det ryggen og late som det ikke fins slik at det vokser helt ut av kontroll. 

Jeg sier ikke dette er tilfellet hos deg TS, men tenk deg godt om.

Anonymkode: 25d05...dfc

Jeg har også opplevd at å prøve å snakke, bare gjorde det hele enda verre. Det ble som å helle bensin på bålet:/

Hadde ei venninne som mislikte meg sterkt, samtidig som at hun klamret seg fast til meg. Fant raskt ut at hun hadde psykopatiske trekk og null samvittighet. Derfor valgte jeg å fase henne gradvis ut, uten et ord til forklaring. Hun er jo tross alt en slik person som ikke tar til seg kritikk, og ikke ser sine egne feil.. Fra tidligere av i vennskapet fortalte hun at de gamle vennene hennes bare "stakk", også uten ord.. Men jeg forstår dem godt nå. 

Skrevet

De er vel uenige da? :forvirret: 

Skrevet
På 31.10.2017 den 14.25, AnonymBruker skrev:

Ikke mange gidder å snakke ordentlig til meg, uten å servere meg stikk og hersketeknikker.Jeg har fått høre den, om at jeg "gjør vel dette for å få opp min lave selvtillit?" :klo:

Da svarer du tilbake med samme mynt,slik : Nei,men kansje du skriver det,fordi DU HAR LAV SELVTILLIT(for sånne personer HAR som regel det)

Og kos deg videre med familien din :hjerte:

Skrevet
På 31.10.2017 den 14.25, AnonymBruker skrev:

Opplever på små tettsteder at mange har mye rart å si om alle andre.

Var ei som sa til meg om en tredje person at "nei hun slo seg ikke ordentlig til ro før hun hadde 3 barn." Har lenge tenkt på hvordan i all verden kan alle andre vite så mye om det liksom.

Og om ei som flytta fra byen så "nei man kan jo lure på hvem som er far til eldste der pga ditt og datt." Altså hva tror de at de vet da..?

Mange som tror og mener vanvittig mye om meg og, gjør bare at jeg blir mer opptatt av meg og mitt. Holder meg unna de folka som deler mest dritt. Da vet man at man selv blir prata om så fort de er med noen andre.

Anonymkode: a2c6d...a75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...