AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #1 Skrevet 31. oktober 2017 I hvor stor grad, basert på erfaring opplever dere den i Norge? Ingen av mine bekjentskaper har IKKE et sosialt media. Kun et fåtall av mine bekjentskaper har et mye brukt sosialt media. Jeg selv har en Insta-konto; ingen bilder, ingen followings og ingen followers. Jeg selv har en Snap-konto jeg sjekker hvert 5. min. Jeg selv har en FB-konto jeg sjekker hver dag. - Det er veldig få jeg vet om som har sosiale media men aldri bruker de (type; har alle 3, men bruker bare Snap f.eks. en gang hver andre dag. Hvordan greier disse å kommunisere i hverdagen? Hvordan greier folk å ''overleve'' kommunikasjonen? Anonymkode: 9c740...c0b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg har bare facebook og sjekker kanskje en gang i måneden. Dette anspores gjerne av at jeg har truffet på en eller annen kjenning som sier at han har sendt meg en melding på facebook som jeg ikke har svart på. Vi tar naturligvis innholdet i meldingen der og da, men jeg går likevel inn og leser den etterpå, av en eller annen grunn. Anonymkode: f8821...327
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #3 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg er 27, og bruker ingen sosiale medier. Har ikke inntrykk av at jeg er unormal. Anonymkode: 6c037...fb7 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #4 Skrevet 31. oktober 2017 Dere er nok under 0 % av statistikken her, altså..? Anonymkode: 9c740...c0b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #5 Skrevet 1. november 2017 Vi får stadig fleire sosiale medier som vi kan være aktive på, men samtidig er vi faktisk langt mindre ordentlig sosiale sammen med andre mennesker. Vi har blitt alt for overfladiske, og det viktigste i samfunnet er sminke og flotte klær og sko til helt ublu priser. Alle kopierer hverandre, og ønsker å bli veldig "berømte" for eksempel ved å bli med på Paradise Hotell eller noe lignende søppel. Norske nettaviser er jo fulle av "viktige" nyheter om bloggere, skuespillere, musikere og andre kjentfolk. Men Norge har vel egentlig ikke så veldig mange kjente ansikter å ta av. Så det går vel mest i PR-kåte E-kjendiser som forsøker å få sitt eget navn og ansikt spredt utover sladderpresden mest mulig. Men egentlig er de bare "berømte" på grunn av alle sine rådyre kjoler, sin nye veske fra halvkjent-designer, eller for sine splitter nye silikon-pupper. Anonymkode: a1df8...12d
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #6 Skrevet 1. november 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi får stadig fleire sosiale medier som vi kan være aktive på, men samtidig er vi faktisk langt mindre ordentlig sosiale sammen med andre mennesker. Vi har blitt alt for overfladiske, og det viktigste i samfunnet er sminke og flotte klær og sko til helt ublu priser. Alle kopierer hverandre, og ønsker å bli veldig "berømte" for eksempel ved å bli med på Paradise Hotell eller noe lignende søppel. Norske nettaviser er jo fulle av "viktige" nyheter om bloggere, skuespillere, musikere og andre kjentfolk. Men Norge har vel egentlig ikke så veldig mange kjente ansikter å ta av. Så det går vel mest i PR-kåte E-kjendiser som forsøker å få sitt eget navn og ansikt spredt utover sladderpresden mest mulig. Men egentlig er de bare "berømte" på grunn av alle sine rådyre kjoler, sin nye veske fra halvkjent-designer, eller for sine splitter nye silikon-pupper. Anonymkode: a1df8...12d Hvis du lar være å lese tabloid-avisene får du nok et litt mer balansert inntrykk av samfunnet. Anonymkode: 6c037...fb7 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #7 Skrevet 1. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du lar være å lese tabloid-avisene får du nok et litt mer balansert inntrykk av samfunnet. Anonymkode: 6c037...fb7 Jeg gidder veldig sjeldent å lese for eksempel VG eller Dagbladet lenger. Stort sett bare sludder og hønsehjerne uansett... Men det hender jo selvfølgelig at jeg scroller gjennom litt forskjellige nettaviser, for å lese overskriftene. Anonymkode: a1df8...12d
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #8 Skrevet 1. november 2017 Grunnen til at VG og Dagbladet hele tiden legger ut slike artikler, er jo fordi det er slike artikler folk vil lese. Dette er 100 % kynisk clickbate fra ende til annen. VG og Dagbladet tjener sine penger på annonser på sidene, og jo flere klikk en side får, jo mer tjener de på den siden. Samtidig er det jo slike artikler som får flest (innihelvetes dumme) leserkommentarer. Og jo mer hjernedødt folk skriver der, jo flere får opp artikkelen på sin vegg på Facebook for eksempel. Og avisen får enda flere klikk. Det morsomme er jo alle nepeskrell som sutrer i kommentarfeltene om at tabloidavisene må slutte å legge ut slike artikler 😂 Angående sosiale medier, så er det flere som ikke er der. Jeg har Facebook aller mest pga Messenger. Det er min måte å ha kontakt med venner på. Avtale møter og sammenkomster osv med arragementer. Sånn sett er det jo en fin kommunikasjonskanal. Snap er for gøy og Instagram er for skryt og reklame. Og så har du alle de andre some-variantene der ute, som FB-motstandere er på. For de fleste er nok på en eller annen form for some. Anonymkode: f8fba...dcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå