H80 Skrevet 30. oktober 2017 #1 Skrevet 30. oktober 2017 Hei, Jeg trenger en skinke-kokk på en haram-restaurant på Zanzibar på julaften. Et sted der jeg kan lage svineribbe. Min far og jeg skal nemlig feire julaften på Zanzibar, og det sitter langt inne for pappa å spise ris, bønner og chili crab på selveste. De aller fleste på Zanzibar er svarte i huden og tror på Allah, og jeg har veldig god erfaring med denne typen mennesker. De er stort sett fleksible og service-minded. De liker penger, og det at det er jul bryr de seg nok iallefall ikke om. Det er kanskje ikke mange griseslaktere på Zanzibar, men kanskje det finnes en kokk som er villig til å steke en svineribbe hvis jeg kjøper den med meg fra Dar es Salaam, salter den og tar den med i ryggsekken? Jeg er interessert i telefonnummer til restauranter eller "fixers" som kan hjelpe meg å steke svineribba på julaften.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 Men Zanzibar,hvor er nå det? Anonymkode: 2392a...376 6
H80 Skrevet 31. oktober 2017 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2017 Zanzibar er en øy nordøst av Dar-es-Salaam i Tanzania, nær grensen til Kenya. Dette er i Øst-afrika. Zanzibar har historiske bindinger til Oman og den arabiske halvøy.
Antoinette Skrevet 31. oktober 2017 #4 Skrevet 31. oktober 2017 10 timer siden, H80 skrev: Zanzibar er en øy nordøst av Dar-es-Salaam i Tanzania, nær grensen til Kenya. Dette er i Øst-afrika. Zanzibar har historiske bindinger til Oman og den arabiske halvøy. AB over her siterte en gammel Sputnik-slager. Det er noe i ordlyden din som gjør at jeg tror dette er tull men ribbe er enkelt å lage i ovnen, du trenger ikke være kokk akkurat. 4
T-Rex Skrevet 31. oktober 2017 #5 Skrevet 31. oktober 2017 Sangen er eldre enn det: https://no.wikipedia.org/wiki/Zanzibar_(plate_fra_1960) 2
H80 Skrevet 31. oktober 2017 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2017 Dette er ikke tull. Jeg skal til Zanzibar i julen og pappa har aldri spist noe annet enn ribbe på julaften. Jeg har, på den annen side, spist mye rart på julaften, men det er en annen historie. Jeg kan nok helt sikkert få tak i ribbe i Dar-es-Salaam, salte den og få den med på båten til Zanzibar. Spørsmålet gjelder hvilken komfyr på Zanzibar jeg skal steke ribba i. Er det noen som kjenner en komfyr-eier eller restaurant-eier der som ikke bryr seg om halalregler og er åpen for å varme litt svineribbe i ovnen sin? Det beste hadde jo vært om det var en restaurant, da kan de lage resten av måltidet for oss også.
H80 Skrevet 1. november 2017 Forfatter #8 Skrevet 1. november 2017 Så bra Mkigjen! Send meg gjerne kontaktinfo her i tråden eller på PM.
H80 Skrevet 3. november 2017 Forfatter #9 Skrevet 3. november 2017 Jeg har ikke fått noen kontaktinfo fra Mkigjen dessverre.
Brunhilde Skrevet 5. november 2017 #10 Skrevet 5. november 2017 Jeg har nok en litt sånn "when in Rome"-tankegang, men jeg gjorde et kjapt søk på "restaurants in Zanzibar serving pork" - og kom denne opp. Har ikke lest nøye, men tenkte kanskje du kan få noen ideer her? 1
H80 Skrevet 5. november 2017 Forfatter #11 Skrevet 5. november 2017 Jeg har normalt også en slik "when in Rome"-tankegang, men jeg prøver å ta hensyn til min pensjonerte far som knapt har reist før. Han skal få nok av retter å bryne seg på på turen, men akkurat julaften, 10 dager inn i turen, tenkte jeg å prøve å servere noe kjent og kjært. Den restauranten som er omtalt som serverer svinekjøtt er i Moshi. Det er på fastlandet 40 mil unna Zanzibar, rett sør for Kilimanjaro.
Brunhilde Skrevet 6. november 2017 #12 Skrevet 6. november 2017 Beklager, leste ikke så nøye. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå