Gå til innhold

Hvor mange kcal trenger jeg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

jeg vet at min BMR er 1620, jeg går alltid 10km hver dag. Det er en balnding av vanlig gange og fort gange. 
Hvor mange kcal forbrenner jeg per dag ca da?

circa circa circa

Takk!

Anonymkode: 5d2ab...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

en god tilnerming er ca din egen vekt i kilo pr kilometer du har gått. Veier du 60kg vil du brenne ca 600kcal etter å ha gått 10km. Bare å legge til dette på toppen av BMR så har du et veldig ca mål av ditt daglige behov.

Anonymkode: 80b20...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da jeg veier 73 kg, vil det si at jeg forbrenner ca. 730 kcal av å gå 10 km per dag? Så jeg prøver å ligge i kaloriunderskudd, så jeg kan spise 1800 kcal per dag (når jeg går 1 mil eller mer) og gå ned i vekt. Har gått ned i vekt en stund, men begynner å bli vanskeligere så tror jeg må bli litt mer nøyaktig her. :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Så da jeg veier 73 kg, vil det si at jeg forbrenner ca. 730 kcal av å gå 10 km per dag? Så jeg prøver å ligge i kaloriunderskudd, så jeg kan spise 1800 kcal per dag (når jeg går 1 mil eller mer) og gå ned i vekt. Har gått ned i vekt en stund, men begynner å bli vanskeligere så tror jeg må bli litt mer nøyaktig her. :)))

Hvis du trenger noe mer nøyaktig må du måle mer nøyaktig. Det trenger ikke være vanskeligere enn å bruke gratisappen Endomondo når  du er ute og går.

Anonymkode: 05dfb...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lese om det på BMI kalkulatorer. Jeg prøver å gå ned i vekt og prøver å basere meg på hvor mange kalorier en vanlig mann trenger om han er sengeliggende. Så prøver jeg å spise det og ikke mer. Slik at jeg går ned i vekt.

Anonymkode: 6ea6d...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil jo ikke fungere når jeg noen dager går 10km og andre kanskje 20km... Det må jo lede til en forskjell i hvor mye jeg spiser. Ellers vil jo underskuddet være for stort. 对不对

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...