Gå til innhold

Hvordan legger dere praksisstudenter opp hverdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med å få endene til å møtes her! Studerer sykepleie, og er for tiden i praksis 4 dager i uken, enten 07:30-15:00, eller 14:30-22:30 (Tidvis 22:00-07:30). Det er mye inntrykk å ta inn, pluss at man så klart skal bli vurdert og bevise seg hele tiden. Det går helt greit i praksis, men når jeg kommer hjem er jeg egentlig helt ferdig :fnise: Vil bare spise middag, se litt på TV og legge meg.

Det jeg i hovedsak bekymrer meg for er eksamenslesing. Arbeidskravene får jeg heldigvis alltid skrapet sammen, men lesingen går litt så-som-så. Jeg syntes det er vanskelig å tilrettelegge for både å få lest nok, tilbragt nok tid med kjæresten, pratet med familie/venner, samt få slappet av litt selv.

Hvordan gjør dere andre det?  Føler jeg kommer veldig til kort på alle plan om dagen :)

Anonymkode: 6e9c7...482

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykepleiestudiet er såpass enkelt at det burde holde med en halvtime daglig.

Anonymkode: 1ae65...fcc

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sykepleiestudiet er såpass enkelt at det burde holde med en halvtime daglig.

Jeg er dessverre hverken supermann eller har klisterhjerne 100% av tiden jeg studerer, så det holder ikke for meg :) 

Neste, takk.

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg er dessverre hverken supermann eller har klisterhjerne 100% av tiden jeg studerer, så det holder ikke for meg :) 

Neste, takk.

Det er jo poenget her, du trenger ikke stresse siden studiet er såpass enkel.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter litt med å få endene til å møtes her! Studerer sykepleie, og er for tiden i praksis 4 dager i uken, enten 07:30-15:00, eller 14:30-22:30 (Tidvis 22:00-07:30). Det er mye inntrykk å ta inn, pluss at man så klart skal bli vurdert og bevise seg hele tiden. Det går helt greit i praksis, men når jeg kommer hjem er jeg egentlig helt ferdig :fnise: Vil bare spise middag, se litt på TV og legge meg.

Det jeg i hovedsak bekymrer meg for er eksamenslesing. Arbeidskravene får jeg heldigvis alltid skrapet sammen, men lesingen går litt så-som-så. Jeg syntes det er vanskelig å tilrettelegge for både å få lest nok, tilbragt nok tid med kjæresten, pratet med familie/venner, samt få slappet av litt selv.

Hvordan gjør dere andre det?  Føler jeg kommer veldig til kort på alle plan om dagen :)

Jeg var også utrolig sliten under studiet, i tillegg så jobbet jeg så praksisperioden var ikke moro.. Men jeg måtte bare bite tennene sammen, akseptere at det ikke ble så mye tid til sosiale ting. Pleide å lese på studiedager som var engang i uka, og da brukte jeg hele dagen på det. 

Skrevet

Ferdigutdannet i sommer, kjenner meg godt igjen. Løste det ved å lese fulle dager (fra 8-17) på studiedagen, samt begynte i 9-tiden og leste frem til jeg måtte dra de dagene jeg hadde seinvakt. Noen timer i helgene kommer også godt med. Praksis ER travelt om man vil ha gode karakterer! Kjenner det er veldig deilig, og veldig uvant, å ha helt fri fra skole når man kommer hjem etter jobb. Føler jeg har mer fri nå  i 100% sykepleiestilling enn som student. Gled deg 😊

Skrevet

Du har jo studiedag en dag i uken, samt fri i helgene, det blir tre dager i uken å lese på, burde holde i massevis. 

Anonymkode: 286a3...5d7

Skrevet

Les de dagene du har fri, og stress ned! Jeg opplevde en revolusjon på energinivået når jeg begynte å fokusere praksisperiodene på hva jeg skal lære, og lære best mulig - i stede for å «bevise» hva jeg kan. Ingen vurderer deg på hva du kan når du starter, men hvor godt du lærer og modnes gjennom perioden :) Praksisveileder skal heller ikke gå som en hauk og konstant vurderer deg - hn skal hvertfall være mest opptatt av hvordan du skal lære best mulig! 

men studiet er veldig travelt og fysisk slitsomt. Jeg jobbet ved siden av også, i tillegg til praksis og arbeidskrav samt eksamenslesing. Det var litt av en kabal! Jeg synes jeg har fått ufattelig masse fritid etter jeg var ferdig og bare jobber - slippe arbeidskrav og eksamenslesing. 

Anonymkode: 9fa15...c37

Skrevet

Og forresten: start eksamenslesingen tidlig, slik at du kan ligge på sofaen etter vakt ;) 

Anonymkode: 9fa15...c37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...