Storesøsteren Skrevet 31. oktober 2017 #1 Del Skrevet 31. oktober 2017 Jeg har en bror som kommer til å dø en av de nærmeste dagene, og jeg er sammen med han hver dag for å få utnyttet den tiden vi har igjen. Det er mye mimring og snakk om både hvordan oppveksten vår og livet vårt har vært, og også mye snakk om hvordan det kommer til å bli etterpå. Det går som oftest greit uten å gråte, det er mest når jeg snakker med andre eller når jeg blir alene at jeg kjenner at tårene kommer. Og hvis jeg da snakker med noen og begynner å gråte så går det ikke an å snakke samtidig. Jeg vet at noen klarer å snakke samtidig som de gråter, og jeg lurer på om det går an å lære seg det, eller om jeg bare må på en måte infinne meg med at jeg ikke kommer til å få sjansen til å si noe i begravelsen fordi jeg kommer til å gråte og da får jeg jo ikke fram et ord. Og hvis jeg skulle trenger noen å snakke med etterpå, en psykolog f.eks, så vil jeg jo bare sitte og gråte og ikke få sagt noe da heller og det blir ganske bortkastet både tid og penger. Noen som har noen råd til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 31. oktober 2017 #2 Del Skrevet 31. oktober 2017 1 time siden, Storesøsteren skrev: Jeg har en bror som kommer til å dø en av de nærmeste dagene, og jeg er sammen med han hver dag for å få utnyttet den tiden vi har igjen. Det er mye mimring og snakk om både hvordan oppveksten vår og livet vårt har vært, og også mye snakk om hvordan det kommer til å bli etterpå. Det går som oftest greit uten å gråte, det er mest når jeg snakker med andre eller når jeg blir alene at jeg kjenner at tårene kommer. Og hvis jeg da snakker med noen og begynner å gråte så går det ikke an å snakke samtidig. Jeg vet at noen klarer å snakke samtidig som de gråter, og jeg lurer på om det går an å lære seg det, eller om jeg bare må på en måte infinne meg med at jeg ikke kommer til å få sjansen til å si noe i begravelsen fordi jeg kommer til å gråte og da får jeg jo ikke fram et ord. Og hvis jeg skulle trenger noen å snakke med etterpå, en psykolog f.eks, så vil jeg jo bare sitte og gråte og ikke få sagt noe da heller og det blir ganske bortkastet både tid og penger. Noen som har noen råd til meg? Har du prøvd å bare stoppe opp og roe ned det øyeblikket du kjenner det presser ordentlig på, og det er like før du ikke klarer å prate mens du gråter? Pust inn og pust ut rolig, med lang pust et par ganger, eller gjenta til det hjelper... Selv om dette virker for meg, så er det ikke sikkert det virker for deg, men verdt et forsøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå