AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #1 Skrevet 31. oktober 2017 Hei, noen som har tips til julegodter som egner seg å lage sammen med barn på ca 2 og 3 år? Jeg lager aldri noe slikt.. vet ikke helt hva jeg skal søke etter 🙈 Og eventuelt, enkel men dekorativ julepynt som ikke blir for avansert for de minste å lage (hjelpe til å lage)? Eller er jeg for tidlig ute og bør prøve til neste år? Anonymkode: a7394...065
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 Glemte nevne at som del av pakkekalender så blir noen av "pakkene" aktiviteter i form av å lage noe eller bake, evt gjøre "noe". Hadde jeg tenkt. Vanskelig å finne på så mange smågaver, tenker jeg. Så vil være tidlig ute med å planlegge. Ts Anonymkode: a7394...065
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #3 Skrevet 1. november 2017 Ingen? Er jeg for tidlig ute? Anonymkode: a7394...065
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #4 Skrevet 1. november 2017 Pepperkaker, for eksempel. De kan også pyntes med glasur. Kakemenn også, de kan pyntes med både glasur og konditorfarge. Vi har hatt pepperkakehustradisjon siden tidenes morgen. De voksne kan gjerne sette sammen, så får ungene klesse på pynt (nonstop, seigemenn, mokkabønner, marsipanfigurer, alt mellom himmel og jord). Jeg ville styrt unna typer konfekt og sånt, da sjokoladekliss ikke går så godt ihop med så små barn.. Unntaket må vel være risboller (det er vel det negerboller heter på Politisk Korrekt) Anonymkode: 3b73b...6f3
Måbarefåsiat... Skrevet 1. november 2017 #5 Skrevet 1. november 2017 Rulle marsipnkuler og lage glanspapirlenker. Spraye kongler med gull- eller sølvspray Dorullnisser
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #6 Skrevet 1. november 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Pepperkaker, for eksempel. De kan også pyntes med glasur. Kakemenn også, de kan pyntes med både glasur og konditorfarge. Vi har hatt pepperkakehustradisjon siden tidenes morgen. De voksne kan gjerne sette sammen, så får ungene klesse på pynt (nonstop, seigemenn, mokkabønner, marsipanfigurer, alt mellom himmel og jord). Jeg ville styrt unna typer konfekt og sånt, da sjokoladekliss ikke går så godt ihop med så små barn.. Unntaket må vel være risboller (det er vel det negerboller heter på Politisk Korrekt) Anonymkode: 3b73b...6f3 Ja, pepperkaker og kakemenn skal vi nok klare. Litt verre med pepperkakehus, jeg har aldri fått til og lime de sidene fast? Mulig det bare er meg..🙈 Aldri forbundet risboller med jul? Det tenkte jeg ikke på. Aldri hørt at de har blitt omtalt som negerboller heller forresten? Vokst opp med at det heter ristopp. Men takk for tipset 🙂 Anonymkode: a7394...065
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #7 Skrevet 1. november 2017 1 hour ago, Måbarefåsiat... said: Rulle marsipnkuler og lage glanspapirlenker. Spraye kongler med gull- eller sølvspray Dorullnisser Litt usikker på om spraying er noe jeg kan sette de små til? Dorullnisser ja! Jeg skal begynne å samle 🙂 jeg klarer ikke helt huske hvor gammel jeg selv var da jeg laget diverse julepynt som liten. Jeg liker ikke marsipan, så har aldri laget noe av det heller. Kjøper du ferdig marsipan da, og ruller små kuler av det? Dypper i sjokolade el.? Tror barna liker det. Anonymkode: a7394...065
Arkana Skrevet 1. november 2017 #8 Skrevet 1. november 2017 Sånne sjokoladekuler med havre er jo superenkelt for barn å lage. 200 g mykt smør, 2 dl sukker, 6 ss kakao, 6 dl havregryn og 4 ss sterk kaffe. Alt røres sammen og rulles så til små boller som rulles i kokos.
Eneri Skrevet 4. november 2017 #9 Skrevet 4. november 2017 Farger marsipan med konditorfarge, behold noe ufarget. Da har du hvit, gul, rød ,grønn og blå marsipan. Ungene kan lage de figurene de vil, trenger ikke være kuler. Mine unger likte dette godt da de var små. Lag lussekattwe 13. desember. Ellers kan det vel være så enkelt som å gå i skogen, plukke noen einekvister, pynte med dem på trappa i ei krukke og henge på rimelige små julekuler/julepyntsopp m klyper. Da blir det både en tur ute pluss pynting. Jeg er ikke kreativ el flink med hobbyting, men kjøpte noen ganger enkle hobbysett på Nille/Biltema/Europris som jeg mente ungene (og jeg....) kunne takle. En enkel ting å lage: honninglys. Kjøpte på Panduro, 'ark'med honning og veker. Enkelt å rulle lys, uten noe varm voks involvert.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #10 Skrevet 4. november 2017 Ikeapeoperkakedeig, la de små rulle til en haug med småkuler og inn i ovnen etterpå. De blir seige og gode. Fireåringen her synes det er stas å stikke inni opphakket kokesjokolade. Anonymkode: 95b88...0ae
A4-livet Skrevet 5. november 2017 #11 Skrevet 5. november 2017 Risboller, pepperkaker, snøballer (rulle marsipankuler som blir duppet i hvit sjokolade og rullet i kokos). Panduro pleier å ha masse diy-sett som passer for barn. Sikkert noen julekuler de kan male f.eks 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå