AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #1 Skrevet 31. oktober 2017 Jeg sliter litt med å få endene til å møtes her! Studerer sykepleie, og er for tiden i praksis 4 dager i uken, enten 07:30-15:00, eller 14:30-22:30 (Tidvis 22:00-07:30). Det er mye inntrykk å ta inn, pluss at man så klart skal bli vurdert og bevise seg hele tiden. Det går helt greit i praksis, men når jeg kommer hjem er jeg egentlig helt ferdig Vil bare spise middag, se litt på TV og legge meg. Det jeg i hovedsak bekymrer meg for er eksamenslesing. Arbeidskravene får jeg heldigvis alltid skrapet sammen, men lesingen går litt så-som-så. Jeg syntes det er vanskelig å tilrettelegge for både å få lest nok, tilbragt nok tid med kjæresten, pratet med familie/venner, samt få slappet av litt selv. Hvordan gjør dere andre det? Føler jeg kommer veldig til kort på alle plan om dagen Anonymkode: 6e9c7...482 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 Sykepleiestudiet er såpass enkelt at det burde holde med en halvtime daglig. Anonymkode: 1ae65...fcc
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #3 Skrevet 31. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sykepleiestudiet er såpass enkelt at det burde holde med en halvtime daglig. Anonymkode: 1ae65...fcc Jeg er dessverre hverken supermann eller har klisterhjerne 100% av tiden jeg studerer, så det holder ikke for meg Neste, takk. Anonymkode: 6e9c7...482
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #4 Skrevet 31. oktober 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg er dessverre hverken supermann eller har klisterhjerne 100% av tiden jeg studerer, så det holder ikke for meg Neste, takk. Anonymkode: 6e9c7...482 Det er jo poenget her, du trenger ikke stresse siden studiet er såpass enkel. Anonymkode: 1ae65...fcc
Heisann1234 Skrevet 31. oktober 2017 #5 Skrevet 31. oktober 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter litt med å få endene til å møtes her! Studerer sykepleie, og er for tiden i praksis 4 dager i uken, enten 07:30-15:00, eller 14:30-22:30 (Tidvis 22:00-07:30). Det er mye inntrykk å ta inn, pluss at man så klart skal bli vurdert og bevise seg hele tiden. Det går helt greit i praksis, men når jeg kommer hjem er jeg egentlig helt ferdig Vil bare spise middag, se litt på TV og legge meg. Det jeg i hovedsak bekymrer meg for er eksamenslesing. Arbeidskravene får jeg heldigvis alltid skrapet sammen, men lesingen går litt så-som-så. Jeg syntes det er vanskelig å tilrettelegge for både å få lest nok, tilbragt nok tid med kjæresten, pratet med familie/venner, samt få slappet av litt selv. Hvordan gjør dere andre det? Føler jeg kommer veldig til kort på alle plan om dagen Anonymkode: 6e9c7...482 Jeg var også utrolig sliten under studiet, i tillegg så jobbet jeg så praksisperioden var ikke moro.. Men jeg måtte bare bite tennene sammen, akseptere at det ikke ble så mye tid til sosiale ting. Pleide å lese på studiedager som var engang i uka, og da brukte jeg hele dagen på det.
Krokanis Skrevet 31. oktober 2017 #6 Skrevet 31. oktober 2017 Ferdigutdannet i sommer, kjenner meg godt igjen. Løste det ved å lese fulle dager (fra 8-17) på studiedagen, samt begynte i 9-tiden og leste frem til jeg måtte dra de dagene jeg hadde seinvakt. Noen timer i helgene kommer også godt med. Praksis ER travelt om man vil ha gode karakterer! Kjenner det er veldig deilig, og veldig uvant, å ha helt fri fra skole når man kommer hjem etter jobb. Føler jeg har mer fri nå i 100% sykepleiestilling enn som student. Gled deg 😊
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #7 Skrevet 31. oktober 2017 Du har jo studiedag en dag i uken, samt fri i helgene, det blir tre dager i uken å lese på, burde holde i massevis. Anonymkode: 286a3...5d7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #8 Skrevet 31. oktober 2017 Les de dagene du har fri, og stress ned! Jeg opplevde en revolusjon på energinivået når jeg begynte å fokusere praksisperiodene på hva jeg skal lære, og lære best mulig - i stede for å «bevise» hva jeg kan. Ingen vurderer deg på hva du kan når du starter, men hvor godt du lærer og modnes gjennom perioden Praksisveileder skal heller ikke gå som en hauk og konstant vurderer deg - hn skal hvertfall være mest opptatt av hvordan du skal lære best mulig! men studiet er veldig travelt og fysisk slitsomt. Jeg jobbet ved siden av også, i tillegg til praksis og arbeidskrav samt eksamenslesing. Det var litt av en kabal! Jeg synes jeg har fått ufattelig masse fritid etter jeg var ferdig og bare jobber - slippe arbeidskrav og eksamenslesing. Anonymkode: 9fa15...c37
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #9 Skrevet 31. oktober 2017 Og forresten: start eksamenslesingen tidlig, slik at du kan ligge på sofaen etter vakt Anonymkode: 9fa15...c37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå