AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #1 Skrevet 31. oktober 2017 Da har det skjedd det som ikke skulle skje, jeg har vært ansatt i 4 mnd, fast stilling. Prøvetiden er på 6 mnd. Nå har jeg vært sykemeldt en stund, snart en mnd. Er sikkelig dårlig, og kan ikke jobbe selv med tilrettelegging. Trolig en langvarig influensa, blir jeg ikke bedre innen noen dager ønsker legen meg innlagt. Vil denne lange sykemeldingen telle negativt i forhold til prøvetid? Vet at de er fornøyd med meg (før jeg ble syk hvertfall). Det er vel lettere å bli sagt opp under prøvetid, men de kan vel ikke gjøre dette pga sykdom? Redd de tror jeg har lav arbeidsmoral, men jeg er virkelig ikke i stand til å jobbe med mye ansvar, har nok med å ta meg en dusj og smøre en skive, selv etter 4 uker som syk.. Anonymkode: 4e82b...c36
perplexed Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 De kan forlenge prøvetiden med like lenge som du har vært sykemeldt, så da får du en mulighet til å hevde deg selv når du er tilbake. Det er klart det kan gjøre et negativt inntrykk, men så lenge du kommer sterkere tilbake så skal ikke det være noe problem.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #3 Skrevet 31. oktober 2017 Influensa i fire uker? Du burde få sjekket deg bedre, høres mer ut som kreft. Anonymkode: 16e61...d70
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #4 Skrevet 31. oktober 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Influensa i fire uker? Du burde få sjekket deg bedre, høres mer ut som kreft. Anonymkode: 16e61...d70 Fastlegen har endelig "våknet" og følger opp flere ganger i uka nå. Hvis ikke denne antibiotikaen virker blir det nok innleggelse. MEN det var ikke det jeg lurte på! Andre erfaringer? Anonymkode: 4e82b...c36
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #5 Skrevet 31. oktober 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Influensa i fire uker? Du burde få sjekket deg bedre, høres mer ut som kreft. Anonymkode: 16e61...d70 Fastlegen har endelig "våknet" og følger opp flere ganger i uka nå. Hvis ikke denne antibiotikaen virker blir det nok innleggelse. MEN det var ikke det jeg lurte på! Andre erfaringer? Anonymkode: 4e82b...c36
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #6 Skrevet 31. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fastlegen har endelig "våknet" og følger opp flere ganger i uka nå. Hvis ikke denne antibiotikaen virker blir det nok innleggelse. MEN det var ikke det jeg lurte på! Andre erfaringer? Anonymkode: 4e82b...c36 Sykemelding er ikke oppsigelsesgrunn, men de kan forlenge prøvetiden. Om du er sykemeldt i fire måneder til så kan de forlenge slik at de første to månedene du er tilbake, så er du fortsatt i prøvetid. Anonymkode: c6c1c...2fd
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #7 Skrevet 31. oktober 2017 5 minutes ago, AnonymBruker said: Fastlegen har endelig "våknet" og følger opp flere ganger i uka nå. Hvis ikke denne antibiotikaen virker blir det nok innleggelse. MEN det var ikke det jeg lurte på! Andre erfaringer? Anonymkode: 4e82b...c36 Antibiotika til influensa? Men til det du spør om, er det en seriøs arbeidsgiver har det ikke noe å si. Anonymkode: db756...972
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #8 Skrevet 31. oktober 2017 Antibiotika virker på bakterier, influensa er ikke bakterier men virus, ergo har antibiotika ingen effekt på influensa. Rydd opp i psyken og pell deg på jobb. Anonymkode: e4b76...d16
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #9 Skrevet 31. oktober 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Antibiotika virker på bakterier, influensa er ikke bakterier men virus, ergo har antibiotika ingen effekt på influensa. Rydd opp i psyken og pell deg på jobb. Anonymkode: e4b76...d16 Nei nå får du gi deg.. du vet ingen ting om min helsetilstand forøvrig. Psyken er helt fin den! Har derimot gått på cellegift tidligere som har gitt meg en form for immunsvikt, legene har derfor lav terskel for å starte opp med antibiotika. Syntes dermed det er dårlig gjort av deg å komme med slike frekke påstander. Anonymkode: 4e82b...c36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå