AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #1 Skrevet 31. oktober 2017 hei, studert i utlandet og har jobbet i ett år. jeg glemte å sende inn skjema for bestått utdanning, for omgjøring av lån til stipend, da jeg ble ferdig med studiene (var mye surr med langvarig sykdom rett etter at jeg ble ferdig) og har betalt ned på lånet i ett år basert på feil saldo, dvs jeg har betalt mer i renter og avdrag enn jeg burde. ikke snakk om store beløp så ikke kjempekrise, men jeg har sendt inn skjemaet i dag etter å ha mottatt mail fra lånekassen om at jeg måtte sende det inn. noen som vet om jeg får tilbake det ekstra jeg har betalt inn? prøvde å ringe lånekassen, de hadde lang responstid hos saksbehandler og hun som tok tlf visste ikke. Anonymkode: 6e3ea...5ca
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 Du får ikke tilbake, du har bare betalt ned på det som var lånet ditt på det tidspunktet. Det som derimot skjer, er at de rentene som er løpt på omgjøringslånet (det du får omgjort fra lån til stipend) siden du bestod eksamen blir strøket. Du vil derfor få litt lavere gjeld enn kun omgjøringa av lån til stipend skulle tilsi. Anonymkode: 451c8...316
AnonymBruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 You're welcome! Anonymkode: 451c8...316
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå